Слова, які називають ознаки предметів.

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати в тексті прикметники, ставити потрібні питання, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення; виховувати любов до природи; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії; комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз); соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі; інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Перегляд файлу

 

Українська мова 2-Б                               

 

Тема: Слова, які називають ознаки предметів

 

Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати в тексті прикметники, ставити потрібні питання, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення; виховувати любов до природи;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі;

інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

Конкретні очікувані результати:

-  визначає слова, які називають ознаки предметів,

- вміє ставити потрібні питання.

Комунікативні:

- користується на доступному рівні всіма видами мовленнєвої діяльності(говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);

- висловлює свою думку .

Комплекс наскрізних умінь/

- уточнює, що було складно на уроці;

- оцінює власну роботу на уроці.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: презентація, куб.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Емоційне налаштування

Пролунав дзвінок

Починається урок

Працюватимем старанно

Щоб побачити в кінці

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці!

Привітання до гостей.

Добрий день!

У добрий час,

Радо ми вітаєм Вас!

Всі за парти ми сідаєм

До роботи приступаєм.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

— Сьогодні ми продовжуємо мандрівку до Країни Граматика.

— Хто в ній живе? (Іменник)

1. Метод кубування

Завітав сьогодні в клас

Кубик знов до нас

Кубик, діти, не простий

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає

Знання наші перевіряє.

Увага! Аналізуємо завдання «Чарівного кубика».

Той, хто отримує кубик, читає наступне за порядком завдання на стороні куба, відповідає і передає кубик іншому учневі. Якщо відповідь не знаєте, передаєте іншому.

 

Завдання:

1. Слова, які вивчили. (іменники)

2. Що означають. (назви предметів)

3. На які питання відповідають. (хто? що?)

4. Питання хто?

5. Питання  що?

6. Слова, що пишуться з великої букви.

 

2. Хвилинка каліграфії

Запис на дошці. Поділ слова на склади

Б бб бі іл ий Утворіть слово білий

Утворіть словосполучення:

білий (що?) ..., ...;

біла (що?) ..., ...;

біле (що?) ..., ...

  •                   А що завжди біле в природі?

Поставте питання до слова білий.

  •                   Що це за слово?
  •                   Як називають частину мови до якої можна поставити запитання який?, яка? Яке? Які?
  •                   Що ви знаєте про прикметник?
  •                   Що таке ознака? На дошку.

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1.               Повідомлення теми і мети уроку.

Розширимо знання про прикметник, визначимо його роль у мовленні

 

Мотивація навчальної діяльності

Ми з вами продовжуємо подорожувати країною Граматика.

Слухання казки «Друзі назавжди» (розповідає вчитель)

У Країні Граматиці проживали поважні частини мови — Іменник і Прикметник. Але вони були незнайомі між собою. Та одного разу доля звела їх разом.

Ти хто? — запитав Іменник, побачивши Прикметника.

Я не можу відповісти на це питання. Я знаю тільки, який я? А ти який?

А я можу відповісти лише на питання «хто?» або «що?». А от який я — не знаю...

Тут у кущах пробіг Зайчик. Іменник і Прикметник переглянулися.

Заєць! — сказав Іменник.

Сірий, довговухий, куцохвостий, прудкий! — додав Прикметник і посміхнувся.

Тим часом набігла хмарка, і прямо Іменникові на ніс упала велика дощова крапля.

Дощ,— промовив той.

Теплий, літній, короткочасний,— заспокоїв Прикметник і засміявся, хоч на нього теж упало кілька крапель.

Парасолька! — вигукнув Іменник, швидко розкривши її, і запросив свого нового знайомого сховатися від дощу.

Гарна, яскрава! — похвалив парасольку Прикметник. Він був дуже радий зустрічі з Іменником, адже вони так легко порозумілися.

Добрі, вірні, щирі, справжні... — почав він схвильовано говорити. Іменник одразу зрозумів, про що той думає, і продовжив:

Друзі! Побратими!

З того часу й почалася дружба Іменника й Прикметника. Прикметник так шанує Іменника, що називає його старшим братом і завжди пристає на його бік.

Малюнок Іменника і Прикметника.

  •                   Королева Морфологія приготувала нам багато різних завдань, які допоможуть нам опанувати цю частину мови.

 

  1.               Робота в групах
  2.               Кожна група має відповідний колір. Назвіть якомога більше предметів вашого кольору.
  1.   Добери відповідні ознаки до предметів.
  1.               Робота з класом.

Вправа «продовж речення»

Гра торбинка. Опиши предмет на дотик. Потім на смак, за кольором, формою.

  1. Фізкультхвилинка. Лєго
  2.               Перегляд відео про прикметник.
  3.               Лєго презентація
  4.               Робота в парах.

Загадки від бабусі Дусі.

  1.               Робота в групах

Добери ознаки предметам.

  1.           Знайди протилежності (на дошці)
  2.           Резерв (добери назви ознак до казкових героїв) Робота в групах.

 

ІV. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Обговорення стратегії «Навіщо потрібен прикметник?»

 

Навіщо потрібні слова, що називають ознаки предметів? (Прикметник робить наш світ красивим, яскравим, радісним.)

 

Обговорення стратегії «Який прикметник?» (робота над правилом ).

Вправа «Асоціативний кущ»

Прочитайте правило. Що ми вже знаємо?

Прикметник — це... (слова).

Прикметник — це слова, що називають... (прикмету, ознаку предметів).

Прикметник — це слова, що називають прикмету, ознаку предметів і відповідають на питання... (який?, яка?, яке?, які?).

Прикметник — це слова, що називають прикмету, ознаку предметів і відповідають на питання який?, яка?, яке?, які? Прикметник — це... (частина мови).

Який прикметник? Опишіть його. (Це слово, частина мови, називає прикмету, ознаку, відповідає на питання який?, яка?, яке?, які?).

Прикметники допомагають уточнити знання про той чи інший предмет (який він?), уявити його жваво, картинно, так, ніби ми його бачимо.

 

Самооцінювання

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку