Стаття "Написання есе в початковій школі"

Про матеріал
Стаття буде в пригоді вчителям початкових класів, а саме 3-4 класи, в якій рекомендовано написання есе.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                                        Доповідь з теми

        «Написання есе в початковій школі»

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Березинського ліцею

Тарутинської селищної ради

Одеської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Сьогодні перед школою, учителем постає дуже важливе завдання: виховувати дітей не тільки здоровими, а й людьми, які мислять творчо, креативно, продуктивно. Формувати в учнів вміння керувати процесами творчості: фантазуванням, розумінням закономірностей, розв'язанням складних проблемних ситуацій.

     Однією з інноваційних технологій є технологія формування і розвитку креативного мислення. Найбільш вдалим жанром письмової роботи, що сприяє розвитку креативних умінь учнів, є есе.

     Оновлені навчальні програми для початкової школи внесли твір-есе для учнів 3-4 класів як обов′язковий вид творчої роботи на уроці.  

      Не секрет, що не всі учні в школі люблять та й можуть писати твори. Тому учитель має використовувати такі форми роботи на уроці, які заохотять учнів до написання власних висловлювань. Прикладом такого виду творчого завдання може бути написання есе. 

      Навчаючи дітей писати есе, перш за все потрібно, щоб вони усвідомили, що жанр есе передбачає свободу творчості. Есе може бути написане про що завгодно і як завгодно, головна вимога — виразити своє «Я», свої думки, почуття, ставлення до світу. Есе дає учневі простір для викладу думок, не обмежує рамками. Жоден інший вид письмових робіт у шкільній практиці не має таких переваг.

Есе - це «вільне» письмо на запропоновану тему, у якому найбільше цінується самостійність, аргументованість, оригінальність вирішення проблеми, дискусійність. За бажанням, на початку есе дитина може сказати, про що йтиметься у його висловлюванні, про час, місце й особливості подій. Можна на початку подати вислів, який виражає думку, або викликає різне ставлення в різних людей. Починатись есе може також прислів’ям, приказкою чи чиїмось мудрим висловом.

Есе може бути схоже на оповідання, під час читання якого виникають якісь особливі відчуття й напрошується важливий висновок. Якщо есе створене у формі опису, то цей опис має бути дуже яскравим, захоплюючим і викликати важливі й цікаві думки.

Необхідно, щоб останній абзац  есе завершив думку. Слова «я думаю», «я впевнений(а)», «я переконаний(-а)», «я знаю» допоможуть учням підкреслити, що це їхня власна думка.

Есе має налаштовувати людину на добрі вчинки. Речення можуть бути короткі й навіть незавершені. Можна використовувати запитання й окличні речення.

Будь-яка праця дитини повинна бути вмотивована: Для чого? Для кого? Навіщо я це роблю? Яка користь?

       Отже, вчіть дітей писати есе і це їм дозволить оволодіти різними способами викладу думки, виховати свідоме ставлення до мови та інтерес до слова, підготує учня до більш складної творчої роботи. Необхідно дати дітям свободу творити, щоб вони використали весь свій потенціал, розпалили вогник думки і фантазії.   Завдання вчителя сучасної школи – не давати знання, а навчити їх здобувати та застосовувати в житті. Дайте дітям радість праці, радість успіху в навчанні, пробуджуйте в їх серцях почуття гордості, власної гідності.

 

docx
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку