Урок-гра "Ключі від мудрості"

Про матеріал

Кінець навчального року - чудова нагода повторити і узагальнити навчальний матеріал. Але учні подумки вже на канікулах, тому часто не дуже активні. Сподіваюсь,цей урок-гра допоможе педагогу зацікавити дітей, викликати інтерес до рідної мови, розвивати критичне та творче мислення. В розробці представлені різнопланові завдання , розраховані на школярів із різним рівнем підготовки. Це дозволить створити "ситуацію успіху" для кожної дитини.

Перегляд файлу

 Урок-гра «Ключі від мудрості»

Мета:повторити та узагальнити відомості із різних розділів мовознавства; розвивати вміння використовувати знання в нестандартних ситуаціях, творчо мислити; виховувати любов до рідної мови та творчої спадщини українського народу.

Тип уроку : узагальнення ти систематизація знань.

Обладнання : мультимедійна дошка.

  Перебіг уроку

І. Організація класу, створення позитивної атмосфери.

 Добрий день, я рада вас вітати!Скоро закінчиться навчальний рік, упродовж якого ми багато навчилися, здобули новий досвід, стали мудрішими. І сьогодні я хочу запропонувати вам пограти у гру: пошукати ключі від мудрості. На нас чекає багато пригод, випробувань та несподіванок. Тож давайте налаштуємося  на позитив!

 Прийом «Самоналаштування".

Слайд №2

 Покладіть руки на парту, заплющіть очі та скажіть собі:

Я можу сьогодні добре працювати на уроці.

Я розумний(розумна).

Я наполегливий ( наполеглива).

Я творчий (творча).

Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.

Отож, уперед!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Епіграфом сьогоднішнього уроку я обрала такі слова. Чи ви з ними погоджуєтесь?

Слайд №3

А що таке мудрість для вас? З чим асоціюється у вас це слово?

Створення асоціативного куща до слова «мудрість».

 

Я повністю з вами згідна . Справді, слово «мудрість» вбирає в себе усе, вами назване.  Але сьогодні хочу звернути вашу увагу на п'ять ключів мудрості, тобто п'ять рис, якими повинна володіти мудра людина. 

Слайд №»4

 ІІІ. Повідомлення теми,  цілей та завдань уроку.

 Вчитель:

Мудрість українського народу зібрана у прислів'ях та приказках. Виконавши п'ять завдань із різних розділів мовознавства, ми розшифруємо п'ять прислів'їв  і знайдемо усі ключі від мудрості.

IV. Основна частина.

Перший ключ нам допоможе знайти знання фонетики.

Перед вами шифр. Підставивши замість цифр відповідні букви алфавіту, прочитаємо прислів'я.

Слайд №5

Другий ключ знайдуть розумні, а допоможе у цьому лексикологія.

Запишіть слова, прочитавши  лексичне значення кожного . Складіть з них прислів»я.

Слайд №6

Третій ключ підкориться наполегливим : тим , хто старанно вчив правила орфографії.

Випишіть слова у дві колонки : з апострофом і без апострофа. Із перших букв отримаєте продовження прислів»я : «Кожна пригода - …»

Слайд №7

Для того, щоб знайти четвертий ключ, знадобиться певний досвід у вивченні морфології.

У кожній групі слів визначте зайве за граматичною ознакою. Із них складіть прислів'я.

Слайд №8

І, нарешті, п'ятий ключ – не проблема для творчих. Розшифруйте ребуси – і отримаєте останнє прислів'я.

Слайд №9

 

V.Рефлексія.

Чи сподобався вам урок? Чим саме? Яке завдання виявилось найважчим?

Метод «Мікрофон». Продовжіть фразу: «Сьогодні на уроці я зрозумів (зрозуміла)…» Слайд №10

 

VI. Домашнє завдання.

Сьогодні ми багато працювали і в нагороду отримали п'ять перлин народної мудрості. Оберіть прислів'я, яке вам найбільше сподобалось, і розкрийте його значення в міні-есе.

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
10 липня 2018
Переглядів
619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку