Складні синтаксичні конструкції.Різнорівневі завдання.

Про матеріал
Різнорівневі завдання дозволять перевірити засвоєння учнями матеріалу з теми "Складні речення з різними видами зв"язку", "Граматична основа речень", пунктуаційної грамотності, знання орфограм.
Перегляд файлу

                    Складне речення з різними видами зв΄язку.

                                           Різнорівневі завдання

І. Переписати речення, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери,  підкреслити граматичні основи. (3 бали)

    Є прадавні скарби, що (на)мертво лежать у з…млі, і є живі скарби , що йдуть по землі від поколі(н/нн)я до поколі(н/нн)я, огортаючи глиби(н/нн)им чаром людс…ку душу.

    Буде всесвіт над нами летіти, день шумітиме в т…мі в…рховіт… , будуть наші схвил..овані дітивсе, що скаж..ш, (на)віть розуміть.

 

 

ІІ. Виконати тест на відповідність. Визначити види синтаксичного зв'язку між частинами складного речення. (4 бали)

 

  1. Де на круті й високі хвилі ударять звечора дощі, там ходять хмари посивілі, і глоду хмуряться кущі.

 

 

А. Сполучниковий сурядний і безсполучниковий

  1. І видно: аж-аж ген до того ліска,

куди око дістає, дорогою вози потяглися…

 

Б. Сполучниковий сурядний  і підрядний та безсполучниковий

  1. Весняне сонце ще не було пекучим,        воно лише приємно пригрівало

 живим теплом, і степ дихав вільготно.

 

 

В.Сполучниковий підрядний і безсполучниковий

  1. В далекому полі пізній місяць: в долині, за городами,

по-осінньому тривожилася перелітна птиця; а пісня сумувала й сумувала під густим склепінням лип, на яких ще не яскравою порошею починала колихатися місячна доріжка.

 

 

Г. Сполучниковий сурядний і підрядний

 

ІІІ. Переписати складні синтаксичні конструкції, визначити типи зв'язку між їх частинами . Накресліть схеми. (3 бали)

   1.Час ішов непомітно, вже зовсім задніло, заграли сонячні мечі за лісом, небо стало вищим, а рибалка укоськовув ту рибину.

  2. Попереду  йшов пастух зі смолоскипом і освітлював шлях коням, що тягли віз; з обох боків воза йшли опришки, готові підтримати його,щоб не перевернувся на нев'їждженій та кам'янистій дорозі.

 

ІV. Із запропонованих речень утворити складні речення з різними видами зв'язку. (2 бали)

  1. Садом я блукаю тихою ходою, рум'яніє вечір од зорі заграв. Яблука доспілі виснуть наді мною, що колись про них я в Рильського читав.
  2. Переярками та узлісками, по розлитій з весни воді, гуси плавають між берізками, білі-білі, як лебеді. Ані шелесту, ані бризочки, ні далекого шуму коліс. Лиш гусей лебедина низочка огинає струни беріз.
docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
1 травня 2023
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку