Технологічна карта уроку з основ здоров’я
Відомості про автора: Сєрік Ольга Вадимівна вчитель біології «спеціаліст І категорії» комунального закладу «Чугуївський ліцей № 2» Чугуївської міської ради Харківської області email: serikolga72@gmail.com
Клас: здобувачі освіти 9-А класу
Тема програми: Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я
Тема уроку: Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу.
Мета уроку:
➢ навчальні: називати способи ефективного навчання, уміти застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час, пояснювати переваги активного стилю навчання;
➢ розвивальні: розвивати вміння аналізувати, формувати критичне мислення на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків, удосконалювати навички роботи з мас-медіа, уміння узагальнювати матеріал, робити аргументовані висновки, застосовувати отримані знання у практичній діяльності;
➢ виховні: формувати науковий світогляд, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Базові поняття: ефективне навчання.
Методи: словесні (бесіда), словесно-наочні (робота зі слайдами презентації), проблемнопошуковий, самостійна робота (за Ю.К. Бабанським).
Освітні технології:
➢ прийоми критичного мислення: «Вікторина», «Кейс», «Тегова хмара», «Проблемне питання», «Відповідність», «Самооцінювання», «Ланцюжок думок»;
➢ інформаційно-комунікаційні технології: презентація Power Point, WorldWall, сервіс Мentimeter, Jamboard, QR-коди, відеохостинг Youtube.
Міжпредметні зв’язи: українська мова, психологія, біологія.
Форми організації: фронтальна, індивідуальна.
Тип уроку: комбінований урок (за В.О. Онищуком).
Обладнання: девайси, підручник, інтернет.
Ключові компетентності: спілкування державною та іноземними мовами, природнича та технологічна, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.
Очікувані результати:
➢ знаннєвий компонент: називати способи ефективного навчання;
➢ діяльнісний компонент: уміють застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час;
➢ ціннісний компонент: пояснюють переваги активного стилю навчання.
Етапи уроку |
Діяльність вчителя та здобувачів освіти |
|
Організаційний момент. Доброго дня! Я рада вітати вас на уроці основ здоров’я! |
Привітання, перевірка |
1 хв. |
Прийом «Меседж» (позитивне налаштування): Ти - веселий, бо щасливий. Ти - щасливий, бо здоровий! Бажаю щоб в нашому житті в пріориті був завжди- здоровий спосіб життя! Прийом «Зірка уроку»: Звертаю увагу, хто за результатами нашої роботи буде мати найбільшу кількість зірочок, отримає звання «Зірка основ оздоров’я» та сертифікат, що дає можливість отримати найвищий бал. Бажаю успіхів!
|
присутніх та готовності здобувачів освіти до уроку, створення робочої атмосфери
|
|
І. Актуалізація опорних знань. На минулому уроці ми вивчали тему: Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Пропоную «Вікторину»: швидке тестування за допомогою вправи на wordwall: https://wordwall.net/uk/resource/51865595 Отже, зробимо висновок:
Вітаю, перші зірочки! |
Вправа на активізацію: здобувачі освіти за допомогою девайсів (скануюють QRкод і переходять до вправи) або переходять за посиланням в чаті. Автоматизована перевірка.
Нагородження здобувачів освіти. |
3 хв. |
ІI. Активізація пізнавального інтересу. Ми з вами вже знаємо, що ефективне навчання – це навчання, яке спрямоване на: ➢ здобування знань (за Бенджаміном Блумом); ➢ розвиток умінь і навичок (за Блумом); ➢ формування нового погляду або зміна ставлення (за Блумом). Прийом «Кейс» Пропоную створити Тегову хмару: go to www.menti.com and use the code 4859021введіть два теги. За обґрунтування свого тегу – зірочка.
|
Створення тегової хмари: здобувачі освіти за допомогою девайсів (скануюють QRкод і переходять до вправи). Вчитель демонструє створену хмару: https://www.menti meter.com/app/pres entation/b64ad066c c4e934c530c14427 aed3615/35983cg6 qdqh. Бесіда |
3 хв. |
IІІ. Мотивація навчальної діяльності. Прийом «Проблемне питання»: |
|
1 хв. |
Давайте разом поміркуємо над даною проблемою: Де знадобляться знання в житті про способи ефективного навчання?
|
Створення проблемної ситуації: мозковий штурм. Бесіда |
|
ІV.Повідомлення теми та завдань уроку. Отже, сьогодні ми вивчаємо: Тема уроку: Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. ➢ Мета уроку: називати способи ефективного навчання, уміти застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час, пояснювати переваги активного стилю навчання; розвивати вміння аналізувати, формувати критичне мислення на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків, удосконалювати навички роботи з масмедіа, уміння узагальнювати матеріал, робити аргументовані висновки, застосовувати отримані знання у практичній діяльності; формувати науковий світогляд, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я. |
Вступне слово вчителя |
1 хв. |
V. Вивчення нового матеріалу. План 1. Способи ефективного навчання. 2. Раціонально плануємо час. 3. Розвиток сприйняття, пам’ті, уваги. 4. Організація підготовки до іспитів.
Пропоную відразу розпочати з чергування фізичного та розумового навантаження, щоб ефективно навчатися: руханка «А ти готовий?» https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A Отже, одним із способів ефективного навчання ми скористалися. 2. Наступний спосіб – це раціонально плануємо час. Завдання: за допомогою матриці Ейзенхауера на сторінці підручника 117: позначте в робочому зошиті чотири квадрати. Проаналізуйте кожну справу за критеріями «важливо» і «терміново» й запишіть її у відповідний квадрат. Підрахуйте в якому квадраті ви провели найбільше часу.
Запишіть в чаті свій результат! На основі результату дайте свою пораду. За обґрунтування – зірочка.
|
Повідомлення вчителя та запис здобувачів освіти.
Робота з матеріалом презентації. Бесіда.
Динамічна пауза зі здобувачами освіти.
Робота з матеріалом підручника та виконання завдання в робочому зошиті. Обговорення результатів роботи. |
8 хв. |
VІ. Первинне застосування знань та закріплення матеріалу. |
|
8 хв. |
3. Наступний спосіб ефективного навчання – це розвиток сприйняття, пам’яті, уваги. Завдання: на сторінці підручника 119-121 проаналізуйте наведений матеріал і на його основі дайте поради Ігореві, який зараз виконує домашнє завдання з біології. Запишіть в чаті свій результат! За обґрунтування – зірочка. 4. Шановні учні! Ми з вами опрацювали способи ефективного навчання. Проблема: так давайте вирішемо, де в житті нам знадобляться ці способи?
Пропоную вправу «Відповідність», з метою закріплення матеріалу. За правильні відповіді – зірочка! |
Повідомлення вчителя. Обговорення результатів роботи.
Вправа |
на |
|
|
активізацію: здобувачі освіти за допомогою девайсів (скануюють QRкод і переходять до вправи) або переходять за посиланням в чаті. Автоматизована перевірка. |
|
|
VIІ. Узагальнення та систематизація вивченого. Прийом «Кейс»: Отже, результат:
|
Бесіда |
2 хв. |
|
VIІІ. Домашнє завдання. ІНСТРУКТАЖ Опрацювати §16, с. 116-122. Створіть постер «Як організувати підготовку до іспитів» в Google Jamboard: |
Запис в чаті, пояснення. |
1 хв. |
|
https://jamboard.google.com/d/1BIv5LHi2xufvjcrjzUDYsvmYzJ6XpclOW6 N3sMLOUvw/edit?usp=sharing |
|
|
|
ІХ. Підсумок уроку.
За кількістю отриманих «зірочок» визначення «Зірка основ здоров’я» та отримання сертифікату за високий рівень засвоєння теми:
Прийом: «Ланцюжок думок» ➢ Новим для мене… ➢ Корисно знати… ➢ Практично застосую… |
Самооцінювання здобувачів освіти в чаті.
Привітання вчителя!
Фідбек. Пояснення здобувачів освіти з урахуванням критичного мислення. |
2 хв. |
Список використаних джерел
1. Програма з основ здоров’я 6-9 класів для закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
2. Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров’я 9 клас. – К.: Алатон, 2017 – 224 с. Наказ МОН №417 від 20.03.2017.
3. Вікторина «Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання».
[Електронний ресурс] // WorldWall. Режим доступу: https://wordwall.net/uk/resource/51865595. – Назва з титул. екрана.
4. Як створити ефективне навчання? [Електронний ресурс] // Executives. Режим доступу: https://executives.com.ua/yak-stvoryty-efektyvne-navchannia/. – Назва з титул. екрана.
5. Тегова хмара «Запропонуйте способи ефективного навчання». [Електронний ресурс] // Мentimeter. Режим доступу: https://www.mentimeter.com/app/presentation/b64ad066cc4e934c530c14427aed3615/35983cg6qdq h. – Назва з титул. екрана.
6. Фізкультхвилинка. Руханка «А ти готовий?». [Електронний ресурс] // Youtube. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A. – Назва з титул. екрана.
7. Відповідники «Способи ефективного навчання». [Електронний ресурс] //
WorldWall. Режим доступу: https://wordwall.net/uk/resource/51883551. – Назва з титул. екрана.