11 червня о 15:00Вебінар: Формування підприємницької компетентності учнів на уроках англійської мови

Стаття "Формування в учнів негативного ставлення до тютюнопаління як мотивація здорового способу життя."

Про матеріал
У статті описано роботу з дітьми щодо формування негативного ставлення до тютюнопаління
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с.Лудин»

 

 

 

 

 

 

Формування в учнів негативного ставлення до тютюнопаління як мотивація здорового способу життя.

 

 

 

 

Вчитель хімії і основ здоров′я

ЗОШ І-ІІІ ст. с.Лудин

Киричук О.С.

 

 

Формування в учнів негативного ставлення до тютюнопаління як мотивація здорового способу життя.

В останні роки суспільство все більше занепокоєне поширенням негативних тенденцій щодо вживання алкоголю і тютюну серед школярів. Підвищення інтересу дослідників до вивчення здоров′язберігаючих технологій тісно пов′язано із зазначеною проблемою та загальним зниженням рівня здоров′я населення України. Разом з тим, найбільшого занепокоєння викликає поширення захворювань серед дітей та молоді шкільного віку. Практика загальноосвітніх закладів показує, що на сучасному етапі спостерігається зниження рухової активності школярів та кількість дітей, що залучені до усіх форм фізичної культури. Водночас спостерігається перевантаженість шкільних навчальних планів і програм, відсутність комплексного вирішення проблеми оздоровлення школярів та розповсюдження серед учнів шкіл шкідливих звичок.

На цьому фоні виникає необхідність застосування нових підходів до аналізу шкільного навчального процесу, які б дозволили своєчасно корегувати педагогічні технології, виявляти негативні фактори, що впливають на загальний стан здоров′я учнів шкіл, виявляти рівень практичної та теоретичної підготовленості школярів та ступінь їх соціальної адаптації. Одним з інструментів такого аналізу є соціологічне опитування школярів щодо розповсюдженості у їх середовищі шкідливих звичок.

З цією метою було проведено анкетування учнів 6-11 класів ЗОШ І-ІІІ ст. с.Лудин, щодо їх ставлення до тютюнопаління. Для цього їх увазі була запропонована анкета у якій містився ряд питань щодо куріння:

1.    Чи пробували ви курити?
а) Ні;  б) Так.
2.    Чи сподобалось вам це?
а) Ні;  б) Так;  в) Інша відповідь.
3.    Як це вплинуло на ваше самопочуття?
а) Ніяк; б) Закашлявся; в) Стало гидко; г) Відчув нудоту, головний біль.
4.    Що спонукало вас закурити?
а) Цікавість;   б) Не хотілось бути слабаком у компанії;
в)    Хочеться швидше стати дорослим.
5.    Чи продовжуєте ви це заняття?
а)    Ні;
б)    Вирішив, що мені ще рано;      в) Так, продовжую;
г)    Іноді, в компанії курців.
6.    Чи знають ваші батьки про це?
а)    Вони не запитують, я не кажу;
б)    Я признався і дав слово більше не курити;
в)    Я приховав це від батьків;
г)    Батьки не забороняють.

Аналіз отриманих результатів показав, що кожен другий учень пробував палити (47%), про те більшості ця спроба не сподобалась (76%). Щодо самопочуття, то більшість відчула негативний вплив (60%), але насторожує той факт, що 40%  опитаних не відчули ніякого впливу на свій організм. Важливим питанням у розповсюдженні тютюнопаління серед школярів, є визначення першопричин, що спонукають школярів до паління.  Одним з головних чинників,що сприяв спробі палити, школярі зазначають фактор «цікавість»(72%). Тішить те, що і 72% відмовилися продовжувати палити, але сумніви викликає той факт, що 8% не визначилися з відповіддю, щодо питання чи продовжують вони це заняття (або не хотіли признаватись, або боялись бути викритими). Очевидно, що якщо школяр не палить – то сміливо обирає відповідь «ні». За результатами опитування було встановлено, що 48% учнів(кожен другий) приховують від своїх батьків те, що вони курять, чи пробували це робити. З цього можна зробити висновок, що значна частина батьків приділяє мало уваги спілкуванню зі своїми дітьми.

 Щодо запобігання поширенню та формування в учнів негативного ставлення до тютюнопаління,  разом з учнями 6 класу було проведене дане опитування підлітків, оскільки, ця проблема стала співзвучною з темою уроку у цьому класі, згідно календарно-тематичного планування. Цій темі передував перегляд відеоролика в YouTube про шкідливість куріння за таким посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=D_rPGpibDMw,  (метод «перевернутого навчання») з наступним його обговоренням.

Також шестикласникам було запропоновано розв′язати задачу «Вартість шкідливої звички»:

Одна пачка цигарок коштує в середньому 28 гривень. Підрахуйте, скільки грошей витрачає людина, щодня купуючи 1 пачку за середньою ціною (перша група – за тиждень, друга – за місяць, третя за рік.). Як можна було б витратити ці кошти, якби їх не довелося витрачати на цигарки?

Слід звернути увагу на те, що учні були відверто здивовані від почутої інформації, що за рік людина витрачає близько 10 тисяч гривень на знищення свого здоров′я.(Очевидно, що підлітки не задумуються про кошти, витрачені на цю згубу). На зекономлені кошти більшість відповіли, що купили б гарний мобільний телефон, планшет, ноутбук.

Справляє враження і той факт, що учні цікавляться іншими способами куріння. Наприклад, що таке вейпінг? Це похідне слово від слова вейп, що є словом іншомовного походження (від англійського vapour або американський варіант vapor), що в перекладі означає «пара, випар». Тобто, вейпінг – процес куріння при використанні електронних сигарет. Під час вейпінгу курець отримує лише нікотин, а при курінні звичайних сигарет ще й інші домішки.

Здорова особистість формується у двох соціальних інститутах: сім′ї та школі. На сьогоднішній день школа не повністю реалізує головну мету виховання – формування здорової особистості, здатної зберегти своє здоров′я, а отже існує необхідність у залученні родини до вирішення проблеми формування здорового способу життя школярів. Перед тим, як займатися проблемами формування здорового способу життя учнів, необхідно вивчити ставлення сім′ї до цієї проблеми: як батьки піклуються про своє здоров′я та здоров′я дітей, чи вміють і прагнуть дотримуватися правил здорового способу життя, наскільки вони обізнані з цих питань,чи дотримуються правил здорового способу життя, наскільки вони обізнані з цих питань, чи дотримуються певних моделей здорового способу життя.

З цією метою, домашнім завданням учнів було випробувати себе у ролі «журналіста» і зняти відеоролик, що стосується  теми тютюнопаління.

Формування здорового способу життя через освіту, створення здоров′язберігаючого освітнього середовища – один із пріоритетних напрямків державної політики у галузі освіти. У цьому контексті завдання сучасної школи є: використання здоров′язберігаючих технологій навчання; дотримання режиму рухової активності, поєднання рухового і статичного навантаження; організація збалансованого харчування; заміна авторитарного стилю спілкування на стиль співробітництва, створення емоційної сприятливої атмосфери навчання; формування в учнів та їх батьків усвідомлення цінності здоров′я, культивування здоров′я тощо.

1

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку