Стаття "Зберігання оцифрованого звуку."

Про матеріал
Актуальність дослідження. Програми для роботи з аудіо-інформацією (звуком) дозволяють записувати живий звук і перетворювати його, змінюючи тембр, покращуючи якість звучання, додаючи ефекти і т.д. Сучасні програми-секвенсери мають можливість запису не тільки MIDI, але і звукових доріжок. Однак для серйозної роботи із звуковою інформацією, як правило, потрібно викликати зовнішній аудіо редактор , тобто якраз програму для роботи зі звуком. На відміну від MIDI-секвенсером, тут якість програми визначається не тільки зручністю і функціональністю інтерфейсу, не тільки наявністю додаткових утиліт, але і власне алгоритмами обробки. При одних і тих же умовах і параметрах на одному і тому ж звуковому матеріалі різні програми можуть дати абсолютно несхожі результати. Взагалі кажучи, звукова інформація - річ «невловима»: часом незначна зміна одного з багатьох параметрів обробки може дати абсолютно новий на слух результат. Так що, отримавши хороші звукові результати, не полінуйтеся зайвий раз записати файл, на диск. Здавалося б, все, що можна було зробити в цій області, вже зроблено. Однак це не так. Залишається маса ще зовсім незачеплених проблем.
Перегляд файлу

Зберігання оцифрованого звуку.

Малахова А.В.

Малахова Ангеліна Валеріївна/Anhelina Malakhova- студентка IV курсу, Мелітопольського Державного Педагогічного Університету імені Б. Хмельницького

         Кінцевим етапом буде збереження оцифрованого звуку. Кодування даних без втрат (lossless coding) - це спосіб кодування аудіо, який дозволяє здійснювати стовідсоткове відновлення даних з стиснутого потоку. До такого способу ущільнення даних вдаються в тих випадках, коли збереження оригінального якості даних критично. Наприклад, після зведення звуку в студії звукозапису, дані необхідно зберегти в архіві в оригінальній якості для можливого подальшого використання. Існуючі сьогодні алгоритми кодування без втрат (наприклад, Monkeys Audio) дозволяють скоротити займаний даними обсяг на 20-50%, але при цьому забезпечити стовідсоткове відновлення оригінальних даних з отриманих після стиснення. Подібні кодери - це свого роду архіватори даних (як ZIP, RAR і інші), тільки призначені для стиснення саме аудіо.

         Є і другий шлях кодування, на якому ми зупинимося трохи докладніше, - кодування даних з втратами (lossy coding). Мета такого кодування - будь-якими способами добитися схожості звучання Відновлений сигналу з оригіналом при якомога меншому обсязі упакованих даних. Це досягається шляхом використання різних алгоритмів «спрощує» оригінальний сигнал (викидаючи з нього «непотрібні» слабослишімие деталі), що призводить до того, що декодувати сигнал Фактично перестає бути ідентичним оригіналу, а лише схоже звучить. Методів стиснення, а також програм, що реалізують ці методи, існує багато. Найбільш відомими є MPEG-1 Layer I, II, III (останнім є всім відомий MP3), MPEG-2 AAC (advanced audio coding), Ogg Vorbis, Windows Media Audio (WMA), TwinVQ (VQF), MPEGPlus, TAC, і інші. В середньому, коефіцієнт стиснення, що забезпечується такими кодерами, знаходиться в межах 10-14 (раз). Треба особливо підкреслити, що в основі всіх lossy-кодерів лежить використання так зване психоакустической моделі, яка як раз і займається «спрощення» оригінального сигналу. Точніше кажучи, механізм подібних кодеров виконує аналiз кодованого сигналу, в процесі якого визначаються ділянки сигналу, в певних частотних областях яких є нечутні людському вуху нюанси (замасковані або нечутні частоти), після чого відбувається їх видалення з оригiнального сигналу. Таким чином, ступінь стиснення оригінального сигналу залежить вiд ступеня його «спрощення»; сильне стиснення досягається шляхом «агресивного спрощення» (коли кодер «вважає» непотрiбними множинні нюанси), таке стиснення, природно, призводить до сильної деградації якості, оскільки видалення можуть подлеж Не тільки непомітнi, але і значущі деталі звучання.

          Як ми сказали, сучасних lossy-кодерів існує досить багато. Найбільш поширений формат - MPEG-1 Layer III (всім відомий MP3). Формат завоював свою популярність зовсім заслужено - це був перший поширений кодек подібного роду, який досяг такого високого рівня компресії при відмінній якості звучання. Сьогоднi цього кодеку є безліч альтернатив, але вибір залишається за користувачем. Переваги MP3 - широка поширеність i досить високу якість кодування, яке об'єктивно поліпшується завдяки розробкам різних кодерів MP3 ентузіастами (наприклад, кодер Lame). Потужна альтернатива MP3 - кодек Microsoft Windows Media Audio (Файли .WMA і .ASF). За різним тестам цей кодек показує себе від «як MP3» до «помітно гірше MP3» на середніх бітрейтах, i, частіше, «краще MP3» на низьких бітрейтах. Ogg Vorbis (файли .OGG) - абсолютно вільний від ліцензування кодек, створюваний незалежними розробниками. Найчастіше поводиться краще MP3, недоліком є ​​лише мала поширеність, що може стати критичним аргументом при виборі кодека для тривалого зберiгання аудiо. Згадаймо i ще молодий кодек MP3 Pro, анонсований в липні 2001 року компанією Coding Technologies спільно з Thomson Multimedia. Кодек є продовженням, або, точніше, розвитком старого MP3 - він сумісний з MP3 назад (повністю) і вперед (частково). За рахунок використання нової технології SBR (Spectral Band Replication), кодек поводиться помітно краще за інших форматів на низьких бітрейтах, проте якість кодування на середніх і високих бітрейтах частіше поступається якістю майже всіх описаних кодеків. Таким чином, MP3 Pro придатний більше для ведення аудіо трансляцiй в Internet, а також для створення прев’ю пiсень i музики.

         Говорячи про способи зберігання звуку в цифровому вигляді можна не згадати і про носіях даних. Всім звичний аудіо компакт-диск, що з'явився на початку 80-х років, широке поширення отримав саме в останні роки (що пов'язано з сильним здешевленням носія i приводiв). А до цього носіями цифрових даних були касети з магнітною стрічкою, але не звичайні, а спеціально призначені для так званих DAT-магнітофонів. Нічого примітного - магнітофони як магнітофони, однак ціна на них завжди була високою, і таке задоволення було не всім «по зубах». Цi магнітофони використовувалися, в основному, в студіях звукозапису. Перевага таких магнітофонів була в тому, що, не дивлячись на використання звичних носіїв, дані на них зберігалися в цифровому вигляді і практично ніяких втрат при читанні / запису на них не було (що дуже важливо при студійній обробці і зберіганні звуку). Сьогодні з'явилася велика кількість різних носіїв даних, крiм звичних всiм компакт дисків. Носії удосконалюються і з кожним роком стають більш доступними і компактними. Це відкриває великі можливості в області створення мобільних аудіо програвачів. Уже сьогодні продається величезна кількість різних моделей переносних цифрових плеєрiв. І, можна припустити, що це ще далеко не пік розвитку такого роду техніки.

 

docx
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку