Методична розробка заняття
Тема: «Складання та декорування бізікуба»
Мета :
Навчальна – навчити гуртківців правильно працювати з деревиною, як матеріалом в декоративно-прикладному мистецтві. Навчити складати та декорувати розвивальну іграшку бізікуб
Розвивальна – розвивати навички роботи з деревиною, просторове мислення, креативність, охайність у роботі. Правильно поєднувати кольори та текстури в роботі.
Виховна – виховувати прагнення до роботи своїми руками, самостійність у прийняті рішень, посидючість, прагнення робити добрі справи.
Матеріали та обладнання: підготовані заздалегідь деталі для складання бізікуба, акрилові фарби різних кольорів, пензлі різних розмірів, клей ПВА, акриловий глянцевий аерозольний лак, гвинти та гайки різних діаметрів, саморізи, викрутки, навіси, різноманітні деталі для декору за смаком (ґудзики, стрічки, блискавки, намистини), термоклей.
Тип заняття: практичне
Тривалість заняття: 90 хвилин
План заняття:
Хід заняття
Облік відвідування гуртка, перевірка готовності вихованців до заняття.
Пригадати над чим працювали на минулих заняттях шляхом невеличкого опитування.
(виготовлення бізікубу)
( Навички роботи з комп’ютером, навички роботи в програмах для креслення, вміння працювати з лазерним верстатом)
Це останнє заняття даного тематичного блоку. Під час заняття нам потрібно скласти усі виготовленні на попередніх заняттях деталі, привести їх до потрібного вигляду та декорувати. Це заняття буде творчим, та дозволить проявити фантазію та креативність. А головне наприкінці заняття ми отримаємо готову розвивальну іграшку бізікуб і зможемо подарувати її в дитячий садочок в в спеціалізовану групу для дітей з особливими освітніми потребами.
Етапи складання бізікуба:
Що важливо враховувати при складанні та декоруванні бізікуба
- Врахуючі що бізікуб – це іграшка для маленьких дітей, обов’язковою умовою при його виготовленні є екологічність матеріалів які використовуються в роботі. Краще обирати натуральні матеріали, в нашому випадку деревина. Фарби та декоративні покриття також мають бути екологічно чистими та з натуральних складових.
- Кольори обрані для роботи також мають важливе значення. Вони мають бути приємних відтінків та не мають бути агресивними.
- Усі деталі потрібно міцно закріпити на основі. Це важливий аспект безпеки для дитини малого віку, оскільки погано закріплені деталі тинина може відірвати, поранитись ними або проковтнути.
- Декор також має бути закріплений, він не має мати гострих кутів, голок та в цілому має бути безпечним для дитини.
5. Практична частина
Вихованці працюють самостійно або колективно за бажанням. Керівник надає допомогу за необхідності. Перед початком роботи пригадуємо техніку безпеки при роботі з колючими/ріжучими предметами та термоклеєм (див. додатки).
Кожен вихованець самостійно за смаком обирає стиль розмальовки та декорування іграшки. Може самостійно обирати розташування деталей та додаткове декорування під час виготовлення бізікуба.
Рухомі деталі, такі як колеса, шестерні та гвинти кріпимо за допомогою шурупів, щоб вони були рухомими. На дверцята кріпимо навіси. При необхідності деталі між собою поєднуємо термоклеєм. Роботу можна також доповнити малюнками та зображеннями за бажанням.
6. Фізкультхвилинка
Під час практичної роботи пропонуємо дітям виконати невеличку руханку.
Фізкультхвилинка «Австралійський дощ»
Гру-вправу можна супроводжувати відповідним фразами, коментуючи кожну дію, або створювати ефект австралійського дощу мовчки:
— Чи знаєте ви, який тропічний дощ?
— Піднімається вітер (потираємо руки).
— Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями).
— Почалася злива (плескаємо долонями по стегнам).
— Злива перетворилася на бурю (тупаємо).
— Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудині).
— Стихає злива (плескаємо долонями по стегнам).
— Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями).
— Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
— Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору).
7. Заключна частина
Підведення підсумків заняття. Обговорення процесу та результату роботи.
Найкращим та логічним завершенням роботи буде подарувати розвивальну іграшку в спеціалізовану група дошкільного навчального закладу для дітей з особливими освітніми потребами.