Психолого-педагогічний семінар:
« Співпраця адміністрації школи
та психологічної служби
у роботі з батьками »
Підготувала практичний психолог
Лірук Н. Р.
Сьогоднішній день особливий для кожного з нас!
Тому що ми знаходимося у чарівній оновленій, єдиній у цілому районі школі, яка для багатьох дітей є колискою казкової країни де мрії – це реальність. Саме тут вони можуть сховатися від буденних тривог, захиститися від шквалів зустрічних вітрів. Це чудова школа, яка зберігає краплини за краплинами найдорогоцінніші події та миті життя багатьох поколінь. Ми можемо називати її по-різному: берег дитинства, храм науки,країна дитячих мрій, але все це втілюється у єдиному понятті – рідна, Збаразька ОКС школа-інтернат.
У кожному з інтернатних закладів працювати з батьками зовсім не легко, оскільки діти більшість свого часу перебувають у школі. Для забезпечення ефективності роботи з батьками потрібно налагодити тісну співпрацю між батьками чи опікунами, психологічноїю службою, адміністрацією школи, педагогічним колективом.
5. Джерелом людського життя є сім’я. Саме там дитина починає пізнавати навколишній світ, у який прийшла. Саме в сім’ї формуються характер, світогляд дитини, її моральні орієнтири, естетичні смаки тощо. Батьки як найперші вихователі, можуть зробити для щастя свого сина чи доньки значно більше, ніж будь-хто. Так, народна мудрість нас вчить стати батьком дуже легко, бути батьком дуже важко, адже виховувати дитину надзвичайно важко. Кожна дитина має свій характер в якому є не лише позитивні якості а й негативні. Нам усім здається, що дуже добре знаємо дітей, в той час, коли ми повністю не знаємо навіть самих себе, не завжди розуміємо свої почуття, емоції, поведінку. Проте ми завжди знаходимо причини поганим вчинкам дітей. Слід пам’ятати, що усі вони мають приховані, непізнанні якості про які не здогадуються навіть самі.
Вправа з мішком
( Зазделегіть готується мішечок з зовнішньої сторони тканина мішковина з внутрішньої бархат) Спочатку пропонуємо доторкнутися усім до зовнішньої сторони мішечка і проговорити , що вони відчувають в даний момент.( кусучість, шершавість, неприємні відчуття, прохолоду, тьмяність…)
Після обговорення відчуттів вивертаємо мішечок бархатною стороною та пропоную усім доторкнутися до нього і озвучити свої відчуття ( приємність, багатство, теплота, благородство…).
Висновок: Так само відбувається насправді і у житті, спочатку ми оцінюємо дитину за її поведінкою та вчинками, але насправді коли добре вивчити дитину, її сімейні обставини, зрозуміти її вподобання, дослідити причини її негативної поведінки ми розуміємо що насправді та дитина чудова, благородна, як «бархат» тільки замасковує себе від зовнішніх негативних впливів і стає у вигляді «мішковини» (черствою, холодною, непривабливою).
Іноді, нажаль, ми всіх дітей сприймаємо як сіру масу проте якщо захотіти і уважно придивитися до кожного з них ми побачимо яскраву та неповторну особистість.
Соціальний ролик про наслідування батьків.
Сценка( батьки заклопотані своїми справами).
“Ріка життя”
Мета:
Нагадати дорослим про тиск, з яким доводиться зустрічатися підліткам.
Необхідні ресурси:
Пов’язка для очей, 2 довгих широких стрічки, декілька кусків газети і карточки, маркери і листки паперу (А4)
Величина групи:
6-30
Час:
20 - 25 хв.
Опис крок за кроком:
Обговорення:
Додаток 1
Підліток
Потрібно слухати всіх, хто буде направляти вас вниз по річці.
Мати /батько
Ви краще всіх знаєте, що і як потрібно робити. Говоріть Підлітку, що робити, але пам’ятайте про його вищі інтереси. Використовуйте фрази типу: «коли я була в твоєму віці...» Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Бабуся/дідусь
Ви найкраще знаєте, що і як потрібно робити. Говоріть Підлітку, що робити, але пам’ятайте про його вищі інтереси. Використовуйте фрази типу: «Коли я була в твоєму віці..». Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль.
Священник
Ви - моральний гід Підлітка. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Друг
Ви - хороший друг. Вас дійсно хвилює доля Підлітка і ви турбуєтеся про нього. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Вчитель-предметник
Підкреслюйте значення школи. Давайте вказівки тільки тоді, коли вважаєте за необхідне. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Соціальний педагог
Давайте Підлітку поради, що торкаються таких проблем як наркотики, секс, сім’я, школа і т.п. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Практичний психолог
Давайте Підлітку поради, що торкаються таких проблем як наркотики, секс, сім’я, школа і т.п. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Класний керівник
Підкреслюйте значення школи. Давайте вказівки тільки тоді, коли вважаєте за необхідне. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
ЗМІ (засоби масової інформації)
Подумайте про вплив ЗМІ (інформація про секс, насилля, гроші і т.д. ). Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Товариш
Ви - поганий товариш. Ви погано впливаєте на Підлітка. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Лікар
Давайте Підлітку поради про здоров’я і здоровий спосіб життя.
Ось декілька порад:говоріть про шкоду куріння, про секс, про здорове харчування, про нормальну вагу. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Директор школи
Підкреслюйте значення школи. Давайте вказівки тільки тоді, коли вважаєте за необхідне. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Заступник директора з виховної роботи
Підкреслюйте значення школи. Давайте вказівки тільки тоді; коли вважаєте за необхідне. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!
Підводні камені:
Наркоманія
Алкоголь
Тютюн
Протиправна поведінка
Негативний вплив вулиці
Проблеми у класному колективі
Асоціальні компанії
ЗМІ
Негативний вплив з боку сім’ї
Ранні статеві стосунки
Конфлікти з педагогами
Торгівля дітьми
Насильство в молодіжному середовищі.