Стаття. Використання мультимедійної дошки на уроках української мови та літератури

Про матеріал

У статті йдеться про те, що увага, зацікавленість та успішність дітей значно зростає з використанням на уроках мультимедійної дошки. Також є поради, яким чином цього можна досягти.

Перегляд файлу

Рева О.В.,

учитель української мови

 та літератури,

спеціаліст вищої категорії,

 старший учитель

НВК гімназія №11

м. Кам’янське

 

Використання мультимедійної дошки (ММД) на уроках

української мови та літератури

Багатьом сучасним учням, які цікавляться  безмежними тунелями Інтернету, які в багатьох питаннях розвитку науки й техніки вже набагато обізнаніші, ніж дорослі,  доволі складно зрозуміти  й виконати наказ «Треба вивчити!». Школярі ХХІ століття, набираючи безліч яскравих зорових та слухових образів серед  численних  відеороликів Youtube,  живучи яскравим життям героїв  різноманітних ігор, просто не можуть примусити себе  тільки слухати (і в деяких випадках тільки вчителя), тільки читати й тільки відповідати. Це надто для них не цікаво. Допомагають учителю сучасні технології навчання, серед яких є використання інтерактивної дошки, придбання якої, безумовно,  не є щоденною незначною подією. Проте ті, хто наважився й використовує ММД під час занять, одноголосно скажуть, що увага, зацікавленість та успішність дітей значно зростає з перших уроків. 

Яким чином цього можна досягти у вивченні  української мови. Перед учнями зображені  слова із пропущеними буквами. Діти повинні згадати орфограми, визначитись, записати в зошити  і потім на дошці заповнити порожні комірки. Я пропоную виходити по одному учню з кожного ряду: так і матеріал повторюється, і кожен бере участь, адже цікаво.  Так звичайний словниковий диктант, що традиційно проводиться у всіх класах, перетворюється на своєрідну гру.

Вивчаючи тему «Порядок слів у реченнях», можна яскраво продемонструвати прямий і зворотній порядок,  пересуваючи слова з одного місця на інше. Таким чином діти (звиклі бачити  яскраві картинки, що рухаються, і діяти) одночасно бачать спроектовані речення і змінюють місцями слова.

На уроках літератури дуже цікавою формою роботи із використанням ММД є прийом «Знайди питання». На малюнку серед зображень є різні фігури (найчастіше я використовую геометричні, зафарбовані в різні кольори). Якщо потягнути якусь, то на екрані слідом з’являється запитання. Упродовж проведення різних етапів уроку (актуалізації опорних знань, систематизації та узагальнення знань, підбиття підсумків) учні виходять і обирають будь-яку фігурку й тягнуть, після чого відповідають. Такий вид діяльності також активізує увагу, оскільки школярі люблять спостерігати за тим, що рухається, і керувати процесом (як в іграх).

Отже, використання на  уроках ММД наближає дітей до знайомих пережитих ситуацій, привертає увагу до предмета вивчення й активізує увагу, що дозволяє виховувати й навчати свідомо успішних дітей.

docx
Додано
10 липня 2018
Переглядів
898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку