Соціально-психологічний тренінг "Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району"

Про матеріал
Мета: проаналізувати та обговорити проблему соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району, знайти шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів, створення сприятливого соціально-психологічного клімату для професійного зростання соціальних педагогів і психологів району.
Перегляд файлу

Тема:  «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району»

Мета: проаналізувати та обговорити  проблему соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району, знайти шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів, створення сприятливого соціально-психологічного клімату для професійного зростання соціальних педагогів і психологів району.

Обладнання та матеріали: плакати «Дерево очікувань», «Правила», стікери, конверти, м’яч або клубок, папір, ручки, олівці, маркери, пелюстки до квітки, шість кольорових капелюхів, кольорові смужки (шести кольорів), роздатковий матеріал (6 пар ребусів, метод-анкета «Прес») ватман або дошка, мультимедійний супровід.

(Психологи і соціальні педагоги займають місця, за столиками, в залежності від того, який колір вони вибрали, утворюються групи по  6-8 учасників). Повідомлення теми і мети заняття.

1. Вправа «Дерево очікувань». Учасники пишуть на стікерах свої сподівання-очікування від тренінгу і прикріплюють їх на плакаті «Дерево очікувань».

2. Вправа «Правила».

  • Активності (всі активно приймають участь ніхто, не відсиджується);
  • Щирість (кожен говорить від свого імені, говорить правду про свої почуття, емоції, інтереси);
  • Правило «Правої руки» (піднімаємо праву руку для відповіді, не викрикуємо);
  • Принцип «Тут і тепер» (все, що відбувається в залі, за межі не виноситься, і не обговорюється із кимось постороннім);
  • Не ображатися;
  • Не насміхатися.

3. Вправа «Ми різні, але ми рівні» Встаньте, будь ласка, методисти відділу освіти, соціальні педагоги, психологиДавайте привітаємо один одного гучними оплесками і посмішками. Ми різні за віком і системою цінностей, за поглядами на життя, але ми працюємо в одній сфері, яка гордо звучить соціально-психологічна служба Рокитнівського району, у нас є багато спільного: Ми різні, але ми – рівні!

4. Вправа «Мене на роботі цінують за те, що я ...» Кожен учасник  по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, починаючи зі слів: «Мене на роботі цінують за те, що я…» (передаючи м’яч або клубок ниток колезі).

5. Вступне слово. Соціально-педагогічне та психологічне забезпечення закладів освіти району – це в першу чергу кадрове забезпечення кваліфікованими працівниками. Але не можна забувати і про забезпечення основних напрямків роботи соціально-психологічної служби: від організаційно-методичної до психологічної просвіти та зв’язків з громадськістю. Система соціально-педагогічного та психологічного забезпечення – це пошук та аналіз інформації з того чи іншого питання, адаптація чи складання програм, методів та методик, розробка і проведення різноманітних заходів, підготовка обладнання та матеріалів до роботи, - все це лягає на плечі соціально-психологічної служби кожного закладу, і кожен вирішує такі проблеми по-своєму. Ми працюємо із педагогами, дітьми, батьками, намагаємось знайти індивідуальний підхід до кожного, щоб допомогти визначити ефективні шляхи вирішення тих чи інших проблем. Кожен з нас на своєму робочому місці намагається створити комфортні умови для здійснення професійної діяльності. Всі мають певні напрацювання і досягнення у цій сфері, бо зацікавленні у результатах своєї праці. Тому для професійного становлення кожного з нас важливими є участь в навчально- методичних семінарах. На зустрічах соціальних педагогів та психологів завжди можна знайти підтримку, розуміння, і творчий емоційний заряд для подальшого професійного зростання.

Робота в групах. Пропоную наступну вправу, щоб обмінятися досвідом та ідеями, створити позитивну психологічну атмосферу у групах.

6. Вправа «Шість капелюхів».  Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .

Білий капелюх – аналітичне мислення (аналіз інформації);

Чорний капелюх – критичне мислення (недоліки);

Жовтий капелюх – оптимістичне мислення (логічний позив);

Зелений капелюх – творче мислення (як творчо можна підійти до розв’язання проблеми);

Червоний капелюх – емоційне мислення (назвати емоції, які викликає проблема, що розглядається);

Синій капелюх – рефлексія мислення (аналіз прослуханого, підсумок всього сказаного).

7. Вправа «Розшифруйте ребуси». Розшифрувати ребуси і відгадати слова.

ребуси

ребусиребусиребуси

 

ребусиребусиребуси

ребусиребуси

ребуси

ребусиребусиребуси

ребусиребусиребуси

 

ребусиребуси

ребусиребуси

ребусиребусиребуси

 

 

8. Вправа «Психолог – це…», «Соціальний педагог – це…» Записати все найкраще, що у вас асоціюється із вашою професією на запропонованих пелюстках квітки, все, що ви вважаєте за потрібне. Кожен учасник записує свої думки, зачитує їх і прикріплює у загальну квітку. Наша професія є цікавою і корисною, нехай наша робота завжди буде достойно оцінена!

9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…»  Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів:

- обмін досвідом на методобєднаннях (всі матеріали, які використовуються, розміщувати на сайті закладу, щоб колеги інших закладів могли ними користуватися);

- методичні розробки – посібники запропонувати для користування іншим;

- надання консультацій і рекомендацій, коли до вас звертаються колеги («Соромно не тоді, коли не знаєш, а коли знати не хочеться»)…

10.Вправа «Дерево підсумків». Зриваються листочки з дерева очікувань і зачитуються з коментуванням. Учасники вирішують, що вдалося здійснити із очікуваного, а що – не вдалося. Дякую всім за роботу! Пізнавати себе і працювати над самовдосконаленням завжди цікаво і корисно, бо чим вище людина піднімається на шляху професійного самовдосконалення, тим ширші горизонти перед ним відкриваються. Такі зустрічі є важливими і потрібними, всі ми – колеги-однодумці, є про що поговорити і є чим поділитися.

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» (заповнює кожен учасник)

Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…

11.Вправа «Метод-анкета «Прес»» Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало…

Спілкування було…


 Вправа «Шість капелюхів».  Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .

Білий капелюх – аналітичне мислення (аналіз інформації).

Вправа «Шість капелюхів».  Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .

Чорний капелюх – критичне мислення (недоліки).

 Вправа «Шість капелюхів».  Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .

Жовтий капелюх – оптимістичне мислення (логічний позив).

__________________________________________________________________________________

Вправа «Шість капелюхів».  Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .

Зелений капелюх – творче мислення (як творчо можна підійти до розв’язання проблеми)

 

Вправа «Шість капелюхів».  Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .

Червоний капелюх – емоційне мислення (назвати емоції, які викликає проблема, що розглядається)._____________________________________________________________________

Вправа «Шість капелюхів».  Техніка використовується для розгляду проблеми з шести різних точок зору. Аналіз теми: «Сприяння становленню та розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів освіти району» .

Синій капелюх – рефлексія мислення (аналіз прослуханого, підсумок всього сказаного).

9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…»  Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.

 

9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…»  Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.

 

9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…»  Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.

 

9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…»  Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.

 

9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…»  Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.

9. Мозковий штурм «Шляхи розвитку системи соціально-педагогічного та психологічного забезпечення закладів…»  Пропозиція обговорити і знайти шляхи, якими можна розвинути систему забезпечення соціально-психологічної служби навчальних закладів.


 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
24 вересня 2019
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку