26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Стаття "ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ, СТВОРЕНИХ В СЕРЕДОВИЩІ GOOGLE FORMS НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ З МЕТОЮ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗНО"

Про матеріал
ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ, СТВОРЕНИХ В СЕРЕДОВИЩІ GOOGLE FORMS НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ З МЕТОЮ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗНО ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ, СТВОРЕНИХ В СЕРЕДОВИЩІ GOOGLE FORMS НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ З МЕТОЮ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗНО ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ, СТВОРЕНИХ В СЕРЕДОВИЩІ GOOGLE FORMS НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ З МЕТОЮ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗНО
Перегляд файлу

Тематичний розділ: Математика                          

Перевозник Юлія Петрівна

вчитель І категорії

Ізюмська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12

 

ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ, СТВОРЕНИХ В СЕРЕДОВИЩІ GOOGLE FORMS НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ З МЕТОЮ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗНО

 

Ключові слова: google forms, хмарні сервіси, тести, тестування, ЗНО

Посилання на деякі власні тести:

https://goo.gl/forms/IiowzKZwEuugUoLL2

https://goo.gl/forms/ZdPvrBieIRmYmaZs1

https://goo.gl/forms/2L8aSKS1jpu0DYfg1

https://goo.gl/forms/6Z1VSPud3FNL2w8C3

https://goo.gl/forms/snnaOu64mxtcxefR2

https://goo.gl/forms/USaYztxxcLRuUvz42

https://goo.gl/forms/yzdwO4mdezWyTVXI2

https://goo.gl/forms/aNFPKsKyU7fJPuHq2

 

Постановка проблеми: Сьогодення вимагає від учителя впровадження у галузь освіти інформаційних технологій, адже вони є невід’ємною частиною реалізації загальнонаціональної програми комп’ютерізації навчального процесу. Однак, слід зазначити, що в школах не має можливості  проводити уроки математики з використанням комп’ютера кожним учнем. Зазвичай це один комп’ютер на клас або ж 11 комп’ютерів в кабінеті інформатики, і до того ж кабінет ще й не завжди вільний. Також в старших класах гостро встає проблема підготовки учнів до ЗНО. Потрібно готувати їх до тестування.

Мета статті: Головною метою цієї роботи є висвітлення переваги використання Google форм - хмарних технологій на уроках математики в старшій школі, поширення власного досвіду використання тестів формату ЗНО, створених у середовищі Google форм.

Виклад основного матеріалу: Ознайомившись з роботою в середовищі Google forms вирішила спробувати використовувати тестування учнів на уроках математики у 10  та 11 класах з метою успішної підготовки учнів до ЗНО. Раз на тиждень домашня робота проводиться у формі тестування за матеріалом уроку, тест створюється за допомогою Google форм на основі завдань формату ЗНО. Аналогічно можна розробляти самостійні, контрольні та інші види перевірочних робіт, причому не тільки для уроків чи домашнього завдання, але й для дистанційної чи позакласної роботи з математики.

Переваги використання Google форм:

1. Учні можуть проходити тестування онлайн, просто перейшовши за посиланням.

2. Створені тести можна вбудовувати в блог або на сайт, відправляти електронною поштою чи з допомогою Viber, Telegram, тощо.

3. Є набір тем для оформлення тесту.

4. Можна зібрати певну статистику з відповідей слухачів.

5. Існує можливість спільного доступу для редагування тесту.

6. Існує можливість автоматичної оцінки відповідей, нарахування балів, коментарів до відповіді, відкладеного показу результатів.

7. Доступні індивідуальні налаштування - показ питань на основі відповідей користувачів.

8. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, можливість  копіювати питання з текстового редактора.

 На рисунках 1, 2 видно, що можна копії відповідей надсилати одразу, а можна зняти галочку і тоді учень, надіславши свою відповідь, не буде знати до наступного уроку чи є в нього помилки і, якщо є, то де саме. Особисто я знімаю всі галочки, щоб не унеможливити списування, залишаю лише галочку «Отправлять форму не более одного раза». Тоді учні не можуть переписувати свої відповіді і не можуть пройти тестування двічі. Потім в школі на занятті ми дивимося  правильні відповіді, робимо аналіз найпоширеніших помилок і прямо на уроці в режимі реального часу я надсилаю дітям їх відповіді, де можна подивитися допущені помилки, правильні відповіді і набрані бали.

На рис.3, наприклад, видно розподіл балів, що набрали мої учні за домашнє завдання з геометрії, також можна побачити найпоширеніші помилки і скільки хто набрав балів по прізвищам. Можна натиснути «Отдельный пользователь» і переглянути як відповів конкретний учень. Таким чином звичайне домашнє завдання можна перетворити у ефективну підготовку до ЗНО.

Недоліки:

1. Потрібно мати аккаунт Googlе.

2. Система оцінювання відповідей тесту далека від досконалості, деякі типи питань не оцінюються.

3. Кількість типів питань і способи їх редагування обмежені.

4. Для математичних формул потрібно встановлювати окремий додаток, або вставляти математичний текст як картинку, що забирає багато часу.

Вважаю, що тести, створені в середовищі Googlе форм доцільно використовувати в якості домашнього завдання для учнів старших класів з метою успішної підготовки учнів до ЗНО. Крім того, раціональним є використання таких тестів на початку уроку під час перевірки домашнього завдання, актуалізації опорних знань.

Використання тестування в середовищі Google форм під час вивчення математики в старших класах дає можливість створити сприятливі умови для набуття ключових компетентностей, зокрема, предметної – математичної компетентності, для оптимізації навчального процесу в цілому завдяки раціональному використанню часу на уроках, для підвищення доступності та наочності навчання і в подальшому для успішного написання ЗНО.

Важливо, що Google продовжує розширювати можливості Google форм і робить їх все більш зручними для використання.

Висновки і пропозиції: Завдяки систематичному проходженню тестування в форматі ЗНО, учень вчиться чітко і легко розв’язувати досить складні задачі, впевнено володіє відповідною системою понять і правил. Використання Google форм дає можливість у багатьох випадках зробити тестування on-line настільки ж звичайним і доступним, як і просте розв’язування задач в класі. Такий підхід до вивчення математики розвиває самостійність і відповідальність учнів, перетворює звичайну та в більшості випадків нецікаву домашню роботу на цікаву і, найголовніше, сучасну й ефективну.

У своїй практиці я почала використовувати тести, створені  в середовищі  Google форм, з 2018 року. Наразі вже отримала добрі результати. Підвищилась зацікавленість до вивчення математики, навіть найслабші учні, отримавши невисокі, але позитивні результати, повірили в себе. Урок перестає бути нудним і нецікавим. Мої учні стали більш впевнено почувати себе в процесі проходження тестування, бо готові до різноманітних тестових питань, навчилися не просто розв’язувати звичайні приклади чи задачі, а й уважно читати питання та давати на нього правильну відповідь. Дітям дуже подобається таке домашнє завдання і кожен досягає нехай маленького, але успіху.

 

Список використаних джерел:

  1. Нова українська школа : концептуальні засади реформування середньої школи [Електронний ресурс] / Міністерство освіти і науки України. – 27/10/2016. – Режим доступу : http://goo.gl/P7eZzn.
  2. Литвинова С. Г. Хмарні сервіси Office 365 : навч. посіб. / Литвинова Світлана, Спірін Олег, Анікіна Лариса. – К. : Компринт, 2015. – 168 с.
docx
Пов’язані теми
Алгебра, Майстер-класи
Додано
5 листопада 2019
Переглядів
806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку