Виконання спортивних вправ, використовуючи знання з предметів «Природознавство», «Я у світі» для всебічного та гармонійного розвитку дітей молодшого шкільного віку. (клас - діти ЗПР, клас - діти із РВ,с-м Дауна,Аутизм. Всі діти в єдиному гурті працювали відмінно,пліч-опліч підтримуючи один одного: відповідали,грали.)
Комунальний заклад «Черкаський навчально - реабілітаційний центр
Черкаської обласної Ради»
Спортивно-пізнавальна розвага
«Моя родина Україна»
Для дітей з особливими освітніми потребами молодшого шкільного віку.4клас.
Вчитель фізичної культури
«спеціаліст першої категорії»
Єрмоленко Галина Борисівна
Черкаси 2018
«Моя родина Україна»
Мета:Виконання спортивних вправ, використовуючи знання з предметів «Природознавство», «Я у світі» для всебічного та гармонійного розвитку дітей молодшого шкільного віку;удосконалювати навички швидкого бігу,вміння тримати рівновагу, долати перешкоди; узгодження рухових дій і дихання.
Розвивати рухові якості:спритність,швидкість,силу м'язів рук і плечового поясу; орієнтування у просторі; почуття ритму ;формувати поставу;удосконалювати в учнів уміння працювати за планом,спонукати до зворотної інформації;
Виховувати інтерес до народних звичаїв,залучати до скарбниць української культури; виховувати працьовитість,товариськість,колективізм та формувати навички дружної і узгодженої роботи.
Інвентар: карта України; сім карток з завданнями і вказаними кольорами веселки; сім різнобарвних стрічок за кольорами веселки. Обручі малі(за кількістю дітей), сенсорні кульки (за кількістю дітей); обруч великий; м’яч-їжачок Ǿ25см. Елементи модульного конструктора. Музичний центр,пісня «Веселка»,музика (весела рухавка, весела труба, молдавська, Corpus Rex-Safri Duo). Чарівний мішечок із веселковими стрічками.
Дійова особа - Барвінок.
Хід розваги
Діти входять до зали під музику і шикуються в шеренгу. Вітаються. Вчитель запрошує підійти до карти України і розглянути її.
- Діти, сьогодні ми помандруємо нашою країною, щоб знайти Веселку, тому що вона загубилась.
Під музичний супровід заходить Барвінок:
- Добрий день усім-усім,і дорослим і малим,
Хто такий я,ви спитайте і загадку відгадайте:
Лист зелений і міцний ,сніг для нього не страшний,
а коли весну стрічає,сині очі розкриває (барвінок - відгадують діти).
Я – Барвінок.
- Що ви знаєте про квітку Барвінок,що вона символізує?
Діти: - Символ чистоти,доброти,духовної сили.
Барвінок:- Почув я ,що загубилась веселка, тому прийшов на поміч вам. У мене є чарівний мішечок з кольоровими стрічками веселки. І дістати стрічку зможу тільки, як ви виконаєте чергове завдання.
- Перша стрічка ,яку дістаю із мішечка — блакитна, ви відгадали хто я ,і тому вона мого кольору (чіпляють стрічку з дітьми на дошку).
Вчитель звертає увагу дітей на картки і пояснює,що на них знаходяться завдання, разом з Барвінком відкривають першу картку
Вчитель:- Щоб розпочати нашу пізнавальну мандрівку і дістати наступну стрічку,потрібно підготуватися — зробити розминку. (Виконання ритмічних вправ під музику «Весела рухавка»).
Вчитель: - Запрошую до карти.
Барвінок:- Друга стрічка, яку дістаю із чарівного мішечка — жовтого кольору(чіпляють стрічку з дітьми на дошку поруч з першою стрічкою).
- Що означає цей колір? (означає гнучкість і тепло).
Вчитель:- Розглянемо третю картку: читаємо – Північна Україна. Чим багата ця частина України?
Діти: називають-овочі (картопля,буряк,капуста).
Вчитель:- Для того, щоб Барвінок дістав третю стрічку, нам потрібно виконати нове завдання. Отже, слухайте уважно мої команди. В колону,шикуйсь! (у кожного учня мал. обруч в правій руці).
Перша естафета: підготувати землю до посадки,зробити лунки (біг - розкласти обручі в одну колону). Барвінок роздає сенсорні кульки в прав. руку кожному учню.
Друга естафета: посадка овочів (почергово розкласти кульки від першого обруча до останнього; збір урожаю (почергово зібрати кульки від останнього обруча до першого).
Вчитель: - Добре впорались із завданнями, урожай овочів зібрали, а зараз покажемо, як треба квасити капусту.
Пальчикова гімнастика «Квасимо капусту».
Ми капусту шаткували}2р
Солі в неї ми поклали}2р
Ми капусту м’яли,дерли}2р
Смачну моркву в неї терли}2р.
Барвінок:- Молодці, діти. Третя стрічка, яку дістаю із чарівного мішечка червона, означає вашу спритність (чіпляють стрічку з дітьми на дошку біля другої стрічки).
Вчитель:- Розглянемо наступну картку: читаємо – Південна Україна.
- Чим багата ця частина України? (Що вирощують на південній частині України?)
Діти: називають фрукти і ягоди (кавун,диня,персик,виноград).
Підводимо,що без води неможливо отримати урожай. Річка Дніпро протікає з півночі на південь України і зрошує землю.
Естафета «Переправа» (з великим обручем).
Вчитель: - Запрошую до карти.
Вправа на відновлення дихання «Зірвемо персики, абрикоси».
Піднятись на носочки,руки потягнути вгору – (вдих ),
потягнулись до абрикоси,яблучка,зірвали,нахилились,
покладемо в кошик – (видих).
Барвінок:- Четверта стрічка, яку дістаю із чарівного мішечка — жовтогаряча,означає вашу взаємодопомогу,швидкість (чіпляють стрічку з дітьми на дошку).
Вчитель:- Розглянемо п’яту картку: читаємо — Західна Україна. Чим багата ця частина України? (ліси).
Естафета «Передача м’яча в колоні» (з правого боку передавати м’яч,з лівого оббігати колону вперед )
Барвінок підбадьорює дітей.
Вчитель: - Запрошую до карти.
Барвінок:- Наступна стрічка, яку дістаю із чарівного мішечка — синя, підтверджує вашу витривалість(чіпляють стрічку з дітьми на дошку).
Вчитель:- Розглянемо наступну картку: читаємо — Східна Україна. Чим багата ця частина України? (корисні копалини).
Перша естафета: «долання перешкод»
1.— пройти на колінах, з опорою на руки, між «пеньками»,
2. — підлізти під арку,
3.— перелізти через колоду,
4.— добігти до іншого місця колони і вигукнути свій порядковий номер, потім починає рух інший гравець.
Друга естафета: «Повзуни». Діти шикуються в колону ,перший – в.п.-о.с., ноги нарізно, другий підлазить між ногами першого і стає вперед на відстань витягнутої руки, т.д. доки перший не стане знов попереду.
Вчитель: - Запрошую до карти.
Дихальна вправа «Стиснути пальці в кулак»
Повільно стискати пальці в кулак із зусиллям - (вдих),
Послаблюючи стиск кулака -(видих).
Повторити 5 разів. (Виконання із заплющеними очима подвоює ефект).
Барвінок: - Наступна стрічка, яку дістаю із чарівного мішечка — зелена, підкреслює вашу кмітливість(чіпляють стрічку з дітьми на дошку).
Вчитель:- Розглянемо наступну картку: читаємо — Центральна Україна. Чим багата ця частина України?
Діти: Центральна Україна — серце України. Тут знаходиться наше рідне місто,
м. Черкаси. Місто зростає,будуються нові будинки.
Спільна діяльність «Будуємо будинок» (з модульного конструктора)
Вчитель:- На щасливий кінець пограємо на барабанах!
Діти з м’якими барабанами із конструктора сідають півколом і під ритмічну музику (Corpus Rex-Safri Duo)повторюють ударні звуки за вчителем (знімають емоційне навантаження).
Вчитель: - Підійдемо до нашої карти.
Барвінок:- Наступна стрічка, яку дістаю із чарівного мішечка,— остання, фіолетова, відповідає вашій силі духа(чіпляють стрічку з дітьми на дошку).
- Що символізує веселка?
Діти розповідають що веселка є :символом радості, веселості, поєднує небо і землю, уквітчує добром і радістю весь люд.
- Назвіть ,будь ласка,кольори Веселки.
Діти називають(Ч.,Ж.,Ж.,З.,Б.,С.,Ф.)
Підсумок розваги.
Вчитель:- Молодці, подолали всі перешкоди, виконали всі завдання й знайшли веселку! Наша веселка об’єднала всю Україну - північ і південь, захід і схід і наш рідний центр.
Барвінок:- Діти, що вам запам’яталося ,а що сподобалося з того що ми робили сьогодні?
Нехай же веселка подарує затишок нашому дому,любов нашим серцям,
мир і тепло нашій країні! (барвінок роздає кольорові стрічки кожній дитині).
Танцювальна імпровізація під пісню «Веселка».
Барвінок з дітьми і з вчителями виходять із залу під музику.
Література:
1.Програма «Природознавство», «Я у світі» 4класу для дітей з тяжкими порушеннями мовлення у поєднанні із затримкою психічного розвитку.
2.Програма «Природознавство», «Я у світі» 4класу для дітей з порушенням інтелектуального розвитку в поєднанні із тяжкими порушеннями мовлення .
3.Навчальна програма 4клас для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей «Фізична культура». Укладач: Бобренко І.В. Київ 2014.
4. Дзьоба О.«Веселі фізкультхвилинки».Тернопіль.2014р.
5. Леськів А.Д., Дзюбановський А.Б. «Рухливі ігри та естафети на місцевості для школярів молодшого та середнього віку».Тернопіль.2000р.