Складання тексту-опису «Десять речень про березу» за власним спостереженням

Про матеріал
Урок розвитку мовлення для учнів з особливими освітніми потребами (рівень ІV), розроблений спільно з асистентом вчителя щодо розвитку мовленнєвої компетенції учнів 5 класу.
Перегляд файлу

Підпалько Валентина Олександрівна, вчитель української та зарубіжної літератури Дирдинського ЗЗСО І – ІІ ступенів Городищенської міської ради Черкаської області

 

 

Тема уроку: Складання тексту-опису «Десять речень про березу» за  власним спостереженням

Мета:  вчити учнів складати опис предметів, використовуючи власний досвід;

Розвивати уяву, пам’ять, навички побудови власної розповіді;

Виховувати любов до природи.

Обладнання:

Епіграф уроку:  « Хто загадку відгадає – дуже мудрим той буває!»

 

Перебіг уроку

І. Організація класу.

1. Слово вчителя:

- Раз-два – підтягнулись,

  Три-чотири – усміхнулись.

  Стали – рівно,

  Сіли – тихо,

  Починається урок.

  1. Повідомлення теми уроку.
  • Ми з вами на попередніх уроках знайомилися із поетичними добірками віршів українського поета П.Тичини, де змальовано краса нашої рідної української природи: гаї, ниви, тепло весняного дня. А сьогодні на уроці ми повчимося теж описувати природу, що навколо нас. Що саме ми будемо описувати, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
  1. Загадка:

Біла, а не сніг, зелена, а не лист, кучерява, а без волосся.

Підказка: рослина, що є на шкільному подвір’ї і не одна. Так, правильно, це береза.

  1. Розповідь про особливості беріз.

Відомо три найбільш поширені види беріз: карликова, бородавчаста і пухнаста. Про березу говорять, що вона є піонеркою лісу, тобто швидко поселяється на згарищах, любить тепло і світло. Зараз ми з вами пройдемося шкільним подвірям до найбільшою берези, повчимося спостерігати за деревом. Що ж цікавого можна помітити на березі?

  1. Похід на подвір’я школи до берези.
  • Де росте береза?
  • Яка вона?
  • Яка в неї кора, яке листя, гілки?
  • З чим порівнюють берези?
  • Кого можна зустріти на березі?
  • Послухайте, як шумить наша берізка? Про що може нам розказати? А коли можна пити сік березовий? Це не шкодить білокорій красуні, чому?
  1. Повернення в клас.

Словник: струнка, тендітна;

 Ніжні віти; білокора, зеленокоса красуня: сумує.

  1. Гра «Додай риму»
  • Берізка росте біля школи

Висока, зелена, струнка.

Вона вже не буде….( ніколи)

Маленька, кривенька й …(низька).

  • У неї тендітні листочки,

Сережки пухнасті як …(квочки),

Стовбур високий, біленький,

Гілочки гнучкі і …(тоненькі).

  • Берізку рубати не треба,

Вона така ж чиста, як…(небо),

Берізку цю треба любити,

Подруг їй побільше…(садити).

  1. Створення власного опису берези . Зразок.

У нас біля школи росте берізка. Вона як окраса шкільного подвір’я – радує око в усі пори року. Весною – зелена, як новорічна ялинка, влітку – блискуча, як сніжинка, зимою – прозора, як крига в річці, а восени – найкраща як золота княгиня. Діти люблять гратися біля такої красуні,і птахи люблять берізку, мостять гнізда у її гіллі, дзвінко співають. Всі люблять це дерево, і не тільки за її красу, але й за користь. Береза володіє лікувальною силою. Ще за старих часів було заведено обіймати березу, мов свою кращу подружку, ділитися з нею найпотаємнішими секретами. Людині ставало легше й спокійніше на душі. Крім цього, лікувальними властивостями володіють березові бруньки та сік. Також з берези отримують березовий дьоготь і віники. Дерево шанували з давніх часів, порівнюючи його з тендітною та ніжною дівчиною. Водили навколо нього хороводи, заплітали коси, прикрашали їх атласними стрічками. Береза ​​— дуже популярне дерево в нашій країні, яке є символом краси й дівочої вроди. Тому і біля нашої школи росте аж чотири берізки, які уособлюють собою стійкість і непохитність, жагу до життя.Тому шануйте берези, дбайливо ставтеся до цих білокорих красунь!

Завдання для учня з ООП:

  • асистент вчителя пропонує картку з описом берези, де є пропущені місця, в які треба вписати слова, що підходять за змістом.
  1. Підсумок уроку.

Чи було цікаво, чи було вам лінь?

Хочеш буть розумним – заглядай частіше в чарівну глибінь,

Вже ми іншу тему будемо вивчать,

та знання про цюберізку всім слід запам’ятать.

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
3363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку