"Слова подяки" Урок риторики для 2 класу

Про матеріал
Розробка уроку варіативного курсу "Риторика" 2 клас. Завдяки роботі під час цього уроку, учитель збагатить словник учнів словами, якими висловлюється подяка, формувати вміння знаходити їх у тексті під час риторичного аналізу, помічати у мовленні інших, використовувати їх, промовляти з відповідною інтонацією.
Перегляд файлу

РИТОРИКА – 25

Тема. Творення думок. Слова подяки .

Мета: Збагатити словник учнів словами, якими висловлюється подяка, формувати вміння знаходити їх у тексті під час риторичного аналі­зу, помічати у мовленні інших, використовувати їх, промовляти з відповідною інтона­цією. Розвивати фонетичний слух, дикцію, артистизм мовлення. Підсилювати  позитивну мотивацію до ви­вчення риторики,  виховувати уміння володіти собою.

Обладнання: посібник, різні словники, карта міста Риторики, обладнання до гри «Шифрувальник».

Дата проведення_______________________

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Всі почнемо працювати,

Час риторику вивчати!

II. Повідомлення теми і мети заняття. Епіграф.

- Діти, ми продовжуємо подорожувати чарівним містом Риторики. Сьогодні на уроці ми побуваємо в гостях у казковому Саду Ввічливості. Чому він казковий дізнаєтеся пізніше. А зараз рушаємо!

III. Мовленнєва гімнастика. Ортологічна розминка.

  • Діти, перед нами казковий Світлофор. Це Світлофор Дикції і пропускає він тих хто виконує його сигнали.
  • Увага, загорівся червоний, а на ньому мікрофон. Виконуємо вправу «Мікрофон» с.78
  • Увага, жовтий. Виконуємо вправу «Квіточка» с.78, читаємо скоромовку тихо, голосніше, голосно.
  • Увага, зелений. Виконуємо вправу «Квіточка». Складіть прислівя, розташувавши числа в порядку зростання.

по

а

Птаха

пірю,

пізнають

мові

людину-

по

23

37

13

36

17

70

45

50

  • Так,ви молодці - це прислівя: «Птаха пізнають по пірю, а людину – по мові!». Як ви його розумієте?
  • Перед тим як рухатися до Саду Ввічливості, прочитаємо епіграф уроку.

IV. Актуалізація знань учнів.

  • Діти, подивіться, нас зустрічають мешканці міста Курсорик і Риторика. Давайте прочитаємо про що вони говорять.

1. Робота з навчальним посібником с.78-79

а) Аналіз діалогу Курсорика з Риторинкою.

б) Опрацювати запропоновані чарівні слова прохання, подяки, пробачення, узагальнити досвід дітей у використанні цих слів у мовленнєвій практиці, місць і обставин у яких ми їх використовуємо. Виконання вправи «Гронування».

 - Давайте ми з вами пригадаємо які чарівні слова ми знаємо.

 - Скажіть, будь ласка, де у повсякденному житті і при яких обставинах ми з вами використовуємо ці слова?

V. Формування уявлень про слова подяки.

1. Розширення уявлень про слова ввічливості та їх використання у повсякденному житті

 - Ну ось, діти, ми з вами і завітали до Саду Ввічливості. Його жителі питають у вас, чи знаєте ви, що таке слова подяки, для чого вони потрібні, коли ми їх використовуємо? Послухайте, що вони хотять нам розповісти.

 - Є слова дуже вагомі, важливі – Україна, мир, щастя. Є рідні та близькі – мама, тато, бабуся, дідусь, брат, сестра. А є слова ввічливості, які називаються «чарівними». Які ви знаєте слова ввічливості?

 - «Доброго ранку!» - кажете ви мамі, таткові, вчителеві, коли він заходить до класу. «До побачення!» - кажете, прощаючись. «Дякую», «Спасибі», - щиро промовляєте за зроблену вам послугу. Й усім від цих слів стає приємно й хороше. Поміркуйте й скажіть, чому від цих слів усім стає приємно й хороше?

 - Як ви розумієте прислівя «Добре слово краще за цукор і мед»; «Гостре словечко коле сердечко». (Вправа «Мікрофон». Учень у якого знаходиться в руках мікрофон висловлює свою думку. Право говорити має той учень в руках якого знаходиться мікрофон).

 - Чому на подяку ми відповідаємо «будь ласка»? (Тому що підкреслюємо готовність допомогти.) Чому слова ввічливості називають чарівними? (Ці слова можуть підняти настрій, заспокоїти, втішити.) Чи завжди ви користуєтеся словами подяки в їдальні, бібліотеці, на вулиці, у транспорті? Хто вам сьогодні сказав «дякую» і за що? (Відповіді учнів).

2. Риторичний аналіз твору – с. 79.

 - А зараз жителі Саду Ввічливості – Соловей та Золота рибка пропонують вам послухати пригоду, яка з ними сталася. (Читання оповідання за В. Хмельницьким «Соловей і Золота рибка»)

  1. Читання оповідання підготовленим учнем
  2. Робота над розумінням прочитаного за завданнями посібника.
  3. Розіграти діалог Солов’я та Золотої рибки.
  4. Риторичний аналіз твору:
  • Хто говорив слова ввічливості?
  • Кому призначалися слова подяки?
  • Про що подумала Золота рибка?
  • Чому саме так вчинила Золота рибка?
  • Як Рибка подякувала Соловю?
  • Де відбулося спілкування Соловя з Золотою рибкою?
  • На вашу думку, як промовлялися слова вітання та подяки співрозмовниками?

VI. Виведення правила.

  • Ну що ж, давайте виведемо з вами правила ввічливих людей.
    1. Мовлення, збагачене «чарівними» словами – це вияв поваги до людей, з якими спілкуєшся.
    2. Треба бути ввічливим у словах, у тоні, у жестах, у діях.
    3. Культурна людина завжди вітається і прощається.

VII. Практичні вправи.

  1. Риторична задача – робота з посібником с. 80.

 - Виберіть жести, якими ви будете супроводжувати свою відповідь на слова «Я дуже радий тебе бачити!»

2. Робота з «Риторичною веселинкою» – с. 80. розігрування мовленнєвої ситуації за змістом веселинки

VIII. Творчі вправи

Презентація «Привітне спілкування починається зі слів вітання, подяки, компліментів».

ІX. Підсумок уроку.

 - Діти, ви побували в цікавому місті Риторики у Саду Ввічливості. Наша подорож по Саду Ввічливості буде продовжуватися на наступних уроках. Чи готові ви довести, що ви є ввічливими та вихованими дітьми?

Вправа «Обери позицію»

 - Сьогодні на уроці ми з вами вивели правило. Давайте зараз ви оберете свою позицію з трьома пунктами: «За», «Не маю конкретної позиції», «Проти». Кожна група, яка обрала певну позицію, повинна презентувати нам, що їх думка є вірною і переконати у цьому своїх товаришів.

  1. Усі ви добре працювали, особливо...
  2. Якщо урок вам сподобався, намалюйте сонечку усмішку.

 

doc
Додано
21 березня 2020
Переглядів
2343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку