Спирти. Застосування спиртів. Отруйність спиртів та їх вплив на організм людини.

Про матеріал

Урок комбінований з використанням ІКТ, хімічного експерименту, під час якого на основі знань про будову і властивості спиртів, розкривається вплив спиртів на організм людини. Під час вивчення матеріалу звертається увага на неприпустимість вживання алкоголю підлітками.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок в 9 класі

Тема: Спирти. Отруйність спиртів та їх застосування

 

 

 

 

Учитель: Богданова Н.М.

 

 

 

 

 

 

 

Березень 2013 р.


Тема: Спирти. Застосування спиртів. Отруйність спиртів та їх вплив на організм людини.

Мета: на основі знань про будову і властивості спиртів з’ясувати галузі застосування спиртів; розкрити згубний вплив спиртів на організм людини.

Тип уроку: комбінований, з застосуванням ІКТ.

Обладнання: періодична система, комп’ютер, флешка, етанол, натрій, картки для визначення настрою, сірники.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

(визначення настрою учнів)

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

а) «ланцюжок»;

– Які елементи входять до складу спиртів?

– Який склад спиртів? Що таке спирти?

– Номенклатура спиртів.

– Фізичні властивості спиртів.

– Хімічні властивості спиртів.

б) написання рівнянь хімічних реакцій на дошці;

в) структурування вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Спирти застосовуються в різних галузях народного господарства. На жаль, спирти впливають на організм людини надзвичайно. Давайте поговоримо про це.

IV. Сприймання та усвідомлення матеріалу.

План

1. Спирт – ворог чи друг? (застосування спиртів – повідомлення учнів)

2. Відомі люди про алкоголь та його вживання. (див. додаток 1)

3. Спирти як наркотичні речовини. (розповідь учителя)

 

Хімія сп’яніння – таблиця

50 мл – посилене серцебиття, розширення судин, зниження тиску, підвищення апетиту;

ще 0,05% алкоголю в крові – штучне підвищення настрою, базікання, зниження уваги, втрата контролю над поведінкою;

ще 0,1% – зміни емоційного сприйняття, порушення поведінки;

ще 0,15% – втрата контролю над м’язами;

ще 0,3% – втрата орієнтації, непритомність;

ще 0,5% – параліч дихання, смерть.

 

4. Конкурс двох команд.

Метанол       Етанол

(створення візитки)     (створення візитки)

5. Вплив алкоголю на організм підлітка. (презентація, див. додаток 2)

 

V. Осмислення та узагальнення матеріалу.

А. Бліц-опитування:

1) Де застосовують спирти?

2) Що таке алкоголізм?

3) Як впливає спирт на організм підлітка?

4) Ваша думка «Пити чи не пити?»

Б. Розв’язування задачі.

Спалили 20 г етанолу. Який об’єм О2 витратили і об’єм СО2 утворився?

 

VІ. Підсумок уроку і д/з.

Повторити §26, 27.


Додаток 1

 

Песталоцці: «Я дуже люблю молодь, тому я не люблю пиятики».

Беляєв: «Спочатку ти її п’єш, потім вона п’є твоє здоров’я».

 «В молодості – алкоголь та вечірки, в старості – ліки та лікарі».

Усна народна творчість: «Не той п’яний, що каже «Я вже п’яний», а той п’яний, хто каже «Налий ще»».

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
2947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку