Тема: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району»
Мета: проаналізувати та обговорити проблему соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району, знайти шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів, створення сприятливого соціально-психологічного клімату для професійного зростання соціальних педагогів і психологів району.
Обладнання та матеріали: плакати «Дерево очікувань», «Правила», стікери, конверти, м’яч або клубок, папір, ручки, олівці, маркери, пелюстки до квітки, шість кольорових капелюхів, кольорові смужки (шести кольорів), роздатковий матеріал (6 пар ребусів, метод-анкета «Прес») ватман або дошка, мультимедійний супровід.
(Психологи і соціальні педагоги займають місця, за столиками, в залежності від того, який колір вони вибрали, утворюються групи по 6-8 учасників). Повідомлення теми і мети заняття.
1. Вправа «Дерево очікувань». Учасники пишуть на стікерах свої сподівання-очікування від тренінгу і прикріплюють їх на плакаті «Дерево очікувань».
2. Вправа «Правила».
3. Вправа «Ми різні, але ми рівні» Встаньте, будь ласка, методисти відділу освіти, соціальні педагоги, психологи…Давайте привітаємо один одного гучними оплесками і посмішками. Ми різні за віком і системою цінностей, за поглядами на життя, але ми працюємо в одній сфері, яка гордо звучить соціально-психологічна служба Рокитнівського району, у нас є багато спільного: Ми різні, але ми – рівні!
4. Вправа «Мене на роботі цінують за те, що я ...» Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, починаючи зі слів: «Мене на роботі цінують за те, що я…» (передаючи м’яч або клубок ниток колезі).
5. Вступне слово. Соціально-педагогічне та психологічне забезпечення закладів освіти району – це в першу чергу кадрове забезпечення кваліфікованими працівниками. Але не можна забувати і про забезпечення основних напрямків роботи соціально-психологічної служби: від організаційно-методичної до психологічної просвіти та зв’язків з громадськістю. Система соціально-педагогічного та психологічного забезпечення – це пошук та аналіз інформації з того чи іншого питання, адаптація чи складання програм, методів та методик, розробка і проведення різноманітних заходів, підготовка обладнання та матеріалів до роботи, - все це лягає на плечі соціально-психологічної служби кожного закладу, і кожен вирішує такі проблеми по-своєму. Ми працюємо із педагогами, дітьми, батьками, намагаємось знайти індивідуальний підхід до кожного, щоб допомогти визначити ефективні шляхи вирішення тих чи інших проблем. Кожен з нас на своєму робочому місці намагається створити комфортні умови для здійснення професійної діяльності. Всі мають певні напрацювання і досягнення у цій сфері, бо зацікавленні у результатах своєї праці. Тому для професійного становлення кожного з нас важливими є участь в навчально- методичних семінарах. На зустрічах соціальних педагогів та психологів завжди можна знайти підтримку, розуміння, і творчий емоційний заряд для подальшого професійного зростання.
Робота в групах. Пропоную наступну вправу, щоб обмінятися досвідом та ідеями, створити позитивну психологічну атмосферу у групах.
6. Вправа «Шість капелюхів». Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .
Білий капелюх – аналітичне мислення (аналіз інформації);
Чорний капелюх – критичне мислення (недоліки);
Жовтий капелюх – оптимістичне мислення (логічний позив);
Зелений капелюх – творче мислення (як творчо можна підійти до розв’язання проблеми);
Червоний капелюх – емоційне мислення (назвати емоції, які викликає проблема, що розглядається);
Синій капелюх – рефлексія мислення (аналіз прослуханого, підсумок всього сказаного).
7. Вправа «Розшифруйте ребуси». Розшифрувати ребуси і відгадати слова.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Вправа «Психолог – це…», «Соціальний педагог – це…» Записати все найкраще, що у вас асоціюється із вашою професією на запропонованих пелюстках квітки, все, що ви вважаєте за потрібне. Кожен учасник записує свої думки, зачитує їх і прикріплює у загальну квітку. Наша професія є цікавою і корисною, нехай наша робота завжди буде достойно оцінена!
9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…» Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів:
- обмін досвідом на методоб’єднаннях (всі матеріали, які використовуються, розміщувати на сайті закладу, щоб колеги інших закладів могли ними користуватися);
- методичні розробки – посібники запропонувати для користування іншим;
- надання консультацій і рекомендацій, коли до вас звертаються колеги («Соромно не тоді, коли не знаєш, а коли знати не хочеться»)…
10.Вправа «Дерево підсумків». Зриваються листочки з дерева очікувань і зачитуються з коментуванням. Учасники вирішують, що вдалося здійснити із очікуваного, а що – не вдалося. Дякую всім за роботу! Пізнавати себе і працювати над самовдосконаленням завжди цікаво і корисно, бо чим вище людина піднімається на шляху професійного самовдосконалення, тим ширші горизонти перед ним відкриваються. Такі зустрічі є важливими і потрібними, всі ми – колеги-однодумці, є про що поговорити і є чим поділитися.
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» (заповнює кожен учасник)
Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося…
Мене дратувало…
Мені було цікаво…
Мене порадувало…
Спілкування було…
Вправа «Шість капелюхів». Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .
Білий капелюх – аналітичне мислення (аналіз інформації).
Вправа «Шість капелюхів». Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .
Чорний капелюх – критичне мислення (недоліки).
Вправа «Шість капелюхів». Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .
Жовтий капелюх – оптимістичне мислення (логічний позив).
__________________________________________________________________________________
Вправа «Шість капелюхів». Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .
Зелений капелюх – творче мислення (як творчо можна підійти до розв’язання проблеми)
Вправа «Шість капелюхів». Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .
Червоний капелюх – емоційне мислення (назвати емоції, які викликає проблема, що розглядається)._____________________________________________________________________
Вправа «Шість капелюхів». Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .
Синій капелюх – рефлексія мислення (аналіз прослуханого, підсумок всього сказаного).
9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…» Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.
9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…» Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.
9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…» Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.
9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…» Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.
9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…» Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.
9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…» Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.