Стаття на тему: « НОВАЦІЇ І ДОСВІД У ВИКЛАДАННІ ПРОФЕСІЙНО – ОРІЄНТОВНОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ: ЗМІСТ ТА НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ»""

Про матеріал
Стаття на тему: "Новації і досвід у викладанні професійно-орієнтованої іноземної мови.Хочу поділитися власним досвідом . У коледжах фахової освіти є дуже багато проблем у викладанні іноземної мови.
Перегляд файлу

В умовах динамічного розвитку процесу міжнародної інтеграції та обміну інформацією спеціалістам будь-якої галузі, крім традиційної підготовки, необхідно мати засіб, який дозволив би результативно і ефективно обмінюватись професійною інформацією. Таким інструментом є професійно – орієнтована мова, або мова для професійних(спеціальних) цілей (ESP). Є багато теорій, розроблені спец методики викладання мови за професійним спрямуванням, ведуться різні дослідження, але вітчизняних авторів не так багато. Необхідно відмітити і те, що в нашій країні чиновники на різних рівнях заявляють про те, що на сьогодні випускники вищих закладів освіти повинні впевнено володіти англійською мовою. Проте, рівень володіння англійською мовою у студентів технічних закладів вищої освіти дуже відрізняється і часто бажає бути кращим.

Важливу роль в професійній освіті відіграють викладачі ЕSP. Вони згідно ОПП самостійно розробляють робочі програми, детально, враховуючи потенціал знань та мовні навики студентів, мотивують їх в отримані знань.

Основним завданням викладачів ESP є підбір та організація навчальних матеріалів, складання ефективних програм і планів, направлених на отримання бажаних результатів навчання, підтримка мотивації студентів, їх зусиль і старань.

Також важливим елементом роботи в групах ESP є надання студентам зворотнього зв’язку з викладачем, як для організації контролю процесу навчання, так і для організації консультаційної допомоги студентам.

Ефективні методи і методики ESP.

Важливим елементом у навчанні іноземної мови за професійним спрямуванням є вміння викладача створити в аудиторії атмосферу для живого спілкування та конструктивних дискусій. Студенти отримують тривалі комунікативні навички лише тоді, коли мають можливість використовувати їх у спілкуванні з іншими.

Що стосується студентів ESP, то вони особливо зосереджуються на матеріалі, що тісно пов’язаний з їх спеціальністю.

На сьогодні, нажаль, у розпорядженні викладача ESP дуже обмежений матеріал для роботи в аудиторії – це, насамперед «посібники» з текстами за спеціальністю студентів з обмеженою кількістю вправ та завдань до них. Тому більшість викладачів ESP часто використовують свої власні матеріали у навчанні ESP, спеціально розроблені з конкретною метою (міні – словнички, схеми, інструкції, описи технологічних процесів, принципи роботи гірничого обладнання, деталі машин, тощо).

Існує велика кількість нових технологій навчання іноземній мові за професійним спрямуванням, таких як створення Wiki, розробка Web-Quests, інтеграція відео та блогів в аудиторну та поза аудиторну роботу.

Wiki походить від гавайського wiki-wiki, «якомога скоріше», на англійський лад «What I know is…». Це веб - сайт, структуру і зміст якого користувачі можуть самостійно змінювати за допомогою інструментів, які надає сам сайт. Формування тексту і вставка різних об’єктів у ньому відбувається з використанням вікі- розмітки. Саме можливість колективної розробки, зберігання, структуризації тексту, гіпер тексту і файлів, в тому числі і мультимедійних, роблять Wiki привабливою для роботи зі студентами, як на заняттях, так і самостійно.

Веб - квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють студенти, виконують ту чи іншу навчальну задачу. Є два типи веб-квестів: для короткочасної роботи з метою поглиблення знань та їх подальшої інтеграції. Це розраховано на один - два заняття. Та довготривала робота з метою поглиблення та зміни знань студентів (на семестр, а то і на рік). Особливістю навчальних веб-квестів є те, що частина, а то і вся інформація для самостійної роботи чи групової роботи знаходиться на різних сайтах. Технологія веб-квестів допомагає сформулювати і розвинути у студентів такі компетенції:

  • використання інноваційних технологій для вирішення професійних завдань (пошук необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш- роликів, баз данних);
  • самоосвіта і самоорганізація;
  • робота в команді (планування, розподілення функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
  • вміння знаходити декілька способів вирішення проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;
  • навички публічних виступів, так як необхідно публічно захистити проект, дати відповіді на питання чи взяти участь в дискусії.

Ці сучасні методики знаходять все більш широке застосування для спеціальностей «Відкрита розробка корисних копалин», «Збагачення корисних копалин», «Експлуатація та ремонт гірничого електромеханічного обладнання та автоматичних пристроїв».

        Активно використовуються в роботі інтерактивна дошка, проектори, Інтернет комунікації для роботи з професійною лексикою і термінологією, для перегляду навчальних відеофільмів і роликів, для роботи з Інтернет ресурсами та інше.

Якщо викладач намагається добитися успіху у своїй роботі з групою, йому необхідно знаходити і адаптувати нові технології, щоб залучити покоління Z в роботу по традиційним напрямкам за допомогою мультимедійних засобів навчання та цифрових технологій, on-line ресурсів та мобільних додатків.

 

 

                                                             Література:

1. Вишневський О. Коріння проблем у вивченні іноземних мов [Електронний ресурс] / Омелян Вишневський // Сучасна освіта. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/reform/53026/

2.Go Global : Національна програма вивчення та популяризації іноземних мов (National Foreign Language Learning and Promotion Initiative) [Електронний ресурс]. – 2015. – Режим доступу : http://osvitacv.com/uploads/go_global.pdf

3.Програма навчальної дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)». ОПП підготовки молодших спеціалістів спеціальності «Гірницство». 2018р.

 

docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку