Тренінгове заняття з підлітками «Мислення, що дарує здоров'я та успіх»

Про матеріал

Вміти позитивно мислити - цe один із способів самодопомоги у ситуаціі стрeсу. Особливо актуальним є формування стрeсостійкості у підлітків. Трeнінговe заняття розкриває учням зв°язок між успіхом та позитивним мислeнням та розвиває вміння знаходити плюси у нeгативних ситуаціях.

Перегляд файлу

МИСЛЕННЯ, ЩО ДАРУЄ ЗДОРОВʹЯ ТА УСПІХ

(тренінгове заняття з підлітками)

 

Мета: сприяти розвитку позитивного мислення, формувати позитивне самосприйняття, розвивати бажання цінувати здоров’я.

 

Вправа «Привітання»

Мета: сприяти згуртованості учасників, налаштувати на роботу

Хід виконання: учасникам пропонується по колу привітатися один з одним та висловити свої побажання групі.

 

Вправа «Правила роботи»

Мета: сприяти ефективній організації роботи

Хід виконання: пропоную вам пригадати та погодити ті правила, відповідно до яких ми сьогодні будемо працювати.

Список правил:

  1. Бути активними та відвертими.
  2. Говорити від свого імені.
  3. Дотримуватись регламенту.
  4. Слухати того, хто говорить.
  5. Правило «тут і тепер».
  6. Пам’ятати про конфіденційність.

 

Вправа «Моя карта»

Мета: спонукати учасників до пошуку самого себе,

Обладнання: аркуші паперу, кольорові олівці

Хід виконання: учасники отримують аркуші паперу та розділяють їх лініями на три частини, в кожній із яких схематично зображують наступне:

1. Символічне зображення себе (предмет, річ, на яку я схожий (пояснити чому).

2. Думки, які часто формують поганий настрій у мене.

3. Мої позитивні думки.

Рефлексія:

- Чи важко було виконувати вправу?

- Над чим я задумався, виконуючи завдання?

- Що було легше писати: негативні чи позитивні думки?

Психолог. Дослідженнями психологів доведено, що здоров’я кожної людини залежить не тільки від того, чи має вона такі шкідливі звички, як, наприклад, схильність до тютюнопаління чи вживання спиртних напоїв, ай від того, чи вміє вона позитивно мислити, вбачати хороше в оточуючих її людях, адекватно сприймати невдачі.

Тому сьогодні ми з вами навчимося думати позитивно та оцінимо важливість такого мислення для життя і здоров’я кожного із нас.

 

 

Вправа «Незакінчене речення»

Мета:

Хід виконання: учасникам пропонується продовжити речення: «Позитивно мислити для мене означає…».

Рефлексія:

  • Які відчуття виникали під час виконання вправи?

Отже, ми з вами з’ясували, що для кожного із вас означає «позитивно мислити».

 

Інформаційне повідомлення «Позитивне мислення і здоров’я»

 

Вправа-розминка «Шеренга»

Мета: зняти напругу від роботи

Хід виконання: учасників просимо вишикуватись хаотично у ряд. Далі дається інструкція мінятись місцями та стаючи у ряд залежно від того, що назве ведучий. Наприклад, психолог каже, вишикуйтесь від найвищого до найменшого, і всі учасники мають стати по порядку залежно від зросту.

Список варіантів для шикування:

  • Від темнішого до світлішого кольору очей.
  • Від найкоротшого до найдовшого волосся.
  • Від того, кому найдовше добиратися до школи до того, кому найближче тощо.

 

Мозковий штурм «Наслідки негативного мислення»

Мета: закріпити розуміння впливу негативних думок на життя людини

Хід виконання: психолог називає слово-наслідок, а дітям пропонується висловити свою думку з цього приводу.

Слова-наслідки:

  • Стрес.
  • Агресія.
  • Хвороби (коли людина допустила помилку в силу якихось причин і потім постійно себе карає за це, переконуючи саму ж себе в тому, що вона погана і на краще не заслуговує, в неї появляються хвороби нирок тощо).
  • Конфлікт (до конфлікту може приводити переконання про те, що хтось гірший за мене самого, негативне ставлення до якостей та рис іншої людини).
  • Невдача (негативне мислення провокує появу постійних невдач, так як людина, потерпівши поразку бодай один раз, починає себе налаштовувати на те, що у неї більше ніколи і нічого не вийде).

 

Міні – лекція «Невдача й помилка як стимул для саморозвитку».

Помилка чи невдача часто справляє позитивний ефект на подальшу діяльність людини: спонукає її докладати більше зусиль, сприяє набуттю досвіду тощо.

Але невдача може й негативно впливати на мотивацію діяльності. Часто людина не наважується розпочати чи продовжити діяльність, бо боїться припуститися помилки та зазнати невдачі. Такий стиль поведінки особливо характерний для людей, які прагнуть у своїй діяльності уникнути невдачі. Вони хворобливо сприймають кожну поразку чи промах, вважаючи ( й часто цілком безпідставно), що невдача – це свідчення їх безпорадності й відсутності здібностей.

Дуже важливо сприймати свої невдачі та помилки як необхідний компонент навчання й розвитку. Слід усвідомити, що аналізуючи причини невдач і працюючи на своїми помилками, ми можемо вдосконалити свої здібності.

Все залежить від нас самих, адже можна отримувати безліч невдач і припускатися помилок, але не вчитися на них. Дуже важливо не лише аналізувати помилки та причини невдач, а й виробляти нову стратегію, виконувати систему вправ, спрямованих на усунення недоліків і розвиток певних навичок і здібностей.

 

Від чого ж залежить наше мислення? Демонстрація склянки із водою.

 

Робота в групах. Вправа «Позитивне мислення»

Мета: формувати навички самопідтримки у негативних ситуаціях

Хід виконання: Психолог говорить, що від кожної людини залежить, розірве вона ланцюг негативних думок і покращить своє майбутнє, чи буде продовжувати потерпати від хвороб, невдач, зазнавати стресу. Ми вже зрозуміли, що позитивне (оптимістичне) мислення послаблює емоційне напруження, допомагає знайти ефективне рішення і діяти відповідно до обставин.

Зараз ми повчимося з вами мислити позитивно.

Для цього попрацюємо в групах.

Вам потрібно буде змінити негативні думки на позитивні.

Кожна група отримує аркуш, поділений на дві частини: в одній із частин – наперед підготовлені записи негативних думок, в іншій порожні місця потрібно заповнити, перетворивши негативні висловлювання на позитивні.

Наприклад, негативна думка: «У мене нічого не вийде». Перефразувати вислів на такий, що матиме позитивний зміст, можна так: «Я зроблю все, що в моїх силах, а коли не вийде, я це переживу».

Група 1

 

Негативні думки

Позитивні думки

«Усе пропало».

«Це не кінець світу».

«Я дурень» (сказав собі учень, який помилково відповів на запитання вчителя)

«Я помилився», «Кожен має право на помилку».

«Мені обов’язково треба мати це».

«Мені б хотілося мати це, але я не обов’язково матиму те, що хочу», «Я буду дуже радий, коли отримаю, чого хочу, але й не засмучусь, якщо так не вийде».

«Я повинен бути першим».

«Мені б хотілося стати першим».

«Вони зобовязані це зробити».

«Сподіваюся, вони це зроблять».

 

Група 2

Негативні думки

Позитивні думки

«Це безнадійно».

«Ще не все втрачено».

«Не варто й починати».

«Треба хоч спробувати».

«Я не зможу».

«У мене обов’язково все вийде».

«Я безнадійна людина».

«Кожна людина може, якщо спробує».

«Усе втрачено».

«Варто спробувати ще раз».

 

Рефлексія:

  • Чи важко було виконувати вправу?
  • Які почуття виникали під час її виконання?

Обговорення:

  • Яке мислення люди найчастіше демонструють?
  • Чи можна сказати, що той, хто думає позитивно, спроможний досягти значного успіху у житті?
  • Виведімо формулу «позитивного мислення», яке допомагає досягти успіху.

Пропоную такі складові:

  • Уявляємо те, що хочемо.
  • Робимо все можливе та необхідне для досягнення своєї мети.
  • Не впадаємо у відчай, не панікуємо, не звинувачуємо себе та  інших у своїх помилках, не переносимо свої невдачі і т.д.

Отже, формула позитивного мислення звучить приблизно так: «Було б добре, якби ми завжди отримували те, що хочемо. Ми робимо для цього все можливе. Та якщо, попри наші зусилля, бажання не здійснюється, ми почуваємося трохи розчарованими, але не впадаємо у відчай, не панікуємо, не зневажаємо себе чи інших людей».

 

Уявляємо, успіх, якого  +  робимо все необхідне для – можлива невдача(розчарування*паніка*звинувачення =Позитивне

 хочемо досягти                  досягнення мети                   та зневага себе та інших у разі невдачі)                             мислення

 

 

Вправа «Карусель»

Мета: сприяти згуртованості групи, розвивати навички дружньої взаємодії, вміння бачити позитивне у інших людях.

Хід виконання: учасники стають у два кола обличчям один до одного. Одне коло внутрішнє, інше – зовнішнє. Учасник одного кола стоїть обличчям до учасника з іншого.

Інструкція: «Зараз вам потрібно подумати і сказати, що ви цінуєте один в одному. Висловлюватися потрібно, продовживши фразу: «Мені подобається в тобі те, що ..») (назвати потрібно якусь рису чи можливий варіант поведінки, який заслуговує на повагу).

Починати виконувати завдання потрібно з учасників зовнішнього кола (всі учасники, які утворюють зовнішнє коло, висловлюють свої думки, а учні внутрішнього кола – у відповідь слухають та дякують). Потім все навпаки (учасники рухаються у зворотному напрямку і вже висловлюються ті, що стоять усередині).

Рефлексія:

  • Які емоції виникали під час виконання вправи: коли говорили і коли слухали?
  • Як впливає на стосунки між людьми вміння знаходити і акцентувати увагу на хороших сторонах особистості?

 

Вправа «Потік вітру»

Мета: розвиток упевненості в собі, одержання позитивного досвіду руху, загальна гармонізація емоційного стану.

Інструкція: повітря сповнене різними запахами, рухами. Відчуйте подих повітря, відчуйте його дух. Передайте в своїх руках те, що ви відчуваєте… ви – легке повітря. Повітря буває різним. Зараз воно тепле, навіть гаряче. Раптом воно перетворилося на холодний колючий вітер, і стало холодно. Знову виглянуло сонечко, й ви – легкий  вітерець… Поступово ви перетворюєтеся на хмарини й плинете на землю… відчуйте легкість, повноту свободи й безмежність простору… Ви розчиняєтеся… перетворюєтеся на потік повітря … сильний вітер… справжній ураган… Раптом ураган стихає, й ви перетворюєтеся в легкий ніжний вітерець… Ласкаве сонце наповнює вас теплом. Зупиніться, закрийте очі. Відчуйте це місце в собі. Запам’ятайте цей стан, він буде давати енергію й силу. візьміть із собою цю енергію. Ви завжди можете до неї звертатися. Коли будете готові, попрощайтеся з образом, стисніть руки в кулаках, сильно потягніться - вперед і вгору - й повільно відкривайте очі.

Рефлексія:

- Які відчуття чи переживання у вас виникали під час виконання  цієї вправи?

- Наскільки вдалося розслабитись, почувати себе розкуто?

- Якою була взаємодія зі стихією повітря?

- Чи вдалося відчути різні стани повітря?

- Які емоції, тілесні відчуття викликали такі уявлення?

 

Зворотний зв'язок. Рефлексія заняття:

  • Що мені сьогодні найбільше сподобалося?
  • Над чим мені варто задуматись?
  • Мої побажання учасникам.

 

Вправа «Зміни негативні думки на позитивні».

Ведучий просить учасників пригадати, коли вони мали невдачі, наслідки яких і зараз впливають на їхнє життя, поведінку і самопочуття. Кожен з учасників записує на папері декілька речень зі спогадами  про неприємні події. Після цього ведучий просить замінити негативні думки на позитивні.

  • Чи змогли б ви попередити неприємні події?

(Бажаючі можуть поділитись з групою своїми враженнями).

 

doc
Додав(-ла)
Сайчишин Любов
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
4477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку