Складання власної історії за початком «Оленчина рукавичка».

Про матеріал
Конспект уроку розвитку зв’язного мовлення в 3 класі на тему: "Складання власної історії за початком "Оленчина рукавичка" . З використанням технології сторітеллінг.
Перегляд файлу

Вітковська С.,

вчитель початкових класів

Шепетівського НВК №1

Хмельницької області

 

Конспект уроку розвитку зв’язного мовлення в 3 класі

                           використанням технології  сторітеллінг)

Картинки по запросу картинка загублена рукавичка

Тема. Складання власної історії за початком «Оленчина рукавичка».

Мета. Формувати уміння складати власну історію за початком.

Виховувати любов до природи, бажання допомагати тваринам взимку.

Розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, спостережливість та фантазію.

Обладнання.

  1. Захарійчук М.Д. Українська мова: підруч. для 3 кл. загальноосвітн. навч. закл./М. Д. Захарійчук, А.І. Мовчун.- К.:  Грамота. 2013.- с. 54.
  2. Зошит з розвитку писемного мовлення: 3кл. /М.Д. Захарійчук.- К.: Грамота, 2016.-с. 10-11, 51.
  3. Табличка

леОкан

 

  1. Іграшковий мікрофон.
  2. Завдання для роботи груп.

1 група

Завдання.

Подумати і записати, якою за характером була дівчинка Оленка.

 

2 група

Завдання.

Подумати і записати, хто міг би знайти рукавичку.

 

3 група

Завдання.

Записати, як можна було використати знайдену рукавичку.

 

4 група

Завдання.

Розказати, що зробили б ви, якщо б загубили рукавичку.

 

5 група.

Завдання.

Ви прийшли додому без рукавички. Як розказати рідним, що сталося.

 

  1. Зображення рукавичок червоного, синього, зеленого, жовтого та оранжевого кольорів для формування груп.

 

Хід уроку

І. Організація класу. Створення позитивного емоційного настрою.

Станьте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всім гарненько.

Успіхів всім побажайте

і  тихесенько сідайте.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-На якому уроці ви зараз присутні?

-Які навички та уміння формуємо під час уроків розвитку зв’язного  мовлення?

-Навіщо вам ці навички та уміння?

-Про що сьогодні йтиме мова на уроці ви дізнаєтеся, відгадавши загадку.

Вони руки усім зігрівають,

коли холод і морози наступають.

-Що це?

-То про що сьогодні йтиме мова на уроці?

-Вірно, про рукавичку.

-А ще про кого йтиме мова на уроці ви дізнаєтеся, розшифрувавши слово.

леОкан

-То про кого ще йтиме мова на сьогоднішньому уроці?

-То якою, на вашу думку, буде тема уроку?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

-Отже, тема уроку: Складання власної історії за початком «Оленчина рукавичка». Отож, ми продовжуємо далі формувати уміння працювати за технологією сторітеллінг.

-Мета уроку: формувати уміння складати власну історію за початком «Оленчина рукавичка». Ми вияснимо, як потрібно ставитися до тварин взимку. А ще ви розвиватимете зв’язне мовлення , критичне мислення, спостережливість та фантазію.

-Навіщо вам такі уміння?

ІV. Підготовча робота до написання власної історії.

  1. Бесіда.

-Пригадайте і ще раз назвіть тему уроку.

-Як ви вважаєте, про що йтиме мова на уроці?

-Хто, на вашу думку Оленка?

-Що, на вашу думку, могло статися з її рукавичкою?

2. Ознайомлення учнів із початком художнього твору.

-А зараз послухайте початок художнього тексту, за яким ми будемо працювати. Після того, як ви прослухаєте початок, повинні сказати, чи вірно здогадалися щодо Оленки та рукавички. Початок тексту прочитає Софія. (Текст читає підготовлена учениця із зошита з друкованою основою. (Див. в обладнанні.)

3. Бесіда.

-Про кого ви дізналися із прослуханого уривку?

-Що саме ви дізналися про дівчинку?

-Які подарунки вона одержала?

-Хто подарував Оленці рукавички?

-Що сталося із однією рукавичкою?

-Чи правильними були ваші здогадки про Оленку та рукавичку?

4. Робота в групах.

-Зараз ви попрацюєте в групах. Групи формуємо за кольором рукавички, зображення якої лежить перед кожним із вас. Групи обирають лідерів.

Завдання для роботи груп.

1 група

Завдання.

Подумати і записати, якою за характером була дівчинка Оленка.

 

2 група

Завдання.

Подумати і записати, хто міг би знайти рукавичку.

 

3 група

Завдання.

Записати, як можна було використати знайдену рукавичку.

 

4 група

Завдання.

Розказати, що зробили б ви, якщо б загубили рукавичку.

 

5 група.

Завдання.

Ви прийшли додому без рукавички. Як розказати рідним, що сталося.

 

-Ознайомтеся із завданнями. Чи все для вас зрозуміло?

-Пригадайте і розкажіть правила роботи в групах.

-Дякую. Приступайте до роботи. Виконавши завдання, прошу просигналізувати, взявшись за руки і піднявши їх вверх.

Час роботи в групах-2 хвилини.

5. Звіт груп.

V. Робота над написанням історії.

1. Бесіда.

-Пригадайте і скажіть, про що писатимемо текст?

-Сьогодні ви писатимете художній текст про Оленчину рукавичку. Що ж з нею могло трапитися? Розкрийте підручники на 54 сторінці і розкажіть, що, на думку автора, трапилося із Оленчиною рукавичкою.

-Дякую вам за гарну роботу. Всі ми розуміємо, що з рукавичкою могла статися ось така пригода, але могло статися і інше.

-Що, на вашу думку, могло ще статися із Оленчиною рукавичкою?

(Могла знайти якась невелика тваринка; хтось із людей; вона могла накрити маленьку квіточку і т.д.)

Саме про це ви сьогодні і напишете твір.

2. Експозиція.

-Отже, текст має початок. Ще раз пригадаємо його, адже це буде початком  тексту, складеного на цьому уроці кожним із вас.

3. Зав’язка.

- Отже, початок у нас є. Давайте придумаємо своє продовження тексту: що цікаве могло трапитися із загубленою рукавичкою.

-Хто бажає про це розповісти?

-Які ще є думки?

-Дякую вам.

4. Розвиток подій.

-Події, про які ми говоримо, повинні розвиватися.

-Подумайте, які герої могли бути присутніми, під час описаних вами подій.

-Подумайте, які перешкоди повинна була подолати Оленка чи інші герої нашої історії?

-Молодці. Ви чудово справляєтеся із завданнями.

5. Кульмінація.

-Добре подумайте над тим, що трапилося далі. Саме тут ви повинні написати щось дуже цікаве.

-Про що б ви могли написати?

6. Висновки.

-Нам відомо, що кожна історія чомусь вчить.

-Подумайте, чому вчитиме ваша історія. Це будуть висновки. Напишіть, як змінилася Оленка чи якийсь інший герой, про якого йде мова в тексті.

-Наприклад, вона чи інший герой зробив для себе якісь висновки або переконався в чомусь. А, може, вирішив для себе  щось дуже важливе.

7. Запис складених історій.

-Прошу записати в зошити на сторінці 11 складені історії. Запишіть текст так, як би ви хотіли його комусь розповісти вголос. 

(Кожний учень записує складене ним продовження тексту.)

8. Правка.

-Уважно перечитайте записаний вами текст, зробіть правки.

- Як вам відомо, так поступають всі письменники та поети. В жодного автора немає творів без виправлень і перекреслень.

Це один із дуже важливих етапів написання авторського тексту.

(Учні перечитують записані тексти, роблять правки.)

9. Прийом «Авторське крісло».

Читання учнями складених  історій. (Читають 3-4 учні.)

-Кожний із вас записав своє продовження тексту про рукавичку Оленки в зошит.

-Хто бажає прочитати власне продовження?

Бажаючих прочитати  запрошую в «авторське крісло».

В той час, коли учень (учениця) читає продовження тексту, інші отримують завдання уважно послухати однокласника (однокласницю).

-Дякую вам, діти, за плідну творчу роботу. Всі ви дуже гарно попрацювали. На наступний урок я надрукую тексти, які ви сьогодні склали   в нашій  газеті «На кінчику пера». Раджу кожному із вас  записати складений текст в заведений вами записник. Ваші батьки зможуть ознайомитися із складеним вами текст, а також із текстами, складеними вашими однокласниками, зайшовши на мій сайт, в рубриці «Батькам».

VI. Підсумок уроку.

Метод «Вільний мікрофон.»

-Ось і добігає наш урок до завершення.

-Над якою темою ми сьогодні працювали?

-Чи сподобався вам урок?

-Що найбільше сподобалося?

-Що для вас було найважчим?

-Про що б ще хотіли написати твір?

 VIІ.  Домашнє завдання.

-Вдома попрацюєте на сторінці 51 зошита, знайдете і розфарбуєте рукавичку, яку подарувала Оленці бабуся. А ще усно придумайте продовження цього тексту при умові, що Оленка загубила не рукавичку, а один з інших подарунків: книжку, фломастери чи якусь іграшку.

-Дякую вам за роботу. Урок закінчений!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку