Співпраця вчителя та асистента вчителя в процесі навчальної діяльності.

Про матеріал
Поглиблення знаннь вчителів та асистентів вчителів про професійне співробітництво під час навчального процесу; підвищення професійної компетентності учасників тренінгу ; визначення ролі асистента вчителя в освітньому процесі.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття  на тему: «Співпраця вчителя та асистента вчителя в процесі навчальної діяльності».

Мета:поглибити знання вчителів та асистентів вчителів про професійне співробітництво під час навчального процесу; підвищення професійної компетентності учасників тренінгу ; визначення ролі асистента  вчителя в освітньому процесі.

Обладнання: ілюстративний, відео та аудіо матеріал, фломастери, листочки, дерево знань.

I.Вступна частина

1.Вступне слово

     Доброго дня! Я вітаю всіх учасників зустрічі. Сьогодні ми проведемо заняття з елементами тренінгу, тема якого є «Співпраця вчителя та асистента вчителя під час навчальної діяльності».

2.Привітання учасників тренінгу . «Вправа асоціація».

     Уявіть, що на вашому столі стоїть трилітрова банка. Завдання наступне ви називаєте предмет, який має поміститися до банки, але цей предмет має мати назву першої літери вашого імені, при цьому ви передаєте клубочок з нитками людині який ще не говорив.

     Чи важким для вас було це завдання?Якщо так, то чому? (Проаналізуйте)

3.Вправа «Очікування»

  Ми роздамо вам картки у вигляді квітів, я пропоную вам записати, що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття. Ви маєте озвучити свої очікування. Ці картки закріплюються у вигляді цвіту на «Дерево знань».

 

4.Правила тренінгу

  Для чого потрібні правила роботи в групі? Які б правила роботи ви запропонували б нашій групі?

  Для того, щоб ми плідно попрацювали та наша зустріч була успішною, нам під час роботи варто дотримуватись деяких правил. Пропоную на ватмані записати правила,які на вашу думку є найважливішими під час роботи.

ПРАВИЛА

      Цінувати час 

      Говорити по черзі

      Говорити коротко і не часто, по темі

      Говорити тільки від свого імені 

      Бути позитивними до себе та до інших (Бути  +) 

      Правило додавання (Я + Ти + Ми)   

      Правило поваги до своєї і протилежної статі (♀ + ♂)

      Правило добровільної активності

      Правило конфіденційності  

               Пам’ятаймо про них!

II.Основна частина

1.Бесіда (психолог)

  Дуже  вдалим порівнянням, яке визначає роль асистента вчителя під час уроку : «Додаткова пара рук та очей». З психологічної точки зору вчитель та асистент – є рівноцінними партнерами. Основним у роботі вчителя та його асистента є узгодженість спільних дій та спрямування своєї діяльності відповідно потреб дитини. Компетентність, обізнаність, толерантність, уміння слухати,врівноваженість, це якості мають вирішальне значення для успішної співпраці вчителя та асистента. Факторами, що сприяють успішній співпраці вчителя та асистента, є позитивне ставлення до співпраці, повага та взаєморозуміння один одного, а також відсутність  конкуренції.

2.Вправа «Успішне співробітництво»

Мета:  визначити  основні умови успішного співробітництва вчителя та асистента вчителя.

                                 Хід проведення:

     У вас на столах є фломастери та олівці, а також чисті аркуші паперу. Я пропоную порадитись в групах на це вам даємо декілька хвилин, та виділити основні умови співробітництва вчителя та асистента вчителя, запишіть їх. Після цього один учасник групи має коротко презентувати ваші роботи.

3.Вправа «Компоненти взаємодії»

Мета : вчитися співпрацювати в групах, уміти пояснювати основні компоненти взаємодії.

Хід вправи

У мене в руках аркуші на яких написано слова, ви витягнувши один із них маєте прочитати, але це слово ніхто не має бачити. Слів всього 4  і вони повторюються тобто кожне з них буде у декількох учасників. Так як ви не маєте їх озвучувати вам потрібно створити 4 групи, але мовчки використовуючи тільки жести, рухи та міміку.(СЛОВА:планування, співпраця, комунікація, рефлексія)

У створених групах поміркуйте запишіть, зобразіть схематично,як ви розумієте дані поняття. Та один учасник від групи презентує роботу.

4.Вправа «Розподіл ролей»

Мета: охарактеризувати роль асистента вчителя у навчальному процесі під час уроків.

Хід вправи

Пропоную вам попрацювати в групах виділити основні завдання які має виконувати асистент на уроці, обговоріть та запишіть їх на дошці. (Асоціативний кущ до слова «Асистент вчителя».

5.Вправа «Чарівний глечик» ( 5 хв)

   Учасники отримують аркуші паперу у вигляді краплинок, записують на них основні характеристикизлагодженої роботи вчителя та асистента вчителя  та наповнюють ними «чарівний глечик». Тренер дістає з глечика аркуші та зачитує висловлювання.

6.Моделі взаємодії в освітньому процесі

          Освітній процес має 4 моделі взаємодії між  трьома суб’єктами  (вчитель-учень-асистент). Пропоную більш детальніше їх розглянути та обрати найефективнішу з них.

 

III.Заключна частина

1.Рефлексія . Вправа «Зворотній зв’язок»

     Чи справдилися ваші очікування? Висловіть свою думку.

2.Вправа «Подарунок»

     Виконання вправи наприкінці тренінгу.

1.У нас є чарівна скринька у ній написані ваші імена.

2. Ви витягуєте чиєсь ім’я (не своє). Вам надається хвилина, щоб ви вигадали подарунок,який би подарували цій людині.  

3. Кожному надається можливість представити й подарувати уявний подарунок іншому учаснику тренінгу.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стрепетова Юлія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Матеріали для друку
Інкл
Додано
21 жовтня 2023
Переглядів
593
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку