Словосполучення. Речення.
Головні члени речення.
5 клас
Закінчіть речення.
1. У словосполученні є слова головне і … .
2. Головні члени речення - це підмет і … .
3. Присудок відповідає на питання … .
4. За метою висловлювання є речення розповідні, питальні та … .
5. За емоційним забарвленням речення бувають окличними і … .
6. На кінці окличного спонукального речення ставимо знак … .
З поданих слів складіть і запишіть речення.
. Словечко, колоти, гострий, сердечко.
. Пісня, з, не викидати, слова.
. Всякий, співати, свій, пісня, пташка.
. Жаба, свій, болото, хвалити, всякий.
Завдання до створених речень.
1. У кожному речення підкреслити головні члени речення.
2. Які ці речення за метою висловлювання? За емоційним забарвленням?
3. Випишіть з кожного речення по 2 словосполучення.
4. Визначте в кожному словосполученні головне і залежне слова.
Працюємо з підручником.
Працюємо з підручником.
Завдання до вправи 426.
1. Чи у всіх реченнях є обидва головні члени речення?
2. Випишіть 3 словосполучення, розберіть за будовою.
3. Чи є словосполученнями наступні сполуки слів? Чому?
Перетирають або висушують, на річках, для зберігання, туристи насолоджуються.
Відгадай!
Все у зелені довкола, Пасовища, ліс і поле. Мчать струмочки до ріки, Ліплять гнізда ластівки.
І в сороки новина, - Облетіла всіх вона, Сповіщаючи …..
1. Складіть зі словом ВЕСНАсловосполучення, розберіть його за будовою.
2. Складіть зі словом ВЕСНА
- розповідне речення,
- питальне речення,
- спонукальне речення, - окличне речення.
3. У складених реченнях підкресліть головні члени речення.
Підсумовуємо повторене!!!!
https://forms.gle/yktyRFk9q2WxL6b3A
Повторити будову словосполучення і речення.
Написати твір-опис (5-7 речень) “Весна у моєму місті”,
використовуючи різні види речень за метою висловлювання та за емоційним забарвленням.