Презентація до уроку української мови для учнів 5 класу з теми "Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням". Матеріал містить визначення видів речень та їх приклади; визначення пунктуаційної помилки.
Види речень за метою висловлювання, емоційним забарвленням Синтаксис та пунктуація. СЕЗКО ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА, УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ КАТЕГОРІЇ, З ПЕДАГОГІЧНИМ ЗВАННЯМ «УЧИТЕЛЬ-МЕТОДИСТ»
Номер слайду 2
ВИ ДІЗНАЄТЕСЯ: які бувають речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням; що таке головні й другорядні члени речення; як їх визначити у реченні. ВИ ПОТРЕНУЄТЕСЯ: правильно інтонувати речення залежно від мети висловлювання та емоційного забарвлення; визначати головні й другорядні члени речення. СЕЗЬКО ТЕТЯНА
Номер слайду 3
Люблю квітень за свіжі трави. Любиш квітень за свіжі трави? Люби квітень за свіжі трави. А. Доберіть до кожного речення характеристику: а) спонукають ; б) запитують; в) розповідають. Б. За якими ознаками ви добирали характеристики?ПОМІРКУЄМОПрочитайте речення та виконайте завдання
Номер слайду 4
СЕЗЬКО ТЕТЯНА
Номер слайду 5
С.150 ,ВПР. 2. Визначте види речень за метою висловлювання та прочитайте їх із відповідною інтонацією. 1. Червону руту не шукай вечорами (В. Івасюк). 2. Великі хмари холо- дом нагусли (Л. Костенко). 3. Чому смуток з тобою поруч часто ходить у світлі дні? (В. Симоненко). 4. Ви чули, малята, що вітер чубатий узяв та й надумав усіх обігнати? (В. Струтинський). 5. Пливи, пливи, річко, ще й поклич сестричку, погукай струмочки, нехай дмуть в гудочки (С. Майданська). 6. Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива… (Т. Шевченко). ПРАКТИЧНА ВПРАВАСЕЗЬКО ТЕТЯНА
Номер слайду 6
СЕЗЬКО ТЕТЯНА
Номер слайду 7
ПУНКТУАЦІЙНА ПОМИЛКА! У кінці питального окличного речення ставимо знак питання й знак оклику. Неправильно поставлений, зайвий або пропущений розділовий знак називають пунктуаційною помилкою. СЕЗЬКО ТЕТЯНА
Номер слайду 8
С.152 Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. В неділю в ботанічному саду надибала я білочку руду (Н. Кир’ян). 2. Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі? (П. Тичина) 3. Заглядає в шибку казка сивими очима, материнська добра ласка в неї за плечима. 4. Припливайте до колиски, лебеді, як мрії, опустіться, тихі зорі, синові під вії (В. Симоненко). 5. Зоре моя вечірняя, зійди над горою… (Т. Шевченко). А. Перепишіть речення. Після кожного з них укажіть, яке воно за метою висловлювання. Б. Підкресліть граматичні основи. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯСЕЗЬКО ТЕТЯНА
Номер слайду 9
ПІДСУМОВУЄМО1. Які речення бувають за метою висловлювання?2. На які види речення поділяються за емоційним забарвленням?3. Чи можуть речення мати і знак питання, і знак оклику? Що це означає?4. Як впливає інтонація на розуміння змісту речення?СЕЗЬКО ТЕТЯНА