Стаття " Використання інноваційних технологій в процесі викладання"

Про матеріал
Використання інформаційних технологій у проектній діяльності студентів на занятті сприяє розвитку в студента підвищеного інтересу до економічної дисципліни, формуванню нових компетенцій, реалізації креативного потенціалу, а також дозволяє кожному студенту з року в рік поповнювати свої знання й формувати нові практичні навички роботи з комп’ютером на основі раніше здобутого досвіду.
Перегляд файлу

 ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ

 

Оката О.В.

викладач вищої категорії

ДНЗ «Дніпровський транспортно-

економічний коледж» м. Дніпро

 

 

Використання інформаційних технологій у проектній діяльності студентів на занятті сприяє розвитку в студента підвищеного інтересу до економічної дисципліни, формуванню нових компетенцій, реалізації креативного потенціалу, а також дозволяє кожному студенту з року в рік поповнювати свої знання й формувати нові практичні навички роботи з комп’ютером на основі раніше здобутого досвіду.

The use of information technologies in project activity of students on employment assists to development for the student of an increase interest in economic discipline, forming of new competenses, realization of креативного potential, and also allows to every student from year to year to fill up the knowledge and form new practical skills of work with a computer on the basis of earlier the obtained experience.

 

Навчання з використанням інноваційних технологій якісно підвищує вітчизняну освіту. Воно інтегрує процеси, які не можна об'єднувати в межах класичної освіти, а саме навчання, працевлаштування, планування кар'єри, безперервну освіту. В порівнянні з класичними технологіями, інноваційні характеризуються цілою низкою особливостей, серед яких найважливішими є: суб’єктивний тип та характер взаємовідносин між студентами та педагогом; діалогічний, демократичний та рефлективний стиль взаємодії; групові та колективні форми організації навчального процесу; проблемні, пошукові, евристичні та дослідницькі методи навчання; ефективні способи отримання та засвоєння інформації, які орієнтовані на пошуково-мисленнєву діяльність [1]. 

Слід зазначити, що в контексті таких взаємовідносин, педагог виконує функцію організатора співдружності, посередника, консультанта та керівника пошукової діяльності студентів, водночас студент має активну особистісну позицію, мотив до самовдосконалення та інтерес до навчальної діяльності.

Ефективному засвоєнню змісту навчання сприяє також використання новітніх інформаційних технологій. Сукупність методів і технічних засо­бів накопичення, організації, збережен­ня, опрацювання, передачі й поширення інформації розширює знання студентів і розвиває їхні можливості щодо вирішення технічних та соціальни­х проблем. Основні завдання сучасних інформаційних технологій спрямовані на інтенсифікацію всіх рівнів навчаль­но-виховного процесу, підвищен­ня його ефективності та якості; побудову відкритої системи осві­ти; системну інтеграцію предметних галузей знань; розвиток творчого потенціалу студентів, його комунікативної діяльності; формування інформаційної культури студентів; реалізацію соціального замовлен­ня, обумовленого інформатиза­цією суспільства. Засобами нових інформаційних техно­логій є наявні програмні засоби та текстові матеріали; міні-підручники, довідники та презентації; інтернет-ресурси. [1]. 

При формуванні готовності студентів до інноваційної діяльності мною часто використовується проектний метод, різноманітні  ігри, тренінги, мозкові штурми  та інші. Але останнім часом в навчальних закладах стають популярними електронні навчальні

«веб - квести».

Дослідницька робота студентів у коледжі займає особливе місце, тому заслуговує на увагу об’єднання  методу проектів з використанням Інтернет і рольових ігор. Називають такий вид проектів «Веб - квестом». У педагогіці «Веб - квест» (Вебquest)–  завдання з елементами рoльової гри з використанням  iнформаційніх ресурсiв Iнтернет.

Теxнологія «веб - квест» – це сукупнiсть методiв та прийомiв органiзації дослiдницької дiяльностi, для виконання якої студенти здiйснюють пошук інформації  за допомогою  iнтернет-ресурсiв з прaктичною метою. В процесі організації роботи студенти можуть працювати в групах (від трьох до п’яти студентів). Така діяльність розвиває здатність змагатися та виявляє лідерські якості кожного, підвищує бажання здобувати знання та  відповідати за результати і презентацію діяльності. Якщо є доступ до Інтернету, тоди цю технологію можна використовувати незалежно вiд теми, що вивчається. [2]. 

З погляду на це в минулому навчальному році я почала використовувати методику «веб-квестів» на заняттях  з дисципліни «Інвестування та біржова діяльність» з теми «Оцінка ефективності інвестиційних проектів». Студенти об’єднуються в групи по декілька осіб і  отримують завдання знайти в інтернеті , порівняти та проаналізувати інвестиційні проекти.

Вченими – педагогами запропоновані можливі етапи роботи студентів над «Веб-квестами» та критерії оцінювання результатів, які я намагаюся використовувати.

На першому етапі студенти розподіляють ролі в команді  і знайомляться з основним теоретичним матеріалом з даної теми. З кожним студентом проводиться iндивідуальна робота в команді на загальний результат. Студенти виконують завдання одночасно  у відповідності з обраними ролями. Основним джерелом відбору інформації є переважно Інтернет.  Доводиться розподіляти інформацію за виглядом (текстова, графічна). При цьому посилання, які використали інші учасники, не повинні повторюватися.  На другому етапі студенти узагальнюють інформацію разом в команді, а також з всіма учасниками «веб - квесту». Студенти мають можливість оцінювати один одного. За допомогою інтернету  в процесі роботи над квестом учасники мали можливість консультуватися один з одним та керівником. На при кінці виконання завдання була інформація у виглядi доповідi, виступу або презентації  будь якого інвестиційного проекту.

Також  в рамках клубу «У світі економіки» в процесі дослідницької роботи я розпочала  використовувати методику «веб - квестів». Зі студентами спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» планую провести конкурс « Я – майбутній підприємець», під час якого студенти повинні будуть створити бізнес – справу, обґрунтувати ідею  та довести її актуальність.

З використанням iнтерактивної методики «Веб - квестів» студенти вчаться знаходити необхiдну iнформацію, здiйснювати її аналiз,  систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним, необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Iнтернет.

Крім цього, педагоги - дослідники наголошують, що «Веб - квести» можуть стосуватися одного предмету або бути між предметними, робота в міжпредметних «Веб-квестах» навіть більш ефективна.

Також планую частково організовувати проведення самостійної роботи за допомогою «Веб - квестів» у вигляді:

     створення бази даних з проблеми, всі розділи якої готують студенти;

    створення документу, в якому відображено аналіз складної проблеми.

Використання комп’ютера у проектній діяльності студентів на занятті сприяє розвитку в студента підвищеного інтересу до економічної дисципліни, формуванню нових компетенцій, реалізації креативного потенціалу, а також дозволяє кожному студенту з року в рік поповнювати свої знання й формувати нові практичні навички роботи з комп’ютером на основі раніше здобутого досвіду. Використання «веб - квесту» на заняттях з економічних дисциплін урізноманітнює навчальний процес, робить його живим та цікавим, відкриває широкі можливості для реалізації вимог часу, досягнення нових освітніх стандартів. Отриманий студентами досвід у такому варіанті проектної діяльності в майбутньому буде корисним при вирішенні проблем самостійно і в команді. [3]. 

Під час роботи над проектом розвивається ряд компетенцій: використання ІТ для вирішення професійних завдань (пошук інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерних презентацій, вебсайтів, баз даних тощо); самоосвіта і самоорганізація; робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога); вміння знаходити декілька варіантів вирішення проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний спосіб, обґрунтовувати свій вибір; навички публічних виступів.

У результаті використання сучасних освітніх технологій підвищується педагогічна майстерність, якість навчання, у студентів  проявляється тяга до творчості і пізнання, активність сприйняття, студенти самостійно роблять глибокі висновки на заняттях, що свідчить про розвиток творчого мислення.

Протягом останніх років я, як і усі викладачі економічних дисциплін коледжу, знаходжуся  у постійному пошуку ефективних підходів застосування інноваційних технологій навчання.

 

Список використаних джерел

          1. Інноваційні освітні технології в контексті євроінтеграції [Текст] /Т.В. Батюта

Національний технічний університет України “КПІ”

             2. Інноваційні освітні технології навчання та викладання у вищій школі [Текст] / Н. Кошечко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогіка. – 2015. – Вип. 1. – С. 35–38.  

3. Технологія веб-квест у контексті ресурсно-орієнтованого навчання студентів / Н. Кононец // Витоки педагогічної майстерності. Серія: Педагогічні науки. – 2012. – Вип. 10. – С. 138–143. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2012_10_32 

4. Веб-квест у навчанні: путівник [Текст]: навч.-метод. пос. / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, О. В. Шестопалюк. – Вінниця: РВВ ВДПУ 

docx
Пов’язані теми
Економіка, Інші матеріали
Додано
13 грудня 2020
Переглядів
565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку