Складне речення і його ознаки ТЕСТ

Про матеріал
Мета завдання - перевірка засвоєння учнями різних типів складних речень, розділові знаки в них; сполучників сурядних та підрядних; постановку розділових знаків; повторення написання Е, И в коренях слів, правопис префіксів ПРЕ-, ПРИ-, ПРІ-. Контроль уміння учнями грамотно й правильно висловлювати власну думку на задану тему, здійснювати міжпредметні звязки.
Перегляд файлу

                          Складне речення і його ознаки ТЕСТ

                                                   І варіант

1.Складним називається речення,

А яке об’єднує за змістом та інтонаційно два й більше простих речень

Б це особливий спосіб відтворення прямої мови, різновид прямої мови

В це короткий вислів, уміщений перед текстом твору або його частини

2. Безсполучниковим називається речення,

А якщо частини складного речення поєднані лише за допомогою інтонації,     без сполучників і сполучних слів

Б якщо частини складного речення поєднані лише за допомогою інтонації, мають вставні слова та звертання

В якщо частини складного речення поєднані за допомогою інтонації, мають дієприкметниковий чи дієприслівниковий звороти

3.Сполучниковим називається речення,

А якщо в складному реченні частини поєднані за допомогою сполучників

Б якщо в складному реченні частини поєднані за допомогою інтонації та сполучників чи сполучних слів

В якщо в складному реченні частини поєднані за допомогою інтонації

4.Сполучники сурядності вживаються в складному реченні

А частини якого рівноправні та для зв’язку однорідних членів речення (і, а, але, проте, або, також, причому…)

Б частини якого рівноправні       В частини якого нерівноправні

5. Сполучники підрядності вживаються в складному реченні

А частини якого нерівноправні (якби, коли, як, через те що, що аж, тому що…)

Б  частини якого рівноправні та для зв’язку однорідних членів речення

В частини якого рівноправні

6.Протиставні сполучники передають

А послідовність дій або станів: Пройшла гроза, і ніч промчала, і день шумить…

Б протиставлення дій чи явищ: Усе іде, але не все минає…

В причиново-наслідкову залежність: Блиснуло враз – і вдарив сильний грім.

7. Розділові сполучники передають чергування явищ або дій у реченні:

А Реве Дніпро, й лани широкополі медами пахнуть, колосом шумлять…

Б То вітерець дихне, то коник в житі засюрчить…

В Під час лютих осінніх штормів на Чаїному знаходять собі пристанище рибалки, а з весни узбережні пасічники вивозять туди свої пасіки.

8.Установіть відповідність між сполучниками сурядності та їх видами

1.Єднальні            А  та, але, однак, зате, проте

2.Протиставні      Б  або, чи, або…або, чи…чи, то…то, хоч…хоч, чи то…чи то

3.Розділові           В і(й), та(і), і…і, ні…ні, так і, ще й, не тільки, а й, також,

                                    причому, притому

                             Г тому що, бо, як, яка, чий, котрий, скільки, куди, звідки

9. Визначте складні речення з поданих

А У долинах дзвінко співали струмки, і кожен із них мов свій голос.

Б Вечір був місячний, ясний, і зорі лагідно сіяли.

В На Дніпрі тремтіли  вогники, і від кожного з них тягнулася блискуча доріжка.

Г Краплі дощу ставали все сильнішими й настирливими, примушуючи скло дзвеніти голосніше.

10. Визначте складносурядне речення з поданих

А Сьогодні теж пішов дзвінкий дощ.

Б Нарешті я підняла голову, і дощик, зрадівши, застукав із подвійною силою, ніби вітаючи мене.

В Я зрозуміла: скоро все перетвориться на радісну барвисту веселку.

Г З неба лилася фантастична музика й летіли яскраві прозорі кульки.

11. Букву И пишемо в усіх словах рядка

А дж..нси, д..станція, с..лует, лог..ка      Б д..сц..пліна, ч..пси, в..мпел, Мадр..д

В Браз..лія, еп..тет, реч..татив, ауд..єнція    Г Т..бет, Пар..ж, тр..умф, операц..я

12. Складіть і напишіть твір-мініатюру «Найпрекрасніша пора року», використовуючи різні види складних речень.

                          Складне речення і його ознаки ТЕСТ     

                                                   ІІ варіант

1.Складним називається речення,

А це особливий спосіб відтворення прямої мови, різновид прямої мови

Б яке об’єднує за змістом та інтонаційно два і більше простих речень

В це короткий вислів, уміщений перед текстом твору або його частини

2.Безсполучниковим називається речення,

А якщо частини складного речення поєднані за допомогою інтонації, мають дієприкметниковий чи дієприслівниковий звороти

Б якщо частини складного речення поєднані лише за допомогою інтонації, без сполучників і сполучних слів

В якщо частини складного речення поєднані лише за допомогою інтонації, мають вставні слова та звертання

3. Сполучниковим називається речення,

А якщо у складному реченні частини поєднані за допомогою інтонації та сполучників чи сполучних слів

Б якщо в складному реченні частини поєднані за допомогою інтонації

В якщо в складному реченні частини поєднані за допомогою сполучних слів

4. Сполучники підрядності вживаються в складному реченні

А частини якого нерівноправні (щоб, що, як, ніби, тому що, через те що, якби…)

Б  частини якого рівноправні та для зв’язку однорідних членів речення

В частини якого рівноправні

5.Сполучники сурядності вживаються в складному реченні

А частини якого рівноправні та для зв’язку однорідних членів речення (і, а, але, проте, або, також, причому…)

Б частини якого рівноправні          В частини якого нерівноправні

6. Єднальні сполучники передають

А одночасність дій: Спинив коня, і вдарив кінь копитом в нетерпінні.

Б перелік дій, явищ: І наперед не треба ворожити, і за минулим плакати не слід.

В зіставлення явищ, дій: Тече Дніпро попід зелені гори, а на вершинах красень

                                           Київ  мерехтить…

7.Розділові сполучники передають взаємовиключення явищ або дій

А Після довгої тиші раптом зірвалася велика буря, а потім пішов дощ.

Б Сині потоки води лилися, і Ташань кипіла під несподіваним вітром.

В Або ми ціною життя здобудемо волю, або ми залишимось жити на колінах.

8. Установіть відповідність між сполучниками  підрядності та їх видами

1. Означальні  А що, як, щоб, хто, який, чий, котрий, де, куди, коли, як

2. З’ясувальні  Б звідки, відколи, наскільки, якою мірою, чому, нащо

3. Обставинні  В що, щоб, мов, наче, неначе, який, котрий, чий

                          Г сьогодні, вчора, завтра, ніколи, завжди, несподівано

9. Визначте складні речення з поданих

А Налита сонцем і вітрами, хлюпоче веслами весна, і піднімає буйні трави земля, хмільна і запашна.            Б Милуюся мовою, як мати немовлям.

В Останній лист він пробіг за якусь мить, але зразу ж, не відкладаючи, перечитав його повільно, задумуючись майже над кожним словом.

Г Ніколи не думайте, що ви все знаєте.

10. Визначте складносурядне речення з поданих

А Рідна мати моя, ти ночей недоспала і водила мене у поля край села.

Б Уже вишневі зацвіли садки – і сніг пахучий падає на воду.

В Коли ви прочитаєте всього Коцюбинського, тоді відчуєте всю велич прозаїка.

Г Дощ дзвенів склом, шарудів листям і торкав тонкими пальцями парасольки та капюшони перехожих.

11. Префікс ПРИ- пишеться в усіх словах рядка

А пр..ніс, пр..ірпінський, пр..мудрий, пр..вітання

Б пр..гріло, пр..кусити, пр..красний, пр..віт

В пр..подобний, пр..славний, пр..буток, пр..рва

Г пр..сяга, пр..дорожний, пр..міський, пр..кордонник

12. Складіть і запишіть твір-мініатюру «Моя заповітна мрія», використовуючи різні види складних речень.

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
5 липня
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку