СМАРТФОН В РУКАХ...? «ЗАСТОСУВАННЯ QR-КОДІВ НА УРОКАХ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ»

Про матеріал
В посібнику описано сучасну технологію QR-кодів та способи її застосування в освіті, а саме під час навчання на уроках природничо- математичного циклу. Цей посібник буде корисним для вчителів, які упроваджують новітні технології та ідуть у ногу разом із технологічним процесом. Також описано, якими ресурсами можна упровадити технологію в навчальних цілях і наведені приклади конспектів уроків.
Перегляд файлу

image

Автор-упорядник: Сіваш Валерій Вікторович — вчитель фізики, математики та            

інформатики, Песецької загальноосвітньої школи І- ІІ ступенів

 

 

 

 

Рецензенти:

-       Космак Лариса Володимирівна — заступник директора Песецької ЗОШ

І-ІІ ступенів,

-       Сіваш Раїса Іванівна — вчитель математики Песецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

-       Смартфон в руках…? Застосування QR-КОДІВ на уроках природничоматематичного циклу – Песець – 34 с.

 

 

 

 

В посібнику описано сучасну технологію QR-кодів та способи її застосування в освіті, а саме під час навчання на уроках природничоматематичного циклу. Цей посібник буде корисним для вчителів, які упроваджують новітні технології та ідуть у ногу разом із технологічним процесом. Також описано, якими ресурсами можна упровадити технологію в навчальних цілях і наведені приклади конспектів уроків.

 

ЗМІСТ

ВСТУП ………………………………………………………………………...…….. 4

СЕРВІСИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ QR-КОДІВ ………………………………………….7 ПРОЕКТ «НА УРОК» РЕКОМЕНДУЄ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ГЕНЕРАЦІЇ QR-

КОДІВ …………………………………………………………………………………7 

QR-КОДИ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС …………………………………………….9

УРОКИ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ QR-КОДУ ……………………………………… 12

УРОК ФІЗИКИ У 8 КЛАСІ (ТЕМА:  ЗАКОН ОМА ДЛЯ ДІЛЯНКИ КОЛА ) ...…12

ФІЗИЧНА ВІКТОРИНА ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ …………………………………15 ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З ІНФОРМАТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 8 КЛАСІВ НА

ТЕМУ “QR- КОДИ В НАВЧАННІ”  …………………………………………...….19

КОНСПЕКТ УРОКУ ДЛЯ УЧНІВ 9 КЛАСУ  З ВИКОРИСТАННЯМ   QRКОДІВ, ВЗЯТО ДО УВАГИ ПІДРУЧНИК « О.В. ГРИГОРОВИЧ ; ХІМІЯ 9

КЛАС ; «РАНОК» 2017Р» ……………………………………………………...…. 28

ТЕМА: QR-КВЕСТ З ФІЗИКИ ДЛЯ УЧНІВ 8-11 КЛАСІВ …………………...…31

ТЕМА: QR-КОДИ ВСІХ ВІРШІВ, ЩО ВХОДЯТЬ ДО ПРОГРАМИ ЗНО ……. 31

ВИСНОВКИ.......................................................................................................... 32

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ.......................................................... 34

 

ВСТУП

Сучасний світ наповнений продуктами високих технологій і виром інформаційних процесів. Такий стан речей зобов’язує будь-яку людину вміти працювати з новими технологіями, обробляти з їх допомогою великі обсяги інформації. Із кожним роком обсяг інформації збільшується в рази, що змушує людину вчитися протягом усього життя. Чудовим помічником у цьому можуть виступити високотехнологічні пристрої.

У реаліях сучасного світу життя людей  насичене мобільними пристроями, що служать для найрізноманітніших цілей. У людей з’явилися універсальні пристрої з набором потужних додатків, які можуть використовуватися у всіх сферах життя: удома, на роботі, під час навчання. Їх використання переросло в необхідність, а іноді і в звичку. Ще важче від такої спокуси утриматися дітям, які починають із раннього віку пізнавати красу використання різних високотехнологічних пристроїв.

  На жаль, у більшості випадків, наявність таких пристроїв може негативно впливати на навчальний процес, мобільні пристрої служать високотехнологічною іграшкою для дитини, хоча і мають набір функцій, що дозволить їм стати прекрасним помічником в отриманні знань.

  Поява мобільних пристроїв змусила педагогів задуматися над способами використання таких систем з метою підвищення ефективності освітнього процесу, у тому числі і в рамках навчання інформатиці. Термін «мобільне навчання», це сучасна технологія, яка допомагає організувати процес навчання з використанням мобільних пристроїв.

  Для досягнення необхідних освітніх результатів під час реалізації мобільного навчання необхідно:

                 коректно сформулювати освітні цілі і визначити плановані результати;

                 вибрати адекватну можливостям мобільних пристроїв технологію навчання;

                 створити інструменти оцінювання, яке, безумовно, повинно бути формуючим (оцінюється не тільки результат, але і процес діяльності учнів).

                 Зрозуміло, що для впровадження елементів мобільного навчання в масову практику потрібне створення певної технічної бази мобільних пристроїв. Тут є два шляхи: або придбання їх освітньою організацією, або проходження шляхом BOYD (Bring your own device — принеси свій власний пристрій), коли учні приносять на заняття свої мобільні пристрої. І оскільки майже кожен учень має сьогодні власний мобільний пристрій, то частіше за все обирається саме другий шлях.

Для реалізації елементів мобільного навчання на уроках математики можна використовувати такі педагогічні практики:

                 «перевернуті» уроки;

                 нестандартні уроки, коли мобільні пристрої використовуються для запису відео, підготовки фотографій, фіксування ходу роботи над розв’язанням проблем і інших цілей;

                 розширення можливостей організації проектної та дослідницької діяльності учнів, інтеграція урочної та позаурочної роботи за рахунок включення елементів мобільного навчання;

                 використання елементів мобільного навчання на різних стадіях уроку. Нині існує ціла низка хмарних інструментів, використання яких дозволить реалізувати принципи мобільного навчання. 

Мабуть, вам неодноразово на очі потрапляли графічні піксельні коди, які розміщують на рекламних буклетах, у транспорті, на вітринах чи у супермаркетах. А чи знаєте, що такі зображення надають безліч можливостей, у тому числі у навчальному процесі?

Якщо ви цікавитесь сучасними технологіями та намагаєтесь максимально залучати їх у освітній процес, то QR-коди можуть бути змістовним доповненням ваших уроків!

Що таке QR-код

QR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку.

Такі графічні позначки є вдосконаленням лінійних штрих-кодів. Однак на відміну від них, QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до будь-якої інформації з мережі Інтернет за допомогою смартфонів.

Принцип такого кодування було створено японською компанією DensoWave в 1994 році. Такі коди спершу призначалися для потреб машинобудування, наразі вони використовуються практично повсюдно. Як це працює

На відміну від штрих-коду, сканування якого можливе за допомогою тонкого лазерного променя, зчитування QR-коду відбувається за допомогою звичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бути попередньо встановлена відповідна програма-сканер.

QR-коди включають три квадрати, що призначені для орієнтації та визначення меж всього закодованого зображення, та окремі пікселі, які розташовані в області між цими квадратами. Пікселі, власне, несуть закодований зміст. Сканування зображення QR-коду відбувається на кшталт розпізнавання обличчя у мережі фейсбук.

СЕРВІСИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ QR-КОДІВ

QR-код (у перекладі з англійської «quickresponse» означає «швидкий відгук») — це матричний код, розроблений японською компанією «Denso-Wave» в 1994 році. Закодувати цим кодом можливо що завгодно: відео з якогось сайту, сторінку в соціальних мережах, номер телефону. В освітніх цілях можна:

                 закодувати посилання, яке спрямовує учнів на освітній сайт з інформацією, що допомагає розв’язати певну задачу;

                 розмістити такі коди на інформаційних стендах;

                 використовувати QR-код безпосередньо на уроці у вигляді закодованих завдань контрольної роботи або тесту для перевірки засвоєння навчального матеріалу учнями тощо.

Створення коду не займе у вчителя занадто багато часу і сил. На сьогодні існує величезна кількість спеціальних сервісів, що дозволяють у декілька кроків згенерувати такий код, який можна зберегти на комп’ютер і надалі використовувати там, де тільки побажаєте. Наприклад, це можуть бути сервіси qrcoder.ru, qr-code.com.ua та ін.

Проект «На Урок» рекомендує інструменти для генерації QR-кодів

Існують спеціальні програми як для створення відповідних кодів, так і для їх миттєвого сканування. З легкістю створити код можна з використанням програми QRcodes.

За допомогою цієї програми можна кодувати таку інформацію:

                 imageтекст;

                 візитівка; 

                 посилання;

                 E-mail;

                 SMS;

                 GPS координати.

Переваги QRcodes:

                 програма безкоштовна;

                 інтуїтивно зрозумілий інтерфейс;

                 функція комбінування кольорів фону та кодованого зображення;          можливість обрання розміру та кута повороту QR-коду.

imageТакож для створення власних кодів можна використовувати Qr-code generator. Ця програма передбачає дещо ширший діапазон можливостей (створення статичного чи динамічного кодів, додавання логотипу, можливість вивантаження растрового та векторного зображення коду тощо). Однак, на відміну від QRcodes, цей сервіс за виключенням стартової сторінки, є англомовний.

Інструменти для сканування QR-кодів

На сервісах Google Play та App Store можна знайти безліч програм, які створенні для сканування QR-кодів.

Ми обрали програми, які, на наш погляд, мають значні переваги:

       безкоштовні;

       мають зручний інтерфейс;

       працюють одночасно зі штрих-кодами та QR-кодами;

       можливість працювати з мінімальною роздільною здатністю зображень;

       підтримка широкого діапазону розширень кодів; постійно оновлюються розробниками.

  Для зчитування QR-кодів також існує величезна кількість спеціальних програм. Майже для кожної моделі телефону підійде додаток ReaderKaiwa. QR Droid — це більш серйозна програма, яка дає можливість зчитувати, створювати власні QR-коди. Для користувачів операційної системи IOS також є додаток для зчитування подібних кодів — це Neoreader.

До прикладу :

QR Code Reader  (відскануйтеJ)

image

QR-коди у навчальний процес

Хоч раз вам доводилося сканувати QR-код. Як правило, його задачі зовсім не стосувалися освітнього процесу. Ви просто скануєте зображення за допомогою планшету чи телефону – і вже за мить переходите на зашифровану сторінку чи сайт. Це легко можна застосувати на практичному застосуванні у школі.

QR-коди можна з легкістю створювати, використовуючи безкоштовні генератори коду. А де саме їх застосувати, наведемо деякі приклади:

1.  QR-код як елемент квест-уроку

Організуйте пошукову роботу у межах уроку квесту чи певного заходу. Розмістіть запитання у класній кімнаті, по школі, на подвір’ї. Ці запитання потребують конкретних відповідей, чиї варіанти буде розміщено на тому ж аркуші поряд з QR-кодами. Лише правильна відповідь дозволить перейти до наступного запитання, неправильна – змусить повернутися до певного етапу. Уся потрібна інформація буде зафіксована у кодах.

2.  QR-коди в ігровому форматі роботи

Розробіть ігри з роздатковими матеріалами, де учні самостійно зможуть перевірити якість виконаної роботи. Додайте половину QR-коду на бланку із запитанням, а іншу половину – на бланку із відповідями. І щоб зчитати інформацію, потрібно поєднати дві частини коду. Якщо учень обрав неправильний варіант, то зчитування не відбудеться. Це прекрасний варіант роботи для самоконтролю.

3.  Інструмент для прискорення поширення інформації

Використовуючи коди, ви зможете надавати швидкий доступ на посилання до навчальний статей, сторінок та сайтів, які допоможуть розкрити ту чи іншу тему.

4.  Інструмент звітності роботи школярів

Навчіть школярів створювати QR-коди – і ви забудете про те, що потрібно носити за собою стоси рефератів чи зберігати низку посилань на учнівські роботи, якщо ті виконувалися в мережі. Це універсальний спосіб контролю за виконання групової чи індивідуальної роботи. Отримайте послання на YouTube, Dropbox чи Google Drive у форматі коду та перегляньте документ прямо зі свого смартфону хоч у дорозі, хоч на перерві.

5.  Елемент домашнього завдання

Додайте QR-код у домашнє завдання. За ним може бути сховане посилання на додаткові матеріали, презентація чи конспект до уроку, що дуже допоможе учням, які відстали у роботі. Також таким чином ви можете записати та надати ролик, за яким діти пригадають матеріал з попередньої теми.

6.  Додатковий інструмент для опрацювання літератури

Попросіть учнів написати відгук про книгу чи записати короткий відеороликвраження. Особливо це актуально для роботи з літературою на літо. Посилання зашифруйте у QR-код та розмістить на тематичному стенді. Так однокласники дізнаються враження один одного про твір, ви зможете проконтролювати темп та масштаб виконання завдання, а самі школярі, переглядаючи відгуки, пригадають прочитаний матеріал навіть півроку по завершенню книги. Як це можна використати у навчальному процесі

Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Адже з його використанням сучасними підлітками здійснюються більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, переглядання фільмів, розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить школярів до вивчення вашого предмету!

За допомогою QR-кодів можна урізноманітнити навчальний процес наступним чином:

       кодування посилань на домашні завдання чи практичні роботи (наприклад, якщо їх виконання передбачає використання гуглформи, гугл-диску тощо);

       проведення квесту, підказки до кожної схованки якого будуть зашифровані у вигляді відповідного QR-коду;

       організація виставки у класі чи коридорами школи, інформацію до експонатів якої можна отримати після сканування відповідного QR-коду.

       розміщення коридорами школи відповідних кодів, кожний з яких буде містити посилання на непересічні факти, цікаві статті тощо;

       розміщення кодів на підручниках чи книгах у бібліотеці з посиланнями доступу до електронної версії відповідного видання.

Уроки із застосуванням QR-коду

Урок фізики у 8 класі

             Тема:  Закон Ома для ділянки кола

      Мета:З’ясувати за допомогою фізичного диктанту як учні засвоїли вивчений матеріал. Продовжувати показувати зв'язок електричного струму, опору та напруги; розвиток історизму  та зв'язок із життям закону Ома. Закріплювати знання учнів шляхом експериментальних завдань та розв’язування задач.

Розвивати логічне мислення, самостійність, інтерес до вивчення предмета.

      Тип уроку:урок засвоєння нових знань

                          ХІД УРОКУ

I.                Організаційний момент

II.            Перевірка домашнього завдання

1.Фізичний диктант із самоперевіркою:

1.     Опір позначається (R)

2.     Вимірюється опір в (Ом)

3.     Реостат служить для (зміни опору провідника)

4.     Коли електричний струм проходить через будь- яке середовище, то його дія супроводжується (тепловою дією)

5.     Електричний струм-це (напрямлений рух заряджених частинок)

6.     Фізична величина, яка характеризує електричне поле, яке створює струм називається( напругою)

7.     Опір провідника обернено пропорційний  (площі його поперечного перерізу)

8.     Амперметр в коло вмикається (послідовно)

9.     Вольметр в коло вмикається  (паралельно)

10.Сила сруму вимірюється в (А)

11.Напруга вимірюється  в ( В)

12.Закон Ома    image)

 

          

2.     Cамоперевірка і самооцінка.

image 

Для того щоб перевірити свої відповіді скануй QR-код

 

Вивчення нового матеріалу

Ми з вами вивчили три електричних величини. Проводили лабораторну роботу і бачили залежність однієї величини від іншої. Вам було завдання вивчити закон Ома . Отже зараз ми з вами поговоримо про великого вченого.              (Біографія Георга Ома  -  домашнє завдання одного із учнів  )    

image     -А ще знайте ви,що Георг Ом у своїй книзі перед формулюванням закону написав, що *рекомендуємо її добрим людям з теплим почуттям батька, який не засліплений мавпячою любов’ю до дітей, але задовольняється вказівкою на відкритий погляд, з яким його дитя дивиться на злий світ*.

     Американський учений Дж. Генрі про відкриття Ома сказав ,що коли вперше прочитав теорію Ома, то вона йому здалася блискавкою , що раптом освітила кімнату, занурену в морок.

              Експериментальне завдання(9-12 хв)

       а)Скласти коло, нарисувати схему і експериментально визначити опір лампочки.

      б)обговорення розв’язування задачі

      в) повторення закону Ома, формули і з неї вихідних Цікаві факти: 

Величина електричного струму людини залежить від індивідуальних особливостей організму. Проте можна навести такі середні цифри: 

Волога шкіра-1000 Ом

Суха шкіра-500 000  Ом

Внутрішні тканини, органи людини-100-500 Ом.

Електричний струм, проходячи через тіло людини, впливає таким чином:

 До 0,01А-практично не відчувається;  

image0,02 А-болючі відчуття;

0,03 А-порушується дихання:

0,07 А-дихання утруднене;

0,1 А-фібриляція серця, яка зможе призвести до смерті;

0,2 А – сильні опіки,зупинка серця.

     

                                    Розв’язування задачі(5 хв)

         Розрахуйте силу струму, який проходить через реостат виготовлений із нікелінового дроту завдовжки 40 км із площею поперечного перерізу 1image, якщо напруга на затискачах реостата 21 В.(таблиця питомого опору  висвітлюється на екран).

         Один із учнів аналізує хід  розв’язування задачі , а потім всі  обчислюють самостійно. А після звіряють за дошкою  (розв’язок написано заздалегідь)

Закон ОМА (відомості)

image

image 

Підсумки уроку Оцінювання знань учнів Домашнє завдання:

Повторити закон Ома, розв’язати завдання на картках

     

Фізична вікторина для учнів 7 класу

Мета:

-навчальна: повторити основні положення та закони з розділів» «Первісні відомості про будову речовини», «Взаємодія тіл» в ігровій формі;

-розвивальна: розвивати навички застосування теоретичних знань, отриманих на уроках до розв`язування  проблем; формувати вміння аналізувати, робити висновки; розвивати  навички роботи з допоміжною літературою в процесі підготовки до уроку; розвивати активність учнів; формувати міжпредметні зв`язки;

-виховна: формувати пізнавальний інтерес до фізики; показати її важливу роль серед інших наук у пізнанні світу; формувати вміння працювати в творчих групах; виховувати почуття відповідальності за свою команду.

І. Організаційний момент ІІ. Проведення вікторини.

Я бажаю вам здоров’я!

Рада вас  всіх бачити! Усміхніться один одному, щоб налаштуватися на гарну роботу.

1. Сьогоднішній урок ми проведемо у формі  гри-вікторини. Вам всім надається право бути в ролі знавців-фізики. Ми з вами поділилися на команди, вибрали капітанів самих ерудованих, але треба визначитись з назвою команди.

          Яка назва вашої команди ви узнаєте після гри «Перевертні»            ле-ку –ли-мо                                     то-ни-про           ми-а-то

      1 команда: «Молекули», 2 команда: «Атоми», 3 команда:   «Протони»       Що в фізиці означують ці терміни?

ІІІ. «Переглянь відео і за одно узнаєш про вимірювальні прилади» https://www.youtube.com/results?search_query=%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D1%96%D1%80%

D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96+%D0%BF%D1%80%D0%B8 %D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8

 

https://www.youtube.com/watch?v=jNtXX1k1Epw

ІV. Завдання «Установи відповідність»

Будова речовини-                                                      Демокріт

Безперервний рух частинок-                                    Жан Перрен

Основоположник МКТ-                                             М. Ломоносов                       

Рух дуже дрібних частинок в рідині-                       Роберт Броун

V. Змагання ( капітан кожної команди сканує код і оголошує своїй команді запитання) 

image1 команда: «Молекули» 1. Що називається механічним рухом?  

2.   Що таке система відліку?

3.   Що таке траєкторія?

4.   Що називають прямолінійним рівномірним рухом?

5.   Як знайти середню швидкість?

 

  2 команда: «Атоми»

image1. Які бувають механічні рухи за формою?

2        Що таке переміщення?

3        Що називається прямолінійним нерівномірним рухом?

4        Що таке частота обертання? 

5        Які існують види прямолінійного руху?

 

 

 

               3 команда: «Протони»

 

1.     imageЯкий рух називається прямолінійним нерівномірним рухом?

2.     Як визначити швидкість прямолінійного рівномірного руху?

3.     Що таке період обертання?  

4.     Що таке матеріальна точка?

5.     Як знайти шлях?

 

V. Конкурс капітанів

1. Розв’язати задачу

За 4 хвилини тіло здійснило 480 коливань. Чому дорівнює період і частота коливань?

 

Гойдалка за 3 хвилини здійснила 60 повних коливань. Знайдіть період та частоту коливань гойдалки.

 

За перші 40 секунд руху тіло проїхало 300 метрів, а протягом наступних 4 хвилин тіло проїхало 1,1км .Чому дорівнює середня швидкість руху?

 

VІ. Гра «Фізичні гонки»

Хто швидше виконає роботу

1 км = …м

image1дм=…м

1м=…см

1   г= …кг

1кг =…г

 1т=…кг

3год=…с

2   год=…с

 5 год=…с

 

VII.      Гра «Законоград» (Діти пишуть фізичний диктант на листочках, і перевіряють на мультимедійній дошці)

VIII.   Підсумок уроку

Ми дуже гарно з вами попрацювали. Ви показали себе як дружні однокласники, які змогли зберегти дружбу до 7 класу. В любому змаганні є переможці і я бажаю вам  зберегти цю дружбу надовго, щоб уже дорослими ви нас вчителів згадували , як ми з вами вчилися.

План-конспект уроку з інформатики для учнів 8 класів на тему “QR- коди в навчанні”

Цілі:

Ø  навчальна: вивчаємо поняття кодування інформації, зокрема QR-коди як один з способів кодування інформації, формування вміння створення QR – кодів та встановлення QR-сканерів на свої смартфони відповідно до власної ОС;

Ø  розвивальна: розвиток логічних, творчих і практичних навичок саме в кодуванні різного типу інформації;

Ø  виховна: виховання інформаційної культури учнів, шанобливого ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: засвоєння нового  навчального матеріалу та набуття нових навичок.

Місце проведення: кабінет інформатики.

Обладнання: паперові заготовки з попередньо створеними на них вчителем QR- кодами для команд, смартфони, ПК, наявність мережі Інтернет, додаткові матеріали.

Виконавець: Пархуць М.В.

 

 

Хід уроку

 

1.     Організаційний етап

Привітання з учнями. Перевірка присутності учнів на уроці.

2.     Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь вчителя  про те, для чого кодувати інформацію, і які її види  можливо кодувати (смс, текст, візитку, посилання, здебільшого багато навчальної інформації ), і які є найбільш поширені способи кодування. Ознайомлення учнів з програмами Qr-code generator, QRcodes, які передбачають створення власних QR- кодів (розглядаємо поняття статичного і динамічного коду, додавання фрейму і логотипу). 

Ознайомлення учнів з різними інструментами для сканування QR- кодів, які є безкоштовні, постійно оновлююються та мають зручний інтерфейс, і їх можна завантажити на свій смартфон з Google Play та App Store. Визначаємо з учнями  переваги QR- кодування (швидко, зручно, не складно).

3.     Формування  вмінь і навичок.

Робота з смартфонами. 

Учні формують команди, підключаються до WI - FI мережі, встановлюють спеціальні додатки на свої смартфони з Google Play та App Store  для того, щоб сканувати і записати інформацію QR – кодів з розданих їм карток.

 

image 

 

 

Команда №1

 

image 

 

image 

 

image 

 

image 

 

image 

 

Команда №2

image 

 

image 

 

image 

 

image 

 

image 

 

image 

 

 

Команда №3

image 

 

image 

 

image 

 

image 

 

image 

 

image 

 

image 

 

 

image 

 

Наступним практичним завданням для учнів є розглянути та декодувати

QR- коди з логотипом власної школи, після цього перейти за вказаним у них посиланням    та      переглянути         відео про    свій   навчальний          заклад.

image 

image                                  image 

 

image 

 

 

image 

 

 

 

image 

Робота за комп’ютером.

Увага! Дотримуємося правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Учні знайомляться з програмами для створення QR- кодів, створюють свої QR – коди майбутньої персональної візитної карти за допомогою цих on-line генераторів (Qr-code generator, QRcodes та ін.), кодують посилання на цікаві їм web-сторінки.

image

 

                                                      

image

  Вчитель у свою чергу повинен розкодувати QR – коди кожної команди за допомогою смартфона і повідомити приховану інформацію учням.

4. Підсумок уроку

Опрацювати відповідний параграф підручника. Створити QR – код свого домашнього завдання з улюбленого предмету (за бажанням роздрукувати).

Учні класу дуже добре сприйняли цей інноваційний метод, їм було цікаво навчатись з своїми смартфонами. 

Використання QR-кодів дозволяє урізноманітнити навчальний процес. Учні з зацікавленістю використовують програму для сканування кодів, легко переходять за посиланнями, почуваються інноваційними.

Учні створювали коди в двох генераторах, визначили який краще використати для реалізації поставленої задачі. Навчилися використовувати мобільні телефони для навчальних цілей ,а також ознайомились  з новими програмами, отримали задоволення від уроку і формування нових вмінь.  

Конспект уроку для учнів 9 класу  з використанням   QR-кодів, взято до уваги підручник « О.В. Григорович ; Хімія 9 клас ; «Ранок» 2017р»

Тема уроку: Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. 

Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттям ступінь окиснення, з основними правилами визначення ступенів окиснення. Формувати вміння визначати ступені окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Розвивати інтерес до предмета, інформаційно-комунікативну, здоров'язбережувальну  компетентності, вміння працювати у групах. Виховувати дружелюбність, самостійність, наполегливість, відповідальність.

Тип уроку:  вивчення нового матеріалу

Обладнання та реактиви:  Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва,картки з QR-кодами, мобільні пристрої для зчитування QR-кодів, картки з індивідуальними завданнями.

Хронометраж уроку:

І. Організаційний момент  1- 2хв

ІІ. Актуалізація теоретичних знань.  5-6хв.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності   2-3хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу  16-18хв.

V.  Узагальнення та систематизація знань 10-12хв.

VІ. Підсумки уроку  та виставлення оцінок     3-4 хв.

VІІ. Інструктаж з Д/З      1-2хв.

Хід уроку:

І. Організаційний момент 

Перевірка присутніх, вияснення організаційних питань.

ІІ.Актуалізація теоретичних знань.                                         

Двоє учнів працюють біля дошки зі схемами Фронтальне опитування:

-   Які речовини називають простими?

-   де в Періодичній системі хімічних елементів  Д.І. Менделєєва розміщені  металічні елементи?

-   який з неметалічних елементів має найбільшу електронегативність?

ІІІ.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності          

Напис на дошці :« У мене немає ніякого таланту,є лише наполегливість та допитливість» А.Енштейн.      

Запитання:

-Хто такий А.Енштейн?

-Як ви розумієте цей вислів?

Я бажаю вам бути допитливими, наполегливими, відповідальними як на сьогоднішньому уроці так і на протязі всього життя. На сьогоднішньому уроці ви матимете можливість дізнатися багато нового та цікавого і вам неодмінно знадобляться ці якості. 

ІV.Вивчення нового матеріалу         

-Робота учнів з підручником. Учні ознайомлюються з поняттям « ступінь окиснення»

-Розповідь вчителя з елементами бесіди:  ступінь окиснення позначать використовуючи знаки «+», «-» або «0». Наприклад: H₂⁺¹S⁺⁶ O4¯²

Постановка проблемного питання- «у сполуці повинно бути більше «+» чи «-»?. 

Діти висловлюють власні думки. Вчитель вказує на те, що «+» і «-» має бути порівну і у сумі давати«0», адже молекула - електронейтральна.  

А як же визначити ,який саме ступінь окиснення матиме хімічний елемент у тій чи іншій сполуці ?

Для цього існують певні правила, з якими ви зможете ознайомитися відкривши  QR-коди за допомогою власних мобільних приладів. 

-   Робота в групах. Кожна група отримує комплект QR-кодів, за кожним з яких зашифровано по 1 правилу визначення ступенів окиснення та приведено приклади.  Учні відкривають по одному правилу, записують їх та опрацьовують приклади.

-   Оздоровча рухова вправа

 V. Узагальнення та систематизація знань .

І. Групи отримують нові QR-коди, розкривши які, отримують завдання на визначення ступенів окиснення хімічних елементів у сполуках.

2. Визначте ступені окиснення елементів, речовин, які  беруть участь у процесах : фотосинтезу, горіння сірки. Напишіть відповідні рівняння реакцій.

VІ. Підсумки уроку  та виставлення оцінок    Рефлексія:

-         Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

-         Що вам сподобалося найбільше?

-         Що не сподобалося?

Виставлення оцінок              

VІІ.Інструктаж з Д/З          

Опрацювати параграф підручника, завд № 1-3, №6*                                                               

Додатковий матеріал до уроку QR-коди:

image

imageТема: QR-квест з фізики для учнів 8-11 класів Автор: Брацюк Юрій Олексійович

Про матеріал: QR-квест з фізики для учнів 8-11 класів, який проводиться у формі розгадування кросвордів шляхом пошуку та сканування кодів, у яких закодовані запитання та завдання. В комплект входять макети кросвордів, запитання для трьох команд та власне QR-коди.

 

Тема: QR-коди всіх віршів, що входять до програми ЗНО

Автор: Рябоконь Ольга Вікторівна

imageПро матеріал: Готові QR-коди всіх ліричних віршів, що входять до програми ЗНО-2018. Ви можете скопіювати картинку і вставити її будь-куди: в конспект уроку, ментальні карту, робочий лист учня, квест-гру чи просто запропонувати як цікаву гру. Зашифрований лише текст вірша, автор та назва там не вказані, учні можуть їх шукати або згадувати. Для зручності вчителя картинки підписані.  

 

ВИСНОВКИ

Сучасний світ наповнений продуктами високих технологій і виром інформаційних процесів. Такий стан речей зобов’язує будь-яку людину вміти працювати з новими технологіями, обробляти з їх допомогою великі обсяги інформації. Із кожним роком обсяг інформації збільшується в рази, що змушує людину вчитися протягом усього життя. Чудовим помічником у цьому можуть виступити високотехнологічні пристрої.

Для досягнення необхідних освітніх результатів під час реалізації мобільного навчання необхідно:

       коректно     сформулювати     освітні        цілі    і         визначити     плановані

результати;

       вибрати адекватну можливостям мобільних пристроїв технологію навчання;

       створити інструменти оцінювання, яке, безумовно, повинно бути формуючим (оцінюється не тільки результат, але і процес діяльності учнів).

       Зрозуміло, що для впровадження елементів мобільного навчання в масову практику потрібне створення певної технічної бази мобільних пристроїв. Тут є два шляхи: або придбання їх освітньою організацією, або проходження шляхом BOYD (Bring your own device — принеси свій власний пристрій), коли учні приносять на заняття свої мобільні пристрої. І оскільки майже кожен учень має сьогодні власний мобільний пристрій, то частіше за все обирається саме другий шлях.

Із залученням QR-кодів можна зашифровувати та отримувати швидкий доступ фактично до будь-якої інформації у мережі інтернет: відео на YouTube, певної геолокації на Google картах, e-mail, посилання на сторінку профілю у соціальних мережах, аудіофайл, книгу тощо. Або у такий спосіб може бути закодовано невеличкий текст чи номер телефону, який можна «зчитати» навіть без доступу до мережі інтернет.

Переваги використання QR-кодування:

швидко: дозволяє отримати миттєвий доступ до закодованої інформації;

зручно: вміщує великі об'єми відомостей у невеликому зображенні (4296

символів, а це більше, ніж 2 аркуші машинописного тексту); просто: розміщувати код можна на будь-якій рівній поверхні (аркуш,

стіна, підлога, бетоноване шкільне подвір'я тощо).

За допомогою QR-кодів можна урізноманітнити навчальний процес наступним чином:

кодування посилань на домашні завдання чи практичні роботи (наприклад, якщо їх виконання передбачає використання гугл-форми, гугл-диску тощо);

                          проведення    квесту,        підказки до кожної схованки         якого     будуть

зашифровані у вигляді відповідного QR-коду; організація виставки у класі чи коридорами школи, інформацію до

експонатів якої можна отримати після сканування відповідного QR-коду.

розміщення коридорами школи відповідних кодів, кожний з яких буде

містити посилання на непересічні факти, цікаві статті тощо; розміщення кодів на підручниках чи книгах у бібліотеці з посиланнями

доступу до електронної версії відповідного видання.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1.       Ливская Е. В. Мультимедиа в образовании: Современные педагогические и информационные технологии в преподавании. Обучение навыкам работы с интерактивными ресурсами. Учебно-методическое пособие. Часть

II.[текст] / Е. В. Ливская. — Калуга : ИД «Эйдос»,2012. — 121 с.

2.       Куклев В. А. Опыт разработки и применения электронных образовательных ресурсов: от компьютеризированных учебников через сетевые технологии к мобильному образованию [Текст] / В. А. Куклев. // Информатика и образование. — 2006. — № 2. — С. 103–106.

3.       Использование Web-инструментов в образовании [Електронний ресурс] / І. В. Кіт, О. Г. Кіт, 2016. — Режим доступу:

4.       https://iokot.wordpress.com/category/полезные-инструменты

5.       Фізика: підруч. Для 8 кл. загальноосвіт. Навч. закл. (В.Г.Бар яхтар,

Ф.Я.Божинова, С.О.Довгий,О.О.Кірюхіна); за ред.. В.Г. Бар яхтова,

С.О.Довгого,- Х.: Вид-во «Ранок», 2016,- 240с.: іл., фот.

6.       Інформаційний вісник. Всеукраїнський фізичний конкурс «Левеня»

7.       Навчально- методичне видання . Спецвипуск № 16

8.       О.В.Онищук, Е.Х. Матохнюк, А. Я. Самардак «Фізика навколо нас»

9.       Н.В.Татарчук «Навчальний посібник»

10.   https://naurok.com.ua/post/6-sposobiv-vikoristannya-qr-kodiv-na-urokah

11.   https://osvita.ua/school/lessons_summary/physics/

12.   Інтернет-ресурси : https://uk.wikipedia.org/wiki/

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
12 вересня 2023
Переглядів
860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку