Складне речення з різними видами зв΄язку.
Різнорівневі завдання
І. Переписати речення, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери, підкреслити граматичні основи. (3 бали)
Є прадавні скарби, що (на)мертво лежать у з…млі, і є живі скарби , що йдуть по землі від поколі(н/нн)я до поколі(н/нн)я, огортаючи глиби(н/нн)им чаром людс…ку душу.
Буде всесвіт над нами летіти, день шумітиме в т…мі в…рховіт… , будуть наші схвил..овані дітивсе, що скаж..ш, (на)віть розуміть.
ІІ. Виконати тест на відповідність. Визначити види синтаксичного зв'язку між частинами складного речення. (4 бали)
|
А. Сполучниковий сурядний і безсполучниковий |
куди око дістає, дорогою вози потяглися… |
Б. Сполучниковий сурядний і підрядний та безсполучниковий |
живим теплом, і степ дихав вільготно.
|
В.Сполучниковий підрядний і безсполучниковий |
по-осінньому тривожилася перелітна птиця; а пісня сумувала й сумувала під густим склепінням лип, на яких ще не яскравою порошею починала колихатися місячна доріжка. |
Г. Сполучниковий сурядний і підрядний |
ІІІ. Переписати складні синтаксичні конструкції, визначити типи зв'язку між їх частинами . Накресліть схеми. (3 бали)
1.Час ішов непомітно, вже зовсім задніло, заграли сонячні мечі за лісом, небо стало вищим, а рибалка укоськовув ту рибину.
2. Попереду йшов пастух зі смолоскипом і освітлював шлях коням, що тягли віз; з обох боків воза йшли опришки, готові підтримати його,щоб не перевернувся на нев'їждженій та кам'янистій дорозі.
ІV. Із запропонованих речень утворити складні речення з різними видами зв'язку. (2 бали)