Співпраця з батьками запорука успіху
Трикутник співпраці: батьки, діти, освіта.
На сучасному етапі реформування позашкільної освіти ефективність навчально-виховної роботи залежить від співпраці педагога з вихованцями, педагога з батьками. Цей трикутник в цілому забезпечить досягнення вихованців.
Сім’я і позашкільний навчальний заклад-два важливі фактори соціалізації дитини. Хоча виховні функції їх різні, але для всебічного розвитку дитини необхідна їх взаємодія. Якщо позашкільний навчальний заклад сприяє інтеграції вихованця в соціумі, то сім я повинна забезпечити індивідуалізацію розвитку дитини. Отже, позитивні результати вихованця можливі лише за умови співпраці з батьками вихованців.
Досягнення однієї і тієї ж мети керівником гуртка і батьками є найважливішим елементом співпраці, оскільки в позашкільному навчальному закладі створюються умови для розвитку творчої особистості дитини.
Сучасні тенденції з розвитку будь-якої ланки освіти об’єднані одним важливим критерієм- його якістю, яка залежить від рівня професійної компетентності керівника гуртка та педагогічної культури батьків.
Існує необхідність встановлення між керівником гуртка і батьками спільної системи виховання дитини. Взаємодія керівника гуртка з батьками полегшує досягнення цілей, поставлених перед гуртківцями, дає їм стимул, робить важливий внесок в єдиний процес виховання в сімейному та освітньому середовищі.
Для створення єдиного виховного процесу, треба, щоб батьки повірили в щиру зацікавленість керівника гуртка в прогресі розвитку їхньої дитини, побачити в ньому компетентного педагога-хореографа, який володіє знаннями, вміннями і навичками в галузі своєї професії, адже художній керівник-педагог, психолог і дипл омат.
Педагог повинен ініціювати і залучати батьків до участі у житті колективу та всього закладу в цілому.
Актуальність теми «Трикутник співпраці: батьки, діти, освіта» зумовило вибір написання цієї розробки.
Заняття в Зразковому Художньому Колективі Театрі Сучасної Хореографії «Гармонія» доповнює виховну діяльність сім ї, підтримує і мотивує розвиток вихованця, зміцнює існуючі здібності, розвиває нові можливості і нахили.
Батьки і керівник розуміють, що потрібно докласти величезних зусиль для підтримки позитивного розвитку та викорінення негативу у вчинках наших дітей.
З цією метою педагог проводить батьківські збори, вечори спілкування, виховні і дискусійні заходи, з’явилась традиція кожного року проводити свято Нового Року, 8 березня, дня іменинника, відкриті заняття і звітні концерти, а також участь в всеукраїнських, міжнародних фестивалях-конкурсах з хореографії – щоб у спілкуванні, обміні ідеями, пропозиціями створити такі умови, за яких кожна дитина зможе сповна реалізувати індивідуальні можливості сьогодні, завтра і в майбутньому.
Педагог, батьки і адміністрація центру активно використовують інформаційні розсилки. Існують сайти ЦДЮТ «Сонях» та ЗХК ТСХ «Гармонія».
Усіма навичками, знаннями, що отримують керівник колективу і адміністрація центру на семінарах, тренінгах з питань нової сучасної української позашкільної освіти, ділимося з батьками. А ділитись є чим. Все, що планується і реалізується педагогом, робиться заради вихованців, навколо вихованців.
Сучасна система освіти ґрунтується на таких цінностях, як дитинство, радість, особливість, здоров’я, безпека. Вона повинна стати безпечним місцем, без насильства і дискримінації, спрямованим на залученні дітей до активних самостійних дій та творчості. Робота в команді, вміння слухати один одного набуває нового змісту. Щоденна увага до дитячої праці і творчості дозволяє підвищувати їхню самооцінку, формує гідність.
Переможців фестивалів-конкурсів з художньої самодіяльності, з хореографії нагороджують грамотами і похвалами.
Повноцінний розвиток молодих громадян, захист інтересів молодої людини з урахуванням задоволення потреб дітей соціального і культурного характеру лежать серед першочергових завдань влади, держави, освіти та батьків.
Взаємне партнерство дасть можливість розробити та впровадити механізм спільної діяльності, ініціювання різних форм взаємодії з батьками, органами місцевого самоврядування, поліпшити імідж колективу і закладу в цілому..
Мета ЗХК ТСХ «Гармонія» КПНЗ ЦДЮТ «Сонях» -розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожного вихованця на основі партнерства між педагогом, учнем і батьками.
Як будуть будуватися відносини між керівником гуртка, батьками і вихованцями, яким буде партнерський соціум у закладі - залежить від кожного позашкільного закладу особисто. Головне завдання, щоб ця співдружність працювала на вихованця- дитину ХХІ століття.