Математика, ЯДС.
Тема Віднімаємо числа різними способами. Розв’язування задач.
Ознаки осені. Назви осінніх місяців.
Мета формування предметних компетентностей:
Математика: закріплення вмінь розв’язувати вирази; розв’язувати задачі за короткою умовою.
Природознавство: продовжувати роботу у встановленні причинно-наслідкових зв’язків в живій і неживій природі, у трудовій діяльності людей; розвивати спостережливість, уміння застосовувати на уроці власний досвід і здобуті раніше знання; виховувати дбайливе ставлення до природи, до праці людей. Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися:здатність переключатися з одного виду роботи на інший.
Загальнокультурний:учити дотримуватися норм культурної поведінки.
Соціальний: удосконалювати вміння продуктивно працювати у групах та парах.
Тип уроку: інтегрований.
Обладнання: презентація, картки, підручник.
Хід уроку
I Організація класу. 1хв
1.Привітання
Холодно зараз в лісах і лугах,
Холодно зайчикам, лискам, птахам.
Тепло і затишно в класі у нас,
Дітки, я вітаю всіх вас!
Заплющить очі і повторюйте за мною:
Я уважний.
Я все можу.
Я все хочу знати.
У мене все вийде.
Розплющуйте очі, я вам бажаю успіху і очікую цікавої, плідної праці, щирого обміну думок.
II Повідомлення теми і мети уроку 2хв
Діти, на мою електронну адресу надійшов лист «Любі діти, сьогодні на уроці ви будете закріплювати вміння віднімати різними способами. Пригадаєте осінні явища в природі, назви осінніх місяців.» (Слайд 1. Робота в парах
А хто надіслав цей лист ви дізнаєтеся, коли обчислите приклади та розшифруєте слово.
9 |
12 |
14 |
10 |
11 |
ь |
о |
н |
с |
і |
7+5=
13-3=
9+2=
7+7=
16-7=
Тож яка красуня завітала до нас на урок
III Актуалізація опорних знань 3хв
1.Бесіда.2хв
- Яка зараз пора року?
- Пригадайте назви осінніх місяців.
- Які зміни в природі ви помітили з приходом осені?
- Скільки місяців має кожна пора року?
- Сьогодні на уроці ми помандруємо в осінній сад. Осінь прикрасила його своїми барвами та дивами.
Пригадайте, які дерева в осінньому саду.
2. Хвилинка каліграфії 1хв
Запишіть число, Класна робота
Пропишіть каліграфічно цифру 3. Оберіть цифру – королеву.
IV Узагальнення і систематизація знань 22хв
1.Пояснення способів віднімання 4хв
Осінь не сама прийшла, а синів своїх в гості привела. Послухайте загадку і скажіть, про який місяць іде мова.
Місяць вересень передав нам свої завдання, на ось такому листочку. Діти, а з якого дерева цей листочок? Але спочатку пропонує відкрити підручники на с.46 №1 і пригадати різні способи додавання.
А тепер давайте виконаємо приклади і дістанемося до наступного завдання. (сходинки)
2.Робота над задачею 5хв
Послухайте наступну загадку
Чарівник прийшов у ліс,
Фарби, пензлика приніс.
У діброві та садочку
Стали жовтими листочки. Жовтень
Місяць жовтень приніс завдання на такому листочку. З якого дерева листочок?
З’єднати частини прислів’їв. Пояснити їх.
Осінь збирає, а осінь – насіння.
Весна красна квітами, а зима – з’їдає.
Літо дає коріння, а осінь – плодами.
Якими плодами красна осінь?
Чому осінь називають щедрою?
Які дарунки приносить людям осінь? А які турботи?
- А тепер давайте розглянемо задачу №3.
А ось ще одне завдання. З якого дерева листочок? Обчислити вирази №1 на с.47. Коментоване письмо.
Фронтальна робота
Фізхвилинка 1хв
Каплі з неба, дахів, стріх,
Дощ холодний, перший сніг,
Почорнів без листя сад
Що за місяць? Листопад
Місяць листопад приніс нам завдання на такому листочку. З якого дерева листочок?
1.Гра « Не помились» - наступне завдання Осені.
(плеснути у долоні, якщо почуєте назву рослини, дари якої збирають восени)
Калина, яблуня, картопля, суниця, черешня, морква, буряк, груша, горіх, капуста, малина, смородина, пшениця, абрикос, гарбуз.
Робота в парах 4хв
Пропонує у парах виконати завдання 2.
Запис двох задач колективно.
Робота в групах 3хв
Наступне завдання від осені на такому листочку. З якого дерева?
Попрацюйте у групах над задачами.
*Восени діти посадили на шкільному подвір’ї 7 лип, 5 дубів, а кленів стільки, скільки лип і дубів разом. Скільки посадили кленів? (12)
* З одного дерева зібрали 15 кг яблук, а з другого – на 8 кг менше. Скільки кілограмів яблук зібрали з другого дерева? ( 7)
* У вересні було 2 похмурих дня, у жовтні – 7, а у листопаді –9 . Скільки всього похмурих днів було восени? (18)
* Навесні посадили 6 відер цибулі. А восени зібрали –12. На скільки більше відер цибулі зібрали восени? ( 6)
*В магазин привезли 17 кг картоплі. До обіду продали 8 кг. Скільки кілограмів картоплі залишилося? (9)
*Першого дня згребли у парку 5 мішків опалого листя, а другого дня – 8. Скільки мішків згребли за 2 дні? ( 13)
Завдання на такому листочку.
Самостійно 5хв
Розв’язати приклади і розфарбувати.
V Підсумок уроку 2хв
Рефлексія
Що найбільше вам сподобалося на уроці?
Що вам було складно? Легко?
Що корисного для себе взяли?
VI Домашнє завдання
- Оцініть свою роботу на уроці за допомогою світлофору самооцінки.(слайд № 7)
(у дітей на партах листочки, вони їх піднімають, коментують свій вибір)