Складання сюжетної розповідей за серією дидактичних картин «День із життя кішки»

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення для дітей старшої групи. Тема: "Складання сюжетної розповідей за серією дидактичних картин «День із життя кішки». Мета: продовжувати вчити дітей складати невелику розповідь за допомогою серії дидактичних картин та за зразком вихователя; формувати у дітей навички зв’язного мовлення; продовжувати вчити уважно розглядати картинки; спонукати дітей до відповіді на запитання повним реченням, узгоджуючи слова у роді, числі та відмінку; тренувати малят у відгадуванні загадок, у підборі близьких за значенням слів; виховувати спостережливість; розвивати бажання працювати в колективі, здорове суперництво.
Перегляд файлу

Тема: "Складання сюжетної розповідей за серією дидактичних картин «День із життя кішки».


Мета: продовжувати вчити дітей складати невелику розповідь за допомогою серії дидактичних картин та за зразком вихователя; формувати у дітей навички зв’язного мовлення; продовжувати вчити уважно розглядати картинки; спонукати дітей до відповіді на запитання повним реченням, узгоджуючи слова у роді, числі та відмінку; тренувати малят у відгадуванні загадок, у підборі близьких за значенням слів; виховувати спостережливість; розвивати бажання працювати в колективі, здорове суперництво.

Матеріал:  м'яч, зображення кішки, серія дидактичних картин «День із життя кішки».

Хід заняття

  1. Організаційний момент.

-         Діти, раніше ми з вами вже складали історії за допомогою схем, а сьогодні ми будемо складати розповідь про домашнього улюбленця, за допомогою серії картинок. А про якого саме улюбленця ви будете сьогодні розповідати, ви дізнаєтеся, коли відгадає мою загадку. Готові? Тож слухайте уважно!

-         Я вмію чисто митися

Не водою – язичком.

І часто мені сниться

Тарілка з молочком! (https://mamabook.com.ua)

-         Ну, що, здогадалися про кого загадка?

-         Молодці, малаята. Так, сьогодні ми будемо складати розповідь про кішку. (На дошці показую зображення кішки.)

 

  1. Дидактична гра «Склади кішку».

-         Ой, погляньте, що накоїли діти, які граються на майданчику. (Помічник вихователя кидає м’яч. Знімаємо малюнок з дошки.) Через відчинене вікно, вони поцілили м’ячем в наш малюнок і він зіпсувався.

-         Але я знаю, що потрібно робити, щоб його відновити. Потрібно назвати з яких частин тіла складається кішка. Нагадую, що відповідати потрібно повними реченнями.

-         Отже, у кішки є… (голова, тулуб, 4 лапи, хвіст, 2 вуха, 2 ока, ніс, рот, вуса).  (Знову чіпляємо малюнок кішки на дошку.)

-         Молодці, ви добре попрацювали, і змогли відновити наше зображення.

 

  1. Дидактична  гра «Що вміють робити кішки?»

-         Діти, а зараз ми пограємо в іншу гру. Я кидатиму м’ячик, а той, хто його впіймав, називає, що вміють робити кішки.

-         Отже, кішки вміють … (відповіді дітей) 

 

  1. Дидактична гра «З’єднай родину».

-         Нашій киці прийшла телеграма. ЇЇ котячі родички, мами, поїхали у відрядження. Дітей на татусів залишили. Їхні дітки всі разом грались, і так перемішалися, що татусі тепер не можуть ради дати, і своїх діток відшукати.

-         Тож, давайте їм допоможемо і родини возз’єднаєм. Допоможемо, діти?

-         У кішки дитинча - … А його тато - … (тигриці, левиці, рись).

-         Супер, ви чудово впоралися!

-         А зараз давайте трошки розімнемось і виконаємо кицькину зарядку.

 

  1. Фізкультхвилинка

Киця вранці прокидається,

Лапками умивається.

До підлоги потяглась,

Спинкою прогнулась.

Хвостиком помахала,

Очками поморгала,

Вгору лапки підняла

Сонечко привітала. Няв!

 

  1. «Складання розповіді за серією дидактичних картинок».

-         Сьогодні ми вже багато поговорили про кішку. А зараз давайте складемо невелику розповідь про те, як проходить день у кішки.

-         Для початку, давайте придумаємо ім’я нашій кішці.

-         А зараз послухайте, яку розповідь склала я.

Сьогодні вранці кішка Анфіска прокинулася в гарному гуморі. Як завжди, потягнулась, почухала за вушком і чистенько вмила свою мордочку. Поснідала солодким молочком, та мрії про мишку, не залишали її думки. Вдень Анфіса любить проводити час зі своєю господинею Юлею, допомагати їй виконувати домашні справи. А ввечері Анфіска обожнює слухати цікаві історії та казки, які читає Юля. А що ж вночі? Вночі Анфіса охороняє будинок від хитрих мишок.

-         Тепер ви, ще раз уважно розгляньте зображення, і складіть невеличку розповідь, що полюбляє робити киця вранці, вдень і ввечері, і чим вона займається уночі? (Розповіді дітей).

 

  1. Підсумок заняття.

-         Молодці, діти! Ви гарно сьогодні попрацювали. Та наше заняття добігає кінця. Щоб закріпити свої знання про життя кішок, дайте відповіді на наступні запитання:

  • Як подає голос кішка?
  • Як ми кличемо кішку?
  • Як звати її дитинчат?
  • Яку користь приносить людині кішка?
docx
Додано
14 лютого
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку