Стаття "Проблема формування мотивації до навчальної діяльності учнів за сучасних умов"

Про матеріал


Мета статті полягає у розкритті специфіки мотивації щодо вивчення іноземної мови, а також у виявленні ефективних шляхів у навчання іноземної мови у початкових класах.

Перегляд файлу

Проблема формування мотивації до навчальної діяльності учнів за сучасних умов

Проблема розвитку мотивації досягнень учнів в процесі навчання англійській мові на уроках і в позакласній роботі залишається мало розробленою на даному етапі.  

На жаль, з кожним роком діти все більш втрачають зацікавленість до навчання. Серед проблем, що постають перед сучасною освітою, є одна, яка кожного дня набуває все більшої актуальності. Це проблема низького рівня знань учнів. Однією з проблем, що заслу­говує особливої уваги, є відсут­ність інтересу до навчання, неба­жання дитини ходити до школи.  Наступна проблема полягає в тому, що найчастіше діти ставляться до вивчення іноземної мови несерйозно, мотивуючи це тим, що «мені це не треба».               Мотивація, її формування й корекція лежать в основі шкільних успіхів та негараздів

Англійська мова набуває дедалі більшого поширення в світі і небезпідставно претендує на звання «мови міжнародного спілкування». Результативність моєї навчально-виховної роботи зна­чною мірою залежить від знання і врахування ним вікових психологіч­них особливостей учнів. Учителю необ­хідно зрозуміти психологічну сут­ність і витоки цього стану, всіляко підтримувати й активізувати в ін­тересах успішного вивчення англійської мови, щоб учень вільно володів цією мовою, як своєю рідною в своєму подальшому житті.

Як і для будь-якої іншої справи, для вивчення англійської мови, дитині потрібна позитивна мотивація — тобто бажання займатися, потреба у цьому, інтерес. 

Мотивація – спонука учнів до активної навчальної діяльності, продуктивного пізнання змісту навчання.

На самому початку вивчення англійської мови в учнів висока мотивація. Їм хочеться розмовляти на англійській мові з ровесниками, принадною можливістю виявляється декламування віршів на мові авторів, спів англомовних пісень (що є популярно серед молоді), читаючи дізнаватися про інші країни.  Багато учнів бачать при вивченні англійської мови, щось нове, проникнення в новий незнайомий світ. Словом майже в усіх є бажання вільно володіти англійською мовою. Але коли починається процес оволодівання англійською мовою і відношення учнів вкрай змінюються, спостерігається багато розчарувань.

Адже цей процес передбачає процес накопичення, подолання різноманітних складностей, що відсуває досягнення мети, про яку так мріялось. В результаті зменшується мотивація до подальшого вивчення, зникає активність, слабне воля, спрямована на оволодіння англійською мовою, знижується успішність в цілому, яка в свою чергу негативно впливає на мотивацію. Згодом дорослішаючи учні шкодують з приводу втраченого, виникає незадоволення не тільки собою, але головним чином і всього навчання. Тому починаючи з початкової школи учитель повинен знайти для кожного учня мотив, закладення фундаменту.

Перш за все я виділила  необхідні вимоги до уроку англійської мови на сучасному етапі.

Урок повинен:

·     мати сприятливий психологічний клімат для вивчення мови;

·    плануватися з урахуванням комунікативної спрямованості, яка повинна проходити наскрізь в ході реалізації практичної мети навчання іноземної мови;

·    викликати в учнів мотивацію вивчення англійської мови за рахунок залучення кожного до активної мовленнєвої та розумової діяльності, торкаючись при цьому й емоційної сфери дитини;

·    готувати учнів до самостійної роботи у позаурочний час;

·  мати в наявності необхідні засоби, які дозволяють створювати навчальні ситуації та використовувати їх для навчання усного мовлення, читання та письма;

·   включати різноманітні навчальні ігри, щоб знімати втому та напругу;

·    використовувати наочні матеріали ( таблиці, схеми, малюнки);

·    використовувати нові інформаційні технології

·   застосовувати ігрову форму навчання в молодшій школі;

·    проводити фізкультхвилинки для зняття фізичної напруги.

Найбільш ефективними методами формування мотивації  служать: інтегровані уроки, ігрові технології, формування пізнавальної мотивації через зв’язок що вивчається з життям, показу наслідку вчинків, формування відчуття відповідальності, профорієнтації, навчання з комп’ютерною, використання повчальних програм: підручники, наочно-орієнтовані середовища, залучення учнів до участі в управлінні учбовим процесом (науково-дослідні проекти), оцінна діяльність як прийом формування соціальної мотивації, та інші.

При проведення уроку я часто використовую наочність, як засіб підвищення інтересу і один з прийомів формування мотивації. Наочність кожного виду виконує свої функції як засіб пізнання, ілюстрації думки, розвитку спостережливості, кращого запам’ятовування матеріалу

Разом з наочністю високий результат дає технологія проведення інтерактивних уроків. Важливим на даний момент стає і оволодіння інформаційними і комунікаційними технологіями як необхідна умова переходу до системи безперервної освіти.

Види мотивації при вивченні англійської мови:

 І. Широка соціальна мотивація;

ІІ.Мотивація пов'язана з перспективним розвитком особистості;

ІІІ. Комунікативна мотивація;

IV. Мотивація, породжена самою навчальною діяльністю.

В кожного учня переважає свій вид мотивації, тому вчителеві доцільно знати які засоби, форми та методи слід застосовувати на уроках англійської мови.

   Для формування мотивації навчання англійської мови  в школі необхідно, щоб урок носив творчий характер, щоб учитель постійно знаходився в творчому пошуку, вивчав найкраще в досвіді передових педагогів і сам знаходив більш ефективні методичні прийоми, які б розвивали мотивацію до навчання.  Навчаючи, слід постійно підтримувати інтерес учнів до вивчення предмета, оскільки пізнавальний інтерес – це стимул, який сприяє підвищенню активності, удосконаленню вмінь і навичок учнів

Учитель у своїй роботі  повинен використовувати все позитивне, що є в практиці вчителів, працюючих з метою формування мотивації учнів. Навчальний процес за змістом, формою подачі матеріалу повинен бути гнучким і переслідувати одну з найголовніших завдань навчання - зробити засвоєння знань учнів міцним, осмисленим, а саме  навчання – бажаним і таким,  що приносить радість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку