Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу

Про матеріал
Тема програми: Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я Мета уроку:  навчальні: називати способи ефективного навчання, уміти застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час, пояснювати переваги активного стилю навчання;  розвивальні: розвивати вміння аналізувати, формувати критичне мислення на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків, удосконалювати навички роботи з мас-медіа, уміння узагальнювати матеріал, робити аргументовані висновки, застосовувати отримані знання у практичній діяльності;  виховні: формувати науковий світогляд, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я. Базові поняття: ефективне навчання. Методи: словесні (бесіда), словесно-наочні (робота зі слайдами презентації), проблемно-пошуковий, самостійна робота (за Ю.К. Бабанським). Освітні технології:  прийоми критичного мислення: «Вікторина», «Кейс», «Тегова хмара», «Проблемне питання», «Відповідність», «Самооцінювання», «Ланцюжок думок»;  інформаційно-комунікаційні технології: презентація Power Point, WorldWall, сервіс Мentimeter, Jamboard, QR-коди, відеохостинг Youtube. Міжпредметні зв’язи: українська мова, психологія, біологія. Форми організації: фронтальна, індивідуальна. Тип уроку: комбінований урок (за В.О. Онищуком). Обладнання: девайси, підручник, інтернет. Ключові компетентності: спілкування державною та іноземними мовами, природнича та технологічна, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя. Очікувані результати:  знаннєвий компонент: називати способи ефективного навчання;  діяльнісний компонент: уміють застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час;  ціннісний компонент: пояснюють переваги активного стилю навчання.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку з основ здоров’я

 

Відомості про автора:  Сєрік Ольга Вадимівна вчитель біології «спеціаліст І категорії» комунального закладу «Чугуївський ліцей № 2»  Чугуївської міської ради Харківської області email: serikolga72@gmail.com 

 

Клас: здобувачі освіти 9-А класу

Тема програми: Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я

Тема уроку: Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу.

Мета уроку: 

    навчальні: називати способи ефективного навчання, уміти застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час, пояснювати переваги активного стилю навчання;

    розвивальні: розвивати вміння аналізувати, формувати критичне мислення на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків, удосконалювати навички роботи з мас-медіа, уміння узагальнювати матеріал, робити аргументовані висновки, застосовувати отримані знання у практичній діяльності;

    виховні: формувати науковий світогляд, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

Базові поняття: ефективне навчання.

Методи: словесні (бесіда), словесно-наочні (робота зі слайдами презентації), проблемнопошуковий, самостійна робота (за Ю.К. Бабанським).

Освітні технології:

    прийоми критичного мислення: «Вікторина», «Кейс», «Тегова хмара», «Проблемне питання», «Відповідність», «Самооцінювання», «Ланцюжок думок»;

    інформаційно-комунікаційні технології: презентація Power Point, WorldWall, сервіс Мentimeter, Jamboard, QR-коди, відеохостинг Youtube.

Міжпредметні зв’язи: українська мова, психологія, біологія.

Форми організації: фронтальна, індивідуальна.

Тип уроку: комбінований урок (за В.О. Онищуком).

Обладнання: девайси, підручник, інтернет.

Ключові компетентності: спілкування державною та іноземними мовами, природнича та технологічна, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

Очікувані результати:

    знаннєвий компонент: називати способи ефективного навчання;

    діяльнісний компонент: уміють застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час;

    ціннісний компонент: пояснюють переваги активного стилю навчання.

Етапи уроку

Діяльність вчителя та

здобувачів  освіти  

image

Організаційний момент.

Доброго дня! Я рада вітати вас на уроці основ здоров’я!

Привітання, перевірка

1 хв.

 

 

Прийом «Меседж» (позитивне налаштування):

Ти - веселий, бо щасливий.

Ти - щасливий, бо здоровий!

imageБажаю щоб в нашому житті в пріориті був завжди- здоровий спосіб життя! 

Прийом «Зірка уроку»: Звертаю увагу, хто за результатами нашої роботи буде мати найбільшу кількість зірочок, отримає звання «Зірка основ оздоров’я» та сертифікат, що дає можливість отримати найвищий бал. Бажаю успіхів!

 

присутніх           та

готовності

здобувачів освіти до        уроку, створення робочої атмосфери

 

 

І. Актуалізація опорних знань.

imageНа минулому уроці ми вивчали тему: Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.

Пропоную «Вікторину»: швидке тестування за допомогою      вправи            на             wordwall:

imagehttps://wordwall.net/uk/resource/51865595  Отже, зробимо висновок:

 

Вітаю, перші зірочки!

Вправа            на активізацію:

здобувачі освіти за допомогою девайсів

(скануюють QRкод і переходять до вправи) або переходять за посиланням в чаті. Автоматизована перевірка.

 

 

 

 

Нагородження здобувачів освіти.

3 хв.

ІI. Активізація пізнавального інтересу.

Ми з вами вже знаємо, що ефективне навчання – це навчання, яке спрямоване на:

    здобування знань (за Бенджаміном Блумом);

    розвиток умінь і навичок (за Блумом);

    формування нового погляду або зміна ставлення (за Блумом).

Прийом «Кейс»

imageПропоную створити Тегову хмару: go to www.menti.com and use the code 4859021введіть два теги. За обґрунтування свого тегу – зірочка.

 

Створення тегової хмари: здобувачі освіти за

допомогою

девайсів

(скануюють QRкод і переходять до вправи).

Вчитель демонструє створену хмару: https://www.menti meter.com/app/pres entation/b64ad066c c4e934c530c14427 aed3615/35983cg6 qdqh. Бесіда 

3 хв.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності. Прийом «Проблемне питання»:

 

1 хв.

 

Давайте разом поміркуємо над даною проблемою: Де знадобляться знання в житті про способи ефективного навчання?

 

 

Створення проблемної ситуації:

мозковий штурм. 

Бесіда

 

ІV.Повідомлення теми та завдань уроку.

Отже, сьогодні ми вивчаємо:

Тема уроку: Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу.

Мета уроку: називати способи ефективного навчання, уміти застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час, пояснювати переваги активного стилю навчання; розвивати вміння аналізувати, формувати критичне мислення на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків, удосконалювати навички роботи з масмедіа, уміння узагальнювати матеріал, робити аргументовані висновки, застосовувати отримані знання у практичній діяльності; формувати науковий світогляд, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

 

Вступне    слово

вчителя

1 хв.

V. Вивчення нового матеріалу.

План 1. Способи ефективного навчання.

2.      Раціонально плануємо час.

3.      Розвиток сприйняття, пам’ті, уваги.

4.      imageОрганізація підготовки до іспитів. 

 

Пропоную відразу розпочати з чергування фізичного та розумового навантаження, щоб ефективно навчатися: руханка «А ти готовий?» https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A Отже, одним із способів ефективного навчання ми скористалися. 

2. Наступний спосіб – це раціонально плануємо час. Завдання: за допомогою матриці Ейзенхауера на сторінці підручника 117: позначте в робочому зошиті чотири квадрати. Проаналізуйте кожну справу за критеріями «важливо» і «терміново» й запишіть її у відповідний квадрат. Підрахуйте в якому квадраті ви провели найбільше часу. 

 

Запишіть в чаті свій результат! На основі результату дайте свою пораду. За обґрунтування – зірочка.

 

 

 

Повідомлення вчителя та запис здобувачів освіти.

 

Робота з матеріалом презентації. Бесіда. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Динамічна пауза зі здобувачами освіти.

 

Робота з матеріалом підручника та виконання завдання в робочому зошиті. Обговорення результатів роботи. 

8 хв.

VІ. Первинне застосування знань та закріплення матеріалу.

 

8 хв.

 

3.                   Наступний спосіб ефективного навчання – це розвиток сприйняття, пам’яті, уваги. Завдання: на сторінці підручника 119-121 проаналізуйте наведений матеріал і на його основі дайте поради Ігореві, який зараз виконує домашнє завдання з біології. 

Запишіть в чаті свій результат! За обґрунтування – зірочка.

4.                   imageШановні учні! Ми з вами опрацювали способи ефективного навчання. Проблема: так давайте вирішемо, де в житті нам знадобляться ці способи?

 

Пропоную вправу «Відповідність», з метою закріплення матеріалу. За правильні відповіді – зірочка!

Повідомлення вчителя. Обговорення результатів роботи. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа

на

 

image 

активізацію:

здобувачі освіти за допомогою

девайсів

(скануюють           QRкод і переходять до           вправи)           або переходять   за посиланням в чаті. Автоматизована перевірка.

 

VIІ. Узагальнення та систематизація вивченого.

Прийом «Кейс»:

Отже, результат:

image 

 

Бесіда

2 хв.

VIІІ. Домашнє завдання.

ІНСТРУКТАЖ

Опрацювати §16, с. 116-122. 

Створіть постер «Як організувати підготовку до іспитів» в Google           Jamboard:

 

Запис             в           чаті, пояснення.

1 хв.

https://jamboard.google.com/d/1BIv5LHi2xufvjcrjzUDYsvmYzJ6XpclOW6 N3sMLOUvw/edit?usp=sharing  

 

 

ІХ. Підсумок уроку.

imageimage 

                За          кількістю         отриманих

«зірочок» визначення «Зірка основ здоров’я» та отримання сертифікату за високий рівень засвоєння теми:

 

 

 

Прийом: «Ланцюжок думок»

  Новим для мене…

  Корисно знати…

  Практично застосую… 

 

Самооцінювання здобувачів освіти в чаті.

 

 

 

Привітання вчителя!

 

 

 

 

 

Фідбек. Пояснення здобувачів освіти з урахуванням критичного мислення.

2 хв.

Список використаних джерел

1.                       Програма з основ здоров’я 6-9 класів для закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).

2.                       Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров’я 9 клас. – К.: Алатон, 2017 – 224 с. Наказ МОН №417 від 20.03.2017.

3.                       Вікторина «Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання».

[Електронний ресурс] // WorldWall. Режим доступу: https://wordwall.net/uk/resource/51865595. – Назва з титул. екрана.

4.                       Як створити ефективне навчання? [Електронний ресурс] // Executives. Режим доступу: https://executives.com.ua/yak-stvoryty-efektyvne-navchannia/. – Назва з титул. екрана.

5.                       Тегова хмара «Запропонуйте способи ефективного навчання». [Електронний ресурс] // Мentimeter. Режим доступу: https://www.mentimeter.com/app/presentation/b64ad066cc4e934c530c14427aed3615/35983cg6qdq h. – Назва з титул. екрана.

6.                       Фізкультхвилинка. Руханка «А ти готовий?». [Електронний ресурс] // Youtube. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A. – Назва з титул. екрана.

7.                       Відповідники «Способи ефективного навчання». [Електронний ресурс] //

WorldWall. Режим доступу: https://wordwall.net/uk/resource/51883551. – Назва з титул. екрана.

pdf
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
30 січня 2023
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку