стаття на тему ВПРОВАДЖЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

Про матеріал
В статті розкрито методологічну основу самостійної роботи студентів, яку складає компетентнісний підхід, що полягає в орієнтуванні мети на формування вмінь майбутніх фахівців розв'язувати типові і нетипові завдання, тобто на реальні ситуації, під час вирішення яких студенти виявляють ґрунтовні знання конкретної дисципліни. Подано можливі форми організації самостійної роботи студентів.
Перегляд файлу

ВПРОВАДЖЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

 

Головною метою професійної підготовки фахівців є озброєння їх фундаментальними знаннями, спираючись на які, студенти могли б навчатися самостійно.

Вирішення завдань сучасної освіти є неможливим без підвищення ролі самостійної роботи студентів над навчальним матеріалом, посилення відповідальності викладачів за розвиток навичок самостійної роботи,  стимулювання професійного зростання студентів, виховання в них творчої активності та ініціативи.

Методологічну основу самостійної роботи студентів складає компетентнісний підхід, що полягає в орієнтуванні мети на формування вмінь майбутніх фахівців розв'язувати типові і нетипові завдання, тобто на реальні ситуації, під час вирішення яких студенти виявляють  ґрунтовні знання конкретної дисципліни.

Самостійною вважають заплановану роботу студентів щодо виконання завдань під методичним керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі.

Технологія організації  самостійної роботи має бути поетапною й обгрунтованою.  ефективна робота над самостійним виконанням завдань вимагає високого рівня підготовки викладацького складу, якісної навчально-методичної літератури, а також відповідної нормативно-правової бази.

Основною метою самостійної роботи студентів є поліпшення професійної підготовки фахівців високої кваліфікації, спрямоване на формування дієвої системи фундаментальних професійних знань, умінь і навичок,  які вони могли б самостійно застосовувати під час практичної діяльності.

Під час організації самостійної роботи викладачі вирішують такі завдання:

  • поглиблення і розширення професійних знань студентів;
  • формування у них інтересу до  навчально-пізнавальної діяльності;
  • навчання прийомів процесу пізнання;
  • розвиток самостійності, активності, відповідальності, а також пізнавальних здібностей.

Під час вивчення кожної дисципліни організація самостійної роботи студентів складається з таких взаємопов'язаних форм:

1. Позааудиторна самостійна робота.

2. Аудиторна самостійна робота, яка здійснюється за безпосереднього  керівництва викладача.

3. Творча (у тому числі науково-дослідна робота).

Що стосується облікових дисциплін, враховую обсяг годин, визначених навчальним планом, тому практикую різноманітні форми позааудиторної  самостійної роботи студентів. До них можна віднести:      підготовка до лекцій, семінарських, практичних  занять; підготовка   рефератів, статей,  опрацювання навчальних посібників (комплексів самостійного вивчення, збірників документів);  вивчення тем, окремих питань;      участь студентів у складанні тестів;   виконання творчих завдань;   написання курсових робіт;

Саме тому намагаюся на кожному етапі самостійної роботи роз'яснити мету роботи, проконтролювати її усвідомлення та виконання, а також поступово формувати у майбутніх фахівців уміння самостійно визначати мету.

Аудиторна самостійна робота реалізується при проведенні практичних занять, семінарів, занять навчальних практик, а також під час лекції, особливо на етапі контролю засвоєння матеріалу.

На практичних та семінарських заняттях використання різних форм самостійної роботи дозволяє зробити процес навчання більш цікавим,

підвищити активність студентів.

Цікавою формою самостійної роботи студентів на заняттях з навчальної практики по фінансовому обліку є  «ділові ігри». Тематика гри пов´язується з конкретними професійними ситуаціями; гра може мати прикладний характер, передбачати завдання ситуаційного моделювання з актуальних проблем. Мета ділової гри -  дати студенту можливість навчитися розробляти і приймати рішення в імітаційних умовах.

Побажання: давати можливість організовувати заняття практики в навчальній бухгалтерії коледжу.

Контроль самостійної роботи студентів здійснюю різноманітними методами і формами контролю. Значний обсяг матеріалу перевіряється на практичних і семінарських заняттях, при здачі іспиту, перевірці виконаних розділів курсової роботи тощо.


 

 

doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку