Тема: "Складання сюжетної розповідей за серією дидактичних картин «День із життя кішки».
Мета: продовжувати вчити дітей складати невелику розповідь за допомогою серії дидактичних картин та за зразком вихователя; формувати у дітей навички зв’язного мовлення; продовжувати вчити уважно розглядати картинки; спонукати дітей до відповіді на запитання повним реченням, узгоджуючи слова у роді, числі та відмінку; тренувати малят у відгадуванні загадок, у підборі близьких за значенням слів; виховувати спостережливість; розвивати бажання працювати в колективі, здорове суперництво.
Матеріал: м'яч, зображення кішки, серія дидактичних картин «День із життя кішки».
Хід заняття
- Діти, раніше ми з вами вже складали історії за допомогою схем, а сьогодні ми будемо складати розповідь про домашнього улюбленця, за допомогою серії картинок. А про якого саме улюбленця ви будете сьогодні розповідати, ви дізнаєтеся, коли відгадає мою загадку. Готові? Тож слухайте уважно!
- Я вмію чисто митися
Не водою – язичком.
І часто мені сниться
Тарілка з молочком! (https://mamabook.com.ua)
- Ну, що, здогадалися про кого загадка?
- Молодці, малаята. Так, сьогодні ми будемо складати розповідь про кішку. (На дошці показую зображення кішки.)
- Ой, погляньте, що накоїли діти, які граються на майданчику. (Помічник вихователя кидає м’яч. Знімаємо малюнок з дошки.) Через відчинене вікно, вони поцілили м’ячем в наш малюнок і він зіпсувався.
- Але я знаю, що потрібно робити, щоб його відновити. Потрібно назвати з яких частин тіла складається кішка. Нагадую, що відповідати потрібно повними реченнями.
- Отже, у кішки є… (голова, тулуб, 4 лапи, хвіст, 2 вуха, 2 ока, ніс, рот, вуса). (Знову чіпляємо малюнок кішки на дошку.)
- Молодці, ви добре попрацювали, і змогли відновити наше зображення.
- Діти, а зараз ми пограємо в іншу гру. Я кидатиму м’ячик, а той, хто його впіймав, називає, що вміють робити кішки.
- Отже, кішки вміють … (відповіді дітей)
- Нашій киці прийшла телеграма. ЇЇ котячі родички, мами, поїхали у відрядження. Дітей на татусів залишили. Їхні дітки всі разом грались, і так перемішалися, що татусі тепер не можуть ради дати, і своїх діток відшукати.
- Тож, давайте їм допоможемо і родини возз’єднаєм. Допоможемо, діти?
- У кішки дитинча - … А його тато - … (тигриці, левиці, рись).
- Супер, ви чудово впоралися!
- А зараз давайте трошки розімнемось і виконаємо кицькину зарядку.
Киця вранці прокидається,
Лапками умивається.
До підлоги потяглась,
Спинкою прогнулась.
Хвостиком помахала,
Очками поморгала,
Вгору лапки підняла
Сонечко привітала. Няв!
- Сьогодні ми вже багато поговорили про кішку. А зараз давайте складемо невелику розповідь про те, як проходить день у кішки.
- Для початку, давайте придумаємо ім’я нашій кішці.
- А зараз послухайте, яку розповідь склала я.
Сьогодні вранці кішка Анфіска прокинулася в гарному гуморі. Як завжди, потягнулась, почухала за вушком і чистенько вмила свою мордочку. Поснідала солодким молочком, та мрії про мишку, не залишали її думки. Вдень Анфіса любить проводити час зі своєю господинею Юлею, допомагати їй виконувати домашні справи. А ввечері Анфіска обожнює слухати цікаві історії та казки, які читає Юля. А що ж вночі? Вночі Анфіса охороняє будинок від хитрих мишок.
- Тепер ви, ще раз уважно розгляньте зображення, і складіть невеличку розповідь, що полюбляє робити киця вранці, вдень і ввечері, і чим вона займається уночі? (Розповіді дітей).
- Молодці, діти! Ви гарно сьогодні попрацювали. Та наше заняття добігає кінця. Щоб закріпити свої знання про життя кішок, дайте відповіді на наступні запитання: