« Співпраця адміністрації школи та психологічної служби у роботі з батьками »

Про матеріал
Сьогоднішній день особливий для кожного з нас! Тому що ми знаходимося у чарівній оновленій, єдиній у цілому районі школі, яка для багатьох дітей є колискою казкової країни де мрії – це реальність. Саме тут вони можуть сховатися від буденних тривог, захиститися від шквалів зустрічних вітрів. Це чудова школа, яка зберігає краплини за краплинами найдорогоцінніші події та миті життя багатьох поколінь.
Перегляд файлу

 

 

Психолого-педагогічний               семінар:

« Співпраця адміністрації школи

та психологічної служби

у роботі з батьками »

 

D:\картинки\нові\helping_hand.jpg

 

Підготувала  практичний  психолог

Лірук Н. Р.

 

 

 

 

 

  1. Феєрверк, конфеті.

Сьогоднішній день особливий для кожного з нас!

Тому що ми знаходимося у чарівній оновленій, єдиній у цілому районі школі, яка для багатьох дітей є колискою казкової країни де мрії – це реальність. Саме тут вони можуть сховатися від буденних тривог, захиститися від шквалів зустрічних вітрів. Це чудова школа, яка зберігає краплини за краплинами найдорогоцінніші події та миті життя багатьох поколінь. Ми можемо називати її по-різному: берег дитинства, храм науки,країна дитячих мрій, але все це втілюється у єдиному понятті – рідна, Збаразька ОКС школа-інтернат.

  1. Оголошення теми. (слайд теми)
  2. Зараз у нашій країні ведеться політика про закриття інтернатів, після виступу після виступу заступника з навчально-виховної роботи кожен запитайте у свого серця чи потрібні такі школи? Так, звісно потрібні!
  3. Слайд види роботи

У кожному з інтернатних закладів працювати з батьками зовсім не легко, оскільки діти більшість свого часу перебувають у школі. Для забезпечення ефективності роботи з батьками потрібно налагодити тісну співпрацю  між батьками чи опікунами, психологічноїю службою, адміністрацією школи, педагогічним колективом.

5. Джерелом людського життя є сім’я. Саме там дитина починає пізнавати навколишній світ, у який прийшла. Саме в сім’ї формуються характер, світогляд дитини, її моральні орієнтири, естетичні смаки тощо. Батьки як найперші вихователі, можуть зробити для щастя свого сина чи доньки значно більше, ніж будь-хто. Так, народна мудрість нас вчить стати батьком дуже легко, бути батьком дуже важко, адже виховувати дитину надзвичайно важко. Кожна дитина має свій характер в якому є не лише позитивні якості а й негативні. Нам усім здається, що дуже добре знаємо дітей, в той час, коли ми повністю не знаємо навіть самих себе, не завжди розуміємо свої почуття, емоції, поведінку. Проте ми завжди знаходимо причини поганим вчинкам дітей.  Слід пам’ятати, що усі вони мають приховані, непізнанні якості про які не здогадуються навіть самі.

Вправа з мішком

( Зазделегіть готується мішечок з зовнішньої сторони тканина мішковина з внутрішньої бархат) Спочатку пропонуємо доторкнутися усім до зовнішньої сторони мішечка і проговорити , що вони відчувають в даний момент.( кусучість, шершавість, неприємні відчуття, прохолоду, тьмяність…)

 

 

 

Після обговорення відчуттів вивертаємо мішечок бархатною стороною та пропоную усім доторкнутися до нього і озвучити свої відчуття ( приємність, багатство, теплота, благородство…).

Висновок: Так само  відбувається насправді і у житті, спочатку ми оцінюємо дитину   за її  поведінкою та вчинками,  але насправді коли добре вивчити дитину, її сімейні обставини, зрозуміти її вподобання, дослідити  причини її негативної поведінки ми розуміємо що насправді та дитина чудова, благородна, як «бархат» тільки замасковує себе від зовнішніх негативних впливів і стає у вигляді «мішковини» (черствою, холодною, непривабливою).

Іноді, нажаль, ми всіх дітей сприймаємо як сіру масу проте якщо захотіти і уважно придивитися до кожного з них ми побачимо яскраву та неповторну особистість.

  1. Часто ми дивуємося звідкіля у наших дітей беруться шкідливі звички, проявляється нестерпна поведінка. У цьому, як правило ми звинувачуємо ледь не весь світ , а саме: державу, ЗМІ, інтернет, однолітків, усіх крім себе. Але не слід забувати , що дитина є дзеркалом своєї сім’ї.

Соціальний  ролик  про наслідування батьків.

 

  1. У своїй роботі з батьками, які недостатньо уваги приділяють вихованню своїх дітей вважаючи , що свій батьківський обов’язок можна перенести на родичів, сусідів інших людей ми намагаємося донести інформацію про те, що ніхто не в змозі замінити дитині рідних батьків. Для підвищення ефективності  у такій просвітницькій  роботі ми залучаємо самих дітей. Зараз ми пропонуємо вам переглянути епізод такої роботи.

Сценка( батьки заклопотані своїми справами).

 

  1.   У житті кожної людини є певна послідовність. Діти дорослішають і зустрічають у своєму житті чим раз більше життєвих казусів, небезпек, проблем. часто ми, дорослі, забуваємо, що означає бути підлітком: коли на тебе з різних сторін хочуть тиснути і впливати. Саме тут найбільше спостерігається важливість взаємодії  між усіма учасниками навчально-виховного процесу. Ми пропонуємо вам вправу яка допоможе зрозуміти той тиск, з яким зустрічаються  сучасні підлітки.

Ріка життя

Мета:

Нагадати дорослим про тиск, з яким доводиться зустрічатися підліткам.

 

 

 

Необхідні ресурси:

Пов’язка для очей, 2 довгих широких стрічки, декілька кусків газети і карточки, маркери і листки паперу (А4)

Величина групи:

6-30

Час:

20 - 25 хв.

Опис крок за кроком:

  1.   Поясніть, що часто ми, дорослі, забуваємо, що означає бути підлітком: коли на тебе з різних сторін хочуть тиснути і впливати. Ця вправа допоможе учасникам певною мірою зрозуміти той тиск, з яким зустрічаються підлітки. Спорудіть ріку з двох довгих кусків стрічки. Зімніть декілька кусків газети і розкидайте їх по ріці. Ці комки будуть бар’єрами. Пофантазуйте. Нехай ці комки будуть крокодилами, виром, лавою і т.д.
  2.   Приготуйте карточки з описом запропонованих ролей (додаток 1). Виберіть учасника на роль підлітка (за бажанням). Усі інші учасники вибирають собі роль на осліп.
  3.    Дайте їм 2 хвилини для ознайомлення з ролями і для того, щоб обдумати свої дії. Поясніть, що саме в цей момент на підлітка впливають з різних сторін і найчастіше вплив однієї людини суперечить впливу іншої. Все це впливає на рішення, які приймають підлітки і на те, як в результаті складеться їх життя. Наголосіть на тому, що кожен учасник повинен бути максимально активним, оскільки доля підлітка їм усім не байдужа. Попросіть учасників вийти вперед і стати з двох боків ріки. Зав’яжіть очі добровольцю, що грає роль підлітка, поясніть, що він стоїть на початку бурхливої ріки життя, яка наповнена багатьма невідомими йому небезпеками, інші герої рольової гри будуть на влісний розсуд (відповідно до завдань ролі) направляти підлітка вниз по річці, допомагаючи йому обійти небезпечні місця. Протягом 10 хвилин герої будуть направляти підлітка по річці. Підведіть підсумки вправи і зробіть висновки, використовуючи наступні запитання.

Обговорення:

  •      Що ви думаєте про цю вправу?
  •      Чи схожа вона з реальним життям?
  •      Чому так або чому ні?
  •      Як почував себе підліток?
  •      Чи може учасник, який грав роль підлітка назвати ролі людей, які намагалися впливати на нього?
  •      Чи доводилось вам зустрічатись з подібним тиском і впливом, коли  ви були підлітком?

 

  •       
  •       
  •      Як все це впливає на здатність підлітка приймати рішення?

Додаток 1

Підліток

Потрібно слухати всіх, хто буде направляти вас вниз по річці.

Мати /батько

Ви краще всіх знаєте, що і як потрібно робити. Говоріть Підлітку, що робити, але пам’ятайте про його вищі інтереси. Використовуйте фрази типу: «коли я була в твоєму віці...» Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Бабуся/дідусь

Ви найкраще знаєте, що і як потрібно робити. Говоріть Підлітку, що робити, але пам’ятайте про його вищі інтереси. Використовуйте фрази типу: «Коли я була в твоєму віці..». Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль.

Священник

Ви - моральний гід Підлітка. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Друг

Ви - хороший друг. Вас дійсно хвилює доля Підлітка і ви турбуєтеся про нього. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Вчитель-предметник

Підкреслюйте значення школи. Давайте вказівки тільки тоді, коли вважаєте за необхідне. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Соціальний педагог

Давайте Підлітку поради, що торкаються таких проблем як наркотики, секс, сім’я, школа і т.п. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Практичний психолог

Давайте Підлітку поради, що торкаються таких проблем як наркотики, секс, сім’я, школа і т.п. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Класний керівник

Підкреслюйте значення школи. Давайте вказівки тільки тоді, коли вважаєте за необхідне. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

ЗМІ (засоби масової інформації)

Подумайте про вплив ЗМІ  (інформація про секс, насилля, гроші і т.д. ). Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Товариш

Ви - поганий товариш. Ви погано впливаєте на Підлітка. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Лікар

Давайте Підлітку поради про здоров’я і здоровий спосіб життя.

 

 

Ось декілька порад:говоріть про шкоду куріння, про секс, про здорове харчування, про нормальну вагу. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Директор школи

Підкреслюйте значення школи. Давайте вказівки тільки тоді, коли вважаєте за необхідне. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Заступник директора з виховної роботи

Підкреслюйте значення школи. Давайте вказівки тільки тоді; коли вважаєте за необхідне. Не бійтеся фантазувати, граючи свою роль!

Підводні камені:

Наркоманія

Алкоголь

Тютюн

Протиправна поведінка

Негативний вплив вулиці

Проблеми у класному колективі

Асоціальні компанії

ЗМІ

Негативний вплив з боку сім’ї

Ранні статеві стосунки

Конфлікти з педагогами

Торгівля дітьми

Насильство в молодіжному середовищі.

  1. Материнська любов.(презентація « Коли ви думали, що я сплю…»

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку