Складнопідрядне речення 9 клас

Про матеріал
Контрольна робота ,,Складнопідрядне речення'' 9 клас Тестові завдання. Мета: перевірити рівень засвоєння учнями знань з теми , уміння використовувати здобуті знання під час виконання завдань різних видів; розвивати навички логічного мислення, самостійність, уважність; виховувати повагу до рідного слова.
Перегляд файлу

Контрольна робота ,,Складноспідрядне речення’’          9 клас 

 ВАРІАНТ 1

І рівень (0,5 б за кожне завдання). Вибрати ОДНУ правильну відповідь.

1. Визначте складнопідрядне речення

    А) І серцю дано не бідніти, і думам не дано всихать. 

    Б) І горобці, неначе з-за куліс, упали табуном на просо. 

    В) Здається, часу і не гаю, а не встигаю, не встигаю! 

    Г) Треба знати, чим землю засівати. 

 

2. Визначте складнопідрядне речення, в якому підрядна частина стоїть перед головною (розділові знаки пропущено)

    А) Доки грім не гряне ледачий не встане. 

    Б) На Україну подивлюсь і любо серце відпочине.

    В) А я люблю як у вечірній час сопілка заспіває переливна.

    Г) Красива осінь вишиває клени червоним жовтим срібним золотим. 

 

3. Визначте схему, якій відповідає речення: А хто стрічався на шляху зо мною, того я  щирим серденьком вітала (Л. Українка.)

     А) (   ), [   ].         

     Б) [   ], [   ].          

     В) [   , (   ),   ].          

     Г) [   ], (   ).

 

4. Виділене слово є сполучником у реченні

А) Ми пишаємося переможцями, що боролися, сил не шкодуючи.

Б) І скрізь, де життєва стежина стелилася, я зустрічав гарних людей.

В) Пливе над світом осінь, краса якої захоплює душу.

Г) Сльоза скотилася щемлива, коли матуся щиро обняла.

 

  1. Складнопідрядне речення з підрядним обставинним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати

А) хоча надворі вже була рання весна.

Б) ніби лежала товста пухова перина.

В) тому що не була розчищена від заметів.

Г) так що не можна було доїхати до міста.

6. Складнопідрядне речення з підрядним означальним є в рядку

А) У Японії вважають, що риси характеру кожної людини визначає її група крові.

Б) Ви здивуєте японця і навіть наведете на підозру, якщо не знатимете своєї групи крові.

В) Запитання про групу крові є ключовим у Японії, адже ця побутова мудрість дуже популярна.

Г) У японських газетах друкують гороскопи, які прогнозують успіхи й невдачі для людей певної групи крові.

 

ІІ рівень (1 б за кожне завдання). Виконати завдання.

7. Утворіть синонімічне складнопідрядне  речення до простого. Підкресліть граматичні основи.

Всі разом зірки здаються широкою небесною дорогою, всипаною зоряним килимом.

  1. Накресліть схему речення, визначте вид підрядної частини.

Мусить пташка малесенька дбати, де б водиці дістати краплину.

ІІІ рівень (2 б за кожне завдання). Виконайте завдання.

  1.  Установіть відповідність між складнопідрядним реченням та його видом

1. Якщо все продумано до деталей, будь-яка справа буде легкою.

А) обставинне причини

2. Ми використовуємо інтернет, щоб навчатися, спілкуватися, здійснювати покупки тощо.

Б) обставинне мети

3. Я милуюся розкішними трояндами, що ростуть у моєму затишному садку.

В) обставинне умови

4. Мама заздалегідь придбала путівки на море, бо вони були зі знижкою.

Г) означальне

 

  1. Розставте розділові знаки. Підкресліть граматичні основи. Вкажіть вид цього складнопідрядного речення.

Я часто думаю що Бог нагородив мене сповна давши таку родину.

 

IV рівень (3 б). Виконати завдання.

  1.  Зробіть синтаксичний розбір речення

Старий орел який був давнім мешканцем степу нерухомо сидів на кручі.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота ,,Складнопідрядне речення’’          9 клас 

 ВАРІАНТ 2

І рівень (0,5 б за кожне завдання). Вибрати ОДНУ правильну відповідь.

 1.  Визначте складнопідрядне речення

А) Одразу помітно людину, освітлену справжньою любов’ю.

Б) Можна заперечувати любов, та однак це почуття є об’єктом вивчення багатьох наук.

В) Кожен прагне отримати таку любов, про яку він давно мріяв.

Г) Про свої почуття можна сказати, не говорячи слова «любов».

 

  1. Граматичну помилку допущено в реченні

А) Край дороги, якою їхали вершники, густо цвіли ромашки.

Б) Степ розлігся перед мандрівником, який переливався барвами весняного цвіту.

В) Це був красивий молодий хлопець, який лише вчора покинув шкільну парту.

Г) Мліла під блакитним небом земля, яка напоєна була життєдайним теплом весняного сонця.

 

 3. Визначте схему, якій відповідає речення: І скрізь, де життєва стежина стелилася, я зустрічав гарних людей.

     А) (   ), [   ].         

     Б) [   ], [   ].          

     В) [   , (   ),   ].          

     Г) [   ], (   ).

 

  1. Виділене слово є сполучником у всіх реченнях, ОКРІМ

А) Заворожено слухали ми розповідь дідуся Василя, що полюбляв історії про каховські плавні й різну дичину.

Б) Не знав бідолашний кіт Мурчик, що бабуся вже прибрала сметану зі столу.

В) Наш Палкан здійняв страшенний гавкіт, бо вулицею їхали мисливці зі своїми псами й здобиччю.

Г) Я часто думаю, що Бог нагородив мене сповна, давши таку родину.

 

  1. Складнопідрядне речення з підрядним обставинним допусту  утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати

А) хоча надворі вже була рання весна.

Б) ніби лежала товста пухова перина.

В) тому що не була розчищена від заметів.

Г) так що не можна було доїхати до міста.

6. Складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним є в рядку

А) У Японії вважають, що риси характеру кожної людини визначає її група крові.

Б) Ви здивуєте японця і навіть наведете на підозру, якщо не знатимете своєї групи крові.

В) Запитання про групу крові є ключовим у Японії, адже ця побутова мудрість дуже популярна.

Г) У японських газетах друкують гороскопи, які прогнозують успіхи й невдачі для людей певної групи крові.

 

ІІ рівень (1 б за кожне завдання). Виконати завдання.

7. Утворіть синонімічне складнопідрядне речення до простого. Підкресліть граматичні основи.

В саду стояло одиноке дерево, покрите промінями сонця.

  1. Накресліть схему речення, визначте вид підрядної частини.

Ви можете розпізнати фейки, маніпуляції, пропаганду, якщо будете мислити критично.

 

ІІІ рівень (2 б за кожне завдання). Виконайте завдання.

  1.  Установіть відповідність між складнопідрядним реченням та його видом

1.  Зерно в землю теж кладуть, щоб воно воскресло в  житі.

А) означальне

 2. І заб’ється серце моє джерелом, що срібно в  чистім полі б’є. 

Б) обставинне причини

3. Навчання дає користь, якщо учні мають можливість отримувати життєво важливі навички.

В) обставинне умови

4. Проліски легко відрізнити від підсніжників, адже вони яскраво-блакитного кольору.

Г) обставинне мети

 

  1.  Розставте розділові знаки. Підкресліть граматичні основи. Вкажіть вид цього складнопідрядного речення.

Люди часто вважають що інформація розміщена в інтернеті є цінною і правдивою.

 

IV рівень (3 б). Виконати завдання.

  1.  Зробіть синтаксичний розбір речення

Шляхи що на захід простують додому ведуть і в безсмертя.

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.4
Оригінальність викладу
3.4
Відповідність темі
3.4
Загальна:
3.4
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Семенюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Shevchuk Tasha
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Фролова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Взломай Попробуй
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  5. Скороход Влад
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
42892
Оцінка розробки
3.4 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку