Алгоритм дій для організації ефективної співпраці. 1. Визначте свої «слабкі» сторони. Якщо ви розумієте, що вам важко проводити заняття на дистанційці, визначте конкретні джерела проблем. Визначте можливу причину проблеми. Випишіть, у чому саме вам потрібна допомога. Що конкретніше розпишете, то швидше перейдете до наступного кроку.
2. Подумайте, хто вам може допомогти. Якщо ви виконали перший пункт сумлінно, то легко знайдете людину, яка вам допоможе. Це можуть бути: класний керівник, викладачі інших предметів, батьки, адміністрація, бібліотекар, педагог-організатор, психолог, логопед, керівник гуртка, та навіть учні.
Зверніться по допомогу. Найголовніший пункт. Інша людина не здогадається, що ви маєте певну потребу. Слід попросити про допомогу, сформулювати конструктивний запит. Разом із тим пам'ятайте, що співпраця – взаємний процес, тому будьте готові запропонувати допомогу; подумати, кому ви можете допомогти у відповідь та, звісно ж, визначити свої сильні сторони.
Впровадження психологічних хвилинок Допомагає: впоратися зі стресом та його наслідками, емоційно налаштуватися на урок, на плідну роботу. Дає змогу дітям: розслабитися, зняти емоційне напруження, відновити почуття безпеки та психоемоційного комфорту, що є природним механізмом стабілізації. Учитель має сам визначити, коли і у який час провести психологічну хвилинку. Інформацію можна отримати на сайті (https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialnopedahohichna-robota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykhdiy/vpravy-dlia-ditey-ta-pidlitkiv-iaki-perebuvaiut-u-stresoviy-sytuatsii-dlia-zniattiapsykhoemotsiynoho-napruzhennia/ ).
ПРАКТИКА ЗАЗЕМЛЕННЯ Термін “заземлення” ввів американський лікар та психотерапевт Лоуен (Lowen, 1972) і запозичив його з фізики. Лоуен вважав, що заземлення “виконує для енергетичної системи організму ту ж функцію, що і для високовольтного електричного ланцюга. Заземлення забезпечує роботу запобіжного клапана для викиду надмірного збудження”. Завдяки фіксації на стабільній опорі ми фокусуємося на відчутті безпеки, а не на тому, що нам загрожує, повертаємо собі стійкість.
Техніка «Обійми» Це видозмінений варіант обіймів, який допомагає відновити внутрішній спокій. Людині потрібні обійми, щоб вона почувалася щасливою, а отже, і здоровою. Праву руку згинаємо і кладемо на ліве плече. Ліву руку згинаємо і кладемо на праве плече. При цьому кожною долонею по черзі легенько поплескуємо по плечу. В так проговорюємо фрази: «Я-великий молодець», «Я розумничка/розумник»