Стандартний вигляд числа

Про матеріал
засвоєння учнями змісту алгоритмів виконання дій множення та ділення чисел, записаних у стандартному вигляді; формування вмінь учнів застосовувати вивчені алгоритми для виконання названих дій із числами, записаними у стандартному вигляді під час розв'язування фізичних та геометричних задач.
Перегляд файлу

Тема 3. Степінь з натуральним показником

Урок № 28

Тема. Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня

Мета: вдосконалювати та розширювати спектр умінь виконувати пе­ретворення добутку одночленів та степеня одночленів у одночлен стан­дартного вигляду; діагностувати засвоєні знання та вміння.

Тип уроку: застосування вмінь.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Із домашнього завдання найбільшу увагу привертають № 1 (4) та № 2 (6), бо містять степені з буквеними показниками. Тому саме ці приклади бажано ретельно перевірити (з паралельною корекцією записів у зошитах учнів). Усі інші приклади № 1 та № 2 перевірити можна так: учні заповнюють таблиці, використовуючи виконані вправи з домашнього завдання (під час виконання цієї роботи учні паралельно відновлюють у пам'яті поняття одночлена стандартного вигляду, його коефіцієнта та степеня). Таблиця для самостійного заповнення учнями має вигляд:

 

№ з/п

Коефіцієнт

Степінь

Одночлен стандартного вигляду

Корекція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Актуалізація опорних знань

Виконання усних вправ

  1. Обчисліть значення виразу:

1) 23; 2) 5 ∙ 23; 3) 32; 4) 5 ∙ 23 – 32; 5) 62 – 3 ∙ 23; 6) (-1)3 – 10.

  1. Які з одночленів записано у стандартному вигляді? Назвіть для них коефіцієнт та степінь: 1) 2а4 ∙ 3b; 2) 0,5b4; 3) 3х2у2; 4) 4тп ∙ п.
  2. Яка з рівностей правильна? Чому?

1) 2a2b3 ∙ 3a4 = 6a2b7;   2) 2a2b3 ∙ 3а4 = 5a6b3;

3) 2a2b3 ∙ 3а4 = 6a8b3;  4) 2a2b3 ∙ 3a4 = 6a6b3.

 

III. Робота із випереджальним домашнім завданням

На дошці записано вирази:

1) 5a6 ∙ (-3 a2b)2; 2) 5a6 ∙ 9a4b2; 3) (-3a2b)2.

Оскільки учні вже повинні на цей час мати навички застосування алгоритму порівняння, то, напевно, на уроці швидко впораються із цією роботою і на запитання «Які висновки із порівняння ви могли б зробити?» повідомляють, що вираз 1) є добутком одночлена 5а6 на степінь одночле­на       (-3a2b), а тому, щоб спростити цей добуток, треба послідовно викона­ти такі дії: 1) піднесення одночлена -3а2b до 2-го степеня; 2) множення одночлена 5а6 на здобутий у п. 1) одночлен.

 

 

 

 

IV. Застосування вмінь

Вдосконаленню вмінь виконувати перетворення виразів, що міс­тять степені, на цьому уроці сприяє розв'язування вправ достатньо­го рівня та застосування алгоритмів множення одночленів та піднесення одночлена до степеня.

Виконання письмових вправ

  1. Спростіть вираз:

а) 5а6(-3а2b)2; 2) (-х4у3)7 ∙ 8х2у5;  3) (-0,1а2bс5)2 (10bс2)3;

4) ;  5) ;

6) ; 7) .

  1. Подайте у вигляді добутку двох одночленів, один з яких дорівнює 4a2b3: 1) 8a3b5;              2) -20a10b3;                 3) -4,8a2b7;              4) 2a15b6.
  2. Відомо, що 3аb4 = 5. Знайдіть значення виразу:

1) 1,2ab4; 2) 27a3b12; 3) -12a2b8.

№ 3 є дуже важливим щодо мотивації діяльності учнів, бо відповідає на запитання: «Під час розв'язування якої проблеми можуть бути застосовані вміння подавати одночлен у вигляді добутку одночленів або степеня деякого одночлена?»

 

V. Діагностика засвоєння

Як і раніше, пропонуємо самостійну роботу трьох рівнів складності.

 

І рівень

Варіант 1

Варіант 2

1. Обчисліть значення одночлена:

3х2у при х = -1; у = 2

 5а2b при а = 2; b = -1

2. Зведіть одночлени до стандартного вигляду; вкажіть коефіцієнт та степінь:

l) 3а2(-0,5a);  2) -аc72c5а3

1) -2b 0,5b4;  2) -5a2b(-a4b3)

3. Спростіть вираз:

1) (3а2b)3;  2) -2а5 ∙ (-аb2)4

1) (5x2у)3;  2) 3b2(-а2b)3

4*. Замініть (*) так, щоб утворена рівність була правильною:

1) 8a5b2 = -4ab(*);  2) (*)3 = х9у18

1) 15х9у3 = -5х6у2 ∙ (*); 2) (*)2 = 0,49а2b8

 

II рівень

Варіант 1

Варіант 2

1. Обчисліть значення одночлена:

3х2у3 при х = -0,3; у = -2

2а3b2 при a = -2; b = -

2. Зведіть одночлен до стандартного вигляду:

1) ; 2) -0,3х3у5y3х4

1) ; 2) -0,5a2b3 ∙ (-4bа4)

3. Спростіть вираз:

 

1) (-0,2аb4)4;  2)(-а3b7)2 ∙ 3аb7

1) (-0,5ху3)3;  2) 4х4у ∙ (-х2у4)2

4. Подайте вираз у вигляді:

 

1) квадрата одночлена:

 

a12b2;

х2у8;

2) куба одночлена:

 

- 125х9у21

- 64а15b33

 

III рівень

Варіант 1

Варіант 2

1. Обчисліть значення одночлена:

 

-1000xy3 при х = -; у = -0,1

-270а3b при а = -; b = -0,1

2. Зведіть одночлен до стандартного вигляду:

1) a2b (-0,15а3b);

2) -13а3bс ∙ (-0,1аb3с) 2с2

1) х3у ∙ (-1,5х3у2);

2) 6х3у2(-0,2xy2z2)(-0,5х3z)

3. Спростіть вираз:

 

1) ;

2) -(-а2b3)3 ∙ (-0,5а2b)2

1) ;

2) -(-аb4)2 (-0,3a3b)3

4. Відомо, що 2т3b = 5. Обчисліть значення виразу:

1) 4т6b2;   2) -0,2т3b

1) 8m9b3;  2) -10т3b

 

VI. Підсумки. Рефлексія

Перевіряємо відповіді до вправ самостійної роботи. Учні здій­снюють самоперевірку, самостійно визначають ті завдання, над якими треба попрацювати вдома (ті, що викликали найбільше запи­тань під час виконання самостійної роботи).

 

VII. Домашнє завдання

№ 1. Індивідуальне завдання. Учні виконують ті вправи самостійної роботи, що були визначені на попередньому етапі уроку як такі, що потре­бують доопрацювання.

Якщо деякі учні впоралися із самостійною роботою на високому рівні, то можна їм запропонувати вправи:

№ 2. Додаткове завдання. Знайдіть значення виразу:

1) (-4ху2)2п ∙ (4х3у2)2п, якщо х = - ; у = 2; п = 80;

2) (5kаk+1bk+2)2 (5аb)k, якщо а = 0,1; b = 2; k = 51.

№ 3. Випереджальне домашнє завдання. Користуючись підручником, випишіть основні поняття з теми «Степінь з натуральним показником. Одночлен».

Складіть таблицю-довідник з названої теми (до таблиці 1 можна дода­ти довідникову інформацію з теми «Одночлени»).

1

БАБЕНКО С.П. Уроки алгебри. 7 клас  Урок №28

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
4 січня 2020
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку