Українська мова
2 клас
Тема: слова -назви предметів. Хто? Що?
Досліджуємо медіа. Дитячий журнал.
Мета: вдосконалювати знання про іменник. Вчити правильно ставити питання хто? що?. Визначати слова- назви істот і неістот. Розширити знання про дитячі журнали, про професії. Розвиває мовлення, мислення, заохочує до читання.
Хід уроку
1.Організація класу. Вправа «Барометр настрою»
(діти вибирають смайлика і розповідають про свій настрій)
Діти, а чому важливий настрій для людини?
А як його можна поліпшити?
2. Гра»Мікрофон» (вчитель задає питання з укр. мови, діти відповідають і повторюють що вони вчили)
3.Робота в зошиті.
Записали число, класна робота
Пп Пп Пр Пр оф фе ес професія
-Діти, які ви знаєте професії?
-Запишіть якусь одну професію і доберіть до неї якомога більше слів, що належать до цієї професії.
Наприклад: кухар- ложка, миска, вилка, стакан, обід, вечеря, каша, борщ…
4.Повідомлення теми та завдань уроку.
5. Вивчення нового матеріалу.
Слова-назви предметів-це іменники. Слово «іменник» утворене від слова «ім’я». Кожний предмет чи явище має своє ім’я, тобто свою назву. Слова- назви людей і тварин відповідають на питання хто?. Слова- назви інших предметів відповідають на питання що? Іменники бувають істоти і неістоти.
Гра «Так чи ні» (вчитель називає іменники, а діти ставлять питання хто? чи що? Плескають в долоньки на хто?, на що? не плескають. Хто не правильно плеснув вибуває з гри).
5. Фізкульхвилинка.
6. Гра «Мозговий штурм»
-Що ви знаєте про журнали?
-Які журнали вам відомі?
-Де можна почитати дитячі журнали?
8. Робота з підручником. Впр.2 ст.14
Розгляньте обкладинку та розкажіть про журнал за схемою: назва, для кого,
тема номера, рік, місяць, номер, малюнок.
-Що тебе приваблює в цьому журналі?
-До кого з дітей ти хотів би приєднатися? Чому?
- Чи бачили ви такі журнали?
( перегляд журналів, читання деяких рубрик)
Журнал-це періодичне видання, яке виходить під постійною назвою, має свої рубрики, містить статті з різних питань.
Гра «Павутинка»
(Журнали бувають: про тварин і природу, про мистецтво, творчість, літературні, комікси, гумористичні, науково-популярні)
9. Робота в парі. Впр1 ст.13
-Якими інструментами користуються люди різних професій?
Хто? Що робить? Що? Чим? На чому?
Програміст набирає текст на клавіатурі
10. Музична хвилинка для очей.
11. Закріплення вивченого ст.14
-Про які професії розповідається в цьому журналі?
- Запиши назви професії за абеткою, використовуючи слова : таксист,
учителька, лікар, будівельник, кухар, кондитер, космонавт, поліцейський.,
12.Заключна частина.
Вправа «Крісло автора»
(Дитина в ролі Знайки , за бажанням, сідає в крісло, діти дають запитання, а Знайко відповідає. Бажано, щоб у цій ролі побувало більше дітей)
-Я знаю, що журнал-це періодичне видання.
- Іменники відповідають на питання хто? що?
- Вмію записувати слова за абеткою.
- Я вмію ставити питання до слів.