Стаття "Роль математики в житті людини"

Про матеріал
Дана стаття допоможе вчителю пояснити дітям на деяких темах про місце математики в житті людства.
Перегляд файлу

Компетентність особистості – мета сучасної школи. Математика потрібна всім. Без математичних обчислень не можна побудувати не тільки космічного корабля, електростанції, підводного човна, а й звичайного будинку. Сьогодні збільшується не тільки кількість наук, які вже не можуть обходитись без математики, а й обсяг математичних знань, використовуваних цими науками. Ось чому так важливо, щоб наша молодь мала ґрунтовну математичну підготовку.

Математика - наука для людей успішних і розумних. Вона допомагає розвивати інтелект, спонукаючи до пошуку нестандартних рішень. Математика розвиває логічне мислення, вчить знаходити вихід зі складних ситуацій, виховує характер, формує наполегливість і точність, зосередженість та акуратність. Математика сприяє концентрації та навіть здатна підвищувати самооцінку і впевненість у власних силах. Незнання математики звужує вибір професії.

Отже, на сьогодні розуміння відсотків і вміння їх обчислювати необхідні кожній людині, це сприяє «входженню» в сучасне інформаційно-економічне середовище, тому що ця тема торкається всіх сторін нашого життя: наукової, господарської, економічної, фінансової, демографічної та інших.

Прикладні задачі на відсотки демонструють практичне застосування математичних ідей і методів.

Наприклад, у 9 класі учні працюють над проектом «Гроші породжують гроші». В ньому, працюючи в групах, вони збирають, систематизують та  узагальнюють інформацію щодо відсоткових ставок по депозитах в різних банках рідного міста. За допомогою побудованої математичної моделі вони розраховують кількість отриманого прибутку у відповідних банках, аналізують отримані прибутки та роблять висновок, в якому банку їхнього міста необхідно розмістити депозит, щоб отримати максимальний прибуток..

В результаті роботи над проектом учні вдосконалять свої вміння розв’язувати задачі на складні відсотки, навчаться досліджувати відсоткові ставки банків, будувати математичні моделі нарахування коштів в банку, аналізувати отримані прибутки.

Навчальний проект «Гроші роблять гроші» не лише демонструє зв’язок математики і повсякденного життя, а й сприє становленню соціалізованої особистості, оскільки працюючи у команді, учні вчаться взаємодіяти один з одним, розподіляти обов’язки, брати на себе відповідальність за прийняте рішення, знаходити компроміс у разі виникнення конфлікту, аналізувати та оцінювати результати своєї діяльності.

У 6 класі при вивченні теми «Відсотки» учні розв’язують одну з таких задач « За місяць сім’я витрачає на електроенергію 250 грн. Розрахунок вартості електроенергії відбувається так: перші 100 кВт коштують 90 грн, а далі 1 кВт – 1,60 грн. Скільки кіловат енергії витрачає сім’я за місяць? А якщо економно використовувати світло (вимикати лампочки, які горять без потреби, не залишати зарядні пристрої в розетці), то можна заощадити 20% енергії. Скільки гривень втрачається марно за місяць?».

Мотивацією для розв’язання даної задачі стає  прагнення учнів допомогти своїм батькам або навчитись самостійно економити сімейний бюджет.  

Порада батькам: поцікавтесь у дитини, яку тему з математики ви сьогодні на уроці вивчали. Поділіться інформацією, якою ви володієте  по даній темі. 

Демонструйте віру в можливості дитини, не втрачайте надії на успіх, радійте найменшим досягненням, виявляйте любов і терпіння.

Слухайте свою дитину: нехай вона переказує те, що треба вивчити, запам’ятати, перевіряйте знання за запитаннями підручника. Регулярно знайомтеся з розкладом уроків для контролю і надання можливої допомоги.

doc
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку