Компетентність особистості – мета сучасної школи. Математика потрібна всім. Без математичних обчислень не можна побудувати не тільки космічного корабля, електростанції, підводного човна, а й звичайного будинку. Сьогодні збільшується не тільки кількість наук, які вже не можуть обходитись без математики, а й обсяг математичних знань, використовуваних цими науками. Ось чому так важливо, щоб наша молодь мала ґрунтовну математичну підготовку.
Математика - наука для людей успішних і розумних. Вона допомагає розвивати інтелект, спонукаючи до пошуку нестандартних рішень. Математика розвиває логічне мислення, вчить знаходити вихід зі складних ситуацій, виховує характер, формує наполегливість і точність, зосередженість та акуратність. Математика сприяє концентрації та навіть здатна підвищувати самооцінку і впевненість у власних силах. Незнання математики звужує вибір професії.
Отже, на сьогодні розуміння відсотків і вміння їх обчислювати необхідні кожній людині, це сприяє «входженню» в сучасне інформаційно-економічне середовище, тому що ця тема торкається всіх сторін нашого життя: наукової, господарської, економічної, фінансової, демографічної та інших.
Прикладні задачі на відсотки демонструють практичне застосування математичних ідей і методів.
Наприклад, у 9 класі учні працюють над проектом «Гроші породжують гроші». В ньому, працюючи в групах, вони збирають, систематизують та узагальнюють інформацію щодо відсоткових ставок по депозитах в різних банках рідного міста. За допомогою побудованої математичної моделі вони розраховують кількість отриманого прибутку у відповідних банках, аналізують отримані прибутки та роблять висновок, в якому банку їхнього міста необхідно розмістити депозит, щоб отримати максимальний прибуток..
В результаті роботи над проектом учні вдосконалять свої вміння розв’язувати задачі на складні відсотки, навчаться досліджувати відсоткові ставки банків, будувати математичні моделі нарахування коштів в банку, аналізувати отримані прибутки.
Навчальний проект «Гроші роблять гроші» не лише демонструє зв’язок математики і повсякденного життя, а й сприє становленню соціалізованої особистості, оскільки працюючи у команді, учні вчаться взаємодіяти один з одним, розподіляти обов’язки, брати на себе відповідальність за прийняте рішення, знаходити компроміс у разі виникнення конфлікту, аналізувати та оцінювати результати своєї діяльності.
У 6 класі при вивченні теми «Відсотки» учні розв’язують одну з таких задач « За місяць сім’я витрачає на електроенергію 250 грн. Розрахунок вартості електроенергії відбувається так: перші 100 кВт коштують 90 грн, а далі 1 кВт – 1,60 грн. Скільки кіловат енергії витрачає сім’я за місяць? А якщо економно використовувати світло (вимикати лампочки, які горять без потреби, не залишати зарядні пристрої в розетці), то можна заощадити 20% енергії. Скільки гривень втрачається марно за місяць?».
Мотивацією для розв’язання даної задачі стає прагнення учнів допомогти своїм батькам або навчитись самостійно економити сімейний бюджет.
Порада батькам: поцікавтесь у дитини, яку тему з математики ви сьогодні на уроці вивчали. Поділіться інформацією, якою ви володієте по даній темі.
Демонструйте віру в можливості дитини, не втрачайте надії на успіх, радійте найменшим досягненням, виявляйте любов і терпіння.
Слухайте свою дитину: нехай вона переказує те, що треба вивчити, запам’ятати, перевіряйте знання за запитаннями підручника. Регулярно знайомтеся з розкладом уроків для контролю і надання можливої допомоги.