"Становлення історичної науки"

Про матеріал
Презентація до уроку з теми "Становлення історичної науки" створена відповідно до модельної навчальної програми «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт. Бурлака О. В., Власова Н. С., Желіба О. В., Майорський В. В., Піскарьова І. О., Щупак І. Я.) та підручника для 5 класу закладів загальної середньої освіти, рекомендованого Міністерством освіти і науки України (авт. Ігор ЩУПАК, Олена БУРЛАКА, Ірина ПІСКАРЬОВА, Андрій ПОСУНЬКО). Київ, Оріон, 2022.
Перегляд файлу

УРОК 15. 

“СТАНОВЛЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ НАУКИ”.

imageimage(формат: дистанційне навчання, синхронний режим)

ВСТУП ДО ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ. 5 КЛАС Вчитель  Варвара Шайтан

imageЕмоційне налаштування на співпрацю

imagehttps://learningapps.org/view31164858

imageЦІЛІ

imageУРОКУ

1.            Повторити понятійний апарат з теми: «Історія як наука про розвиток людства» (§2 електроного підручника): «історія», «історичне джерело», «історичне дослідження», «історичний час», «історичний простір», «історичний факт», «історична подія», «історичне явище», «історичний процес», «історична постать», «причини, привід, наслідки історичних подій».

2.            Розширити та поглибити свої уявлення щодо історії як науки про розвиток людства на матеріалі нової теми.

3.            imageВизначити етапи розвитку історичної науки та їх особливості. 4. На матеріалі теми продовжити формування та розвиток предметних та ключових компетентностей, критичне мислення, наскрізні вміння учнів (читання з розумінням, висловлення власної думки та її обґрунтування усно і письмово).

image

ПО ВЕРТИКАЛІ:

1.   ТЕРИТОРІЯ, НА ЯКІЙ ВІДБУВАЮТЬСЯ ІСТОРИЧНІ ПОДІЇ, — ЦЕ ІСТОРИЧНИЙ ПРОСТІР.

2.   ОСМИСЛЕННЯ, ПОЯСНЕННЯ, ВІДТВОРЕННЯ МИНУЛИХ ЧАСІВ — ЦЕ ІСТОРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ.

4.   ПОСЛІДОВНІСТЬ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗАНИХ ІСТОРИЧНИХ ПОДІЙ І ЯВИЩ МАЄ НАЗВУ ІСТОРИЧНИЙ ПРОЦЕС.

5.   СУКУПНОСТІ ІСТОРИЧНИХ ПОДІЙ ЗІ СХОЖИМИ ОЗНАКАМИ — ЦЕ ІСТОРИЧНІ ЯВИЩА.

11. ІСТОРИЧНА ПОДІЯ, ПРАВДИВІСТЬ ЯКОЇ ДОВЕДЕНО ВЧЕНИМИ, — ЦЕ ІСТОРИЧНИЙ ФАКТ.

ПО ГОРИЗОНТАЛІ:

image3. РОЗПОВІДЬ ПРО РИСИ, ОЗНАКИ ПЕВНОЇ ІСТОРИЧНОЇ ПОДІЇ, ЯВИЩА, ПРОЦЕСУ, ОСОБИ — ЦЕ ІСТОРИЧНИЙ ОПИС.

6.       МИНУЛИМ, СЬОГОДЕННЯМ І МАЙБУТНІМ БУВАЄ ІСТОРИЧНИЙ ЧАС.

7.       ВЧЕНИЙ, ЯКИЙ ДОСЛІДЖУЄ І ОПИСУЄ ІСТОРІЮ, — ЦЕ ІСТОРИК.

8.       ТЕ, ЩО СТАЛОСЯ В МИНУЛОМУ, В КОНКРЕТНОМУ ЧАСІ ЗА УЧАСТІ ЛЮДЕЙ, — ЦЕ ІСТОРИЧНА ПОДІЯ.

9.       СТАРОВИННІ РЕЧІ, НАПИСИ, СПОГАДИ, ЯКІ ДОПОМАГАЮТЬ ДОСЛІДЖУВАТИ МИНУЛЕ, — ЦЕ ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА.

10.  ФАНТАСТИЧНА РОЗПОВІДЬ ПРО МИНУЛЕ ЧИ ЯВИЩА ПРИРОДИ — ЦЕ МІФ.

12. НАУКА ПРО ЖИТТЯ І ДІЯЛЬНІСТЬ ЛЮДЕЙ У МИНУЛОМУ — ЦЕ ІСТОРІЯ.

image

image

imageЧОМУ ГЕРОДОТ СТАВ БАТЬКОМ ІСТОРІЇ?

(електронний підручник, стор. 85 - 86)

imageДостеменно не відомо, коли саме було започатковано розвиток історичної науки. Сучасні історики переконані, що великий внесок у започаткування наукових історичних досліджень зробили стародавні греки й римляни. «Батьком історії» вважають грека Геродота, який жив у V ст. до н. е.

image

image

imageХТО ТАКІ ЛІТОПИСЦІ ТА ЯКА ЇХНЯ РОЛЬ В ІСТОРИЧНИХ ОПИСАХ УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЕЛЬ

1.Самостійне ознайомлення з фрагментом §15 електронного  підручника, стор. 88 – 89.

2. Завдання для самоперевірки: через надіслане у чаті покликання https://learningapps.org/view9660262 виконати інтерактивну вправу та надіслати в чат скриншот з результатами цієї роботи

Досліджуємо історичне джерело (електронний підручник, стор. 90).

ЗАВДАННЯ: а).Прочитайте уривок із «Повісті минулих літ»

image«Коли ж поляни жили осібно і володіли родами своїми, — бо й до сих братів існували поляни і жили кожен із родом своїм у своїх місцях, володіючи кожен родом своїм, — то було [між них] три брати: одному ім’я Кий, а другому — Щек, а третьому — Хорив і сестра їх — Либідь. І сидів Кий на горі, де нині узвіз Борич, а Щек сидів на горі, яка нині зветься Щековицею, а Хорив — на третій горі, од чого й прозвалася вона Хоривицею. Зробили вони городок [і] на честь брата їх найстаршого назвали його Києвом, і був довкола города ліс і бір великий, і ловили вони [тут] звірину. Були ж вони мужами мудрими й тямущими і називалися полянами». б). Дайте відповіді на питання:

1. Про яку подію йдеться в тексті? 2. Що можна дізнатися про народи, що населяли нинішню Київщину? 3. Про які заняття давніх жителів українських земель повідомляється? 4. Поясніть, за допомогою яких історичних джерел можна підтвердити достовірність опису Нестора

imageПідведемо підсумки через використання інтерактивного ресурсу для рефлексії

“ВИПАДКОВІ КАРТИ” за посиланням

https://wordwall.net/uk/resource/37523214

Домашнє завдання

1.Опрацювати зміст за §15.

2.Пройти тестування з теми за посиланням у вайбері та

imageв електронному щоденнику: https://forms.gle/CsfLDo7QAoR17quDA

pdf
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку