Олійник Наталія Василівна
учитель початкових класів,
Уманська гімназія № 7
Уманської міської ради Черкаської області
STEАM - активності «ТАЄМНИЦІ КОСМОСУ» до уроку «Я пізнаю світ» за освітньою програмою НПП «Інтелект України» 1-2 клас
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА КЕЙСУ
Назва кейсу |
STEАM - активності «Таємниці космосу» |
Тривалість |
2 уроки |
Номінація |
Початкова школа. Предмет Я пізнаю світ |
Вік здобувачів |
6-8 років |
Навчальні цілі |
Закріпити знання учнів про планети Сонячної системи; формувати поняття про космічні тіла, розширювати знання про Всесвіт; формувати навички пошуково-дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати, застосовувати набуті знання в практичних цілях; формувати науковий та екологічний світогляд; сприяти розвитку фантазії, винахідливості, творчого потенціалу здобувачів освіти. |
Ключові компетентності |
Мовно-літературна, математична, природнича, технологічна, інформатична, соціальна і здоров'язбережувальна, громадянська та історична, мистецька, фізкультурна. |
Міжгалузева інтеграція |
МОВ, МАО, ПРО, ТЕО, ІФО, СЗО, ФІО, ГІО, МИО |
Очікувані результати: |
Знатимуть: - розташування планет у Сонячній системі; - видатні космічні відкриття українців. Умітимуть: - використовувати інформацію, отриману з різних джерел; - фантазувати про життя на інших планетах; - демонструвати результат власної діяльності. |
Застосування в реальному світі |
- Усвідомлення дитиною з наукових позицій свого місця у Всесвіті, взаємозв'язків з навколишнім світом. - Отримані знання допоможуть зрозуміти фізичні явища, які відбуваються в нашій Галактиці. - Знання про космос можна використовувати для здійснення астрономічних спостережень та вивчення Всесвіту. - Сприятимуть розвитку наукових досліджень та відкриттів. - Формують поняття про професії «авіаконструктор», «інженер», «космонавт», «астронавт», «астроном». - Розвиток космічного туризму відкриває нові можливості для застосування знань про космос. Це може охоплювати розвиток нових просторових технологій, побудову космічних готелів, виробництво енергії з сонячних панелей у космосі та багато іншого. |
Програмне забезпечення |
Сходинки до інформатики «Математичний космодром» |
Прилади, матеріли, устаткування, цифрові навчальні засоби |
Телевізор, ноутбук, власні девайси здобувачів освіти (телефони, планшети); макет Сонячної системи, плакати «Сонячна система», «Всесвіт», картки зі стислим зображенням основних ідей уроку, картки для «Математичного космічного ралі», конструктор «Lego», ватмани, маркери, клей, пластилін, стеки, дощечки, графічні матеріали, кольорові заготовки для лепбуків.
Планети Сонячної системи. Цікаві факти про планети. Дітям про планети https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y Planet Song. https://www.youtube.com/watch?v=Cbei3VZjZ48 Planets Song Пісенька про планети https://www.youtube.com/watch?v=noiwY7kQ5NQ Space Music Relax (Краса далеких галактик) https://www.youtube.com/watch?v=g8Wj1zBByqM «Це наше і це твоє. Видатні відкриття космосу – наші». https://www.youtube.com/watch?v=ReY2SA7UFT8 ПЛАНЕТИ - Дитячі Пісні й Мультфільми - З Любов'ю до Дітей https://www.youtube.com/watch?v=L_njUAfLvog&t=30s "ЗОРЕЛІТ" ГРА-РУХАНКА Наталія Мієдінова (Тьотя PANDA)https://www.youtube.com/watch?v=OGvzbKn0X74 Дитяча руханка, фізкультхвилинка "Alien Dance" https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s Космічна фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=w82cIPKcJ3k #14 [Доки Ілон Маск планує, ми уже танцюємо на Марсі] - Весела рухлива вправа для учнів. https://www.youtube.com/watch?v=0BbIo_az4Ns&t=17s Підготовка до польоту в космос: як навчають американських астронавтів https://www.youtube.com/watch?v=04P8BrodE00 |
Інші речі на які слід звернути увагу при реалізації кейсу |
Наявність у здобувачів освіти девайсів для сканування QR кодів. Можливість екскурсії до планетарію. |
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання: - Що можна побачити в космосі? - На якому транспорті можна дістатися до зірок? - Як я уявляю інші планети? - Скільки галактик існує у Всесвіті?
Активність «Ранкове коло» Колом Сонечко іде, за собою день веде, Станьмо разом, станьмо в колі − Станем сонечком у школі! (М. Чумарна)
Діти передають іграшку - Сонечко і називають себе, наприклад: «Я − Сонце Олена», «Я – комета Дмитро» (Я-планета, я – Галактика, тощо), і беруться за руки. Усі разом промовляють: − Доброго ранку усім нам у космосі!
Дітки, з яким настроєм ви сьогодні прийшов до школи? (Екран настрою)
Для того щоб дізнатися, над якою темою ми сьогодні будемо працювати, я пропоную вам розглянути картки та прокоментувати їх. (МОВ,ГІО)
|
|
|
|
|
|
Отже, сьогодні ми продовжуємо вивчати «Таємниці космосу». Скажіть, які асоціації виникають у вас коли ви чуєте слово КОСМОС?
Активність «Асоціативний кущ»
Давайте пригадаємо що таке Сонячна система. Про які планети Сонячної системи ви знаєте? (ПРО)
Перегляд відеоряду « Планети Сонячної системи. Цікаві факти про планети. Дітям про планети»
Закріпимо знання про розташування планет за допомогою лічилочки (МОВ,МАО,ГІО) Лічилка на вірш Н. Карпенко «Парад планет» (демонструвати на макеті Сонячної системи)
ПАРАД ПЛАНЕТ
Всі планети стали в ряд,
Починається парад!
Раз – Меркурій-мандрівник,
Два – Венера, ясний лик.
Три – Земля вітає нас,
А чотири – красень Марс.
П’ять – Юпітер, шість – Сатурн,
Сім – Уран, за ним – Нептун.
Вісім сонячних планет
Поспішають на бенкет.
Був Плутон завжди дев’ятим,
Не беруть його на свято!
Він найменшим уродився І до карликів прибився.
Давайте послухаємо пісеньку про планети. Planets Song Пісенька про планети (МОВ (іноземна мова (англійська), МИО)
Діти, а хто з вас хотів би відправитись у космічну подорож? На яку планету? До якої галактики? Чому? (увімкнути космічний релакс, щоб уявити свою мандрівку у космос)
Активність «День вільної форми «Космічні гості» діти разом з батьками готують костюми чи тематичні наряди до уроку. (ТЕО, МИО)
Діти, а зараз я пропоную вам уважно переглянути відео і сказати, яке космічне відкриття зробили українці. (ГІО,ТЕО,ІФО)
Перегляд відео «Це наше і це твоє. Видатні відкриття космосу – наші». Так, це ракета. А на якому транспорті можна дістатися аж до зірок? (Відповіді дітей зореліт, космоліт, шатл, ракета, тощо)
Активність «Аерокосмічна мехатроніка».
Пропоную вам сконструювати власний повітряний космічний транспорт із використанням конструктора Lego (діти виконують завдання у парах або групах) (ТЕО)
Які ж чудові у вас вийшли зорельоти! Тепер можна вирушати у космічну подорож! Тож всі сідаєм за кермо і на Місяць летимо!
Активність «Руханка» (МОВ, ПРО, ФІО, СЗО) МИ НА МІСЯЦЬ ЛЕТИМО! (За Грицьком Бойком)
Всі сідаєм за кермо:
Ми на Місяць летимо!
Все за вікнами незвичне:
Простір стелиться космічний,
Оглядаєм крізь шибки
Небо, сонце і зірки.
Вже земля така маленька —
Голубенька-голубенька,
Аж не віриться мені:
Ніби м’ячик вдалині!
Ми на Місяць прилетіли,
На зручній площадці сіли,
І скафандри одягли,
І у подорож пішли,
Всюди кратери та гори,
Кам’яне, безмовне море.
Як незвично нам ходити:
Так і хочеться злетіти!..
Тут, на Місяці, в шість раз
Легше бігати, ніж у нас.
Ми по Місяцю ходили
І багато див зустріли!
Та дуже скучили за своєю
українською землею! —
Всі беремось за кермо:
- Ми на Землю летимо! Приземлились! Приземлились!..
Полетіти ще й на Марс
Ми запрошуємо вас!
Також пропонуємо інші руханки, які можна переглянути за QR (ІФО,ФІО)
Активність «Моя зустріч з прибульцем» виготовлення лепбуків, розповідь. (МОВ,ТЕО)
Дітки, ми щойно повернулися із космічної подорожі, де побачили і дізналися багато цікавого. Спробуйте придумати історію про «Таємниці космосу» чи «Моя зустріч із прибульцем» ( Індивідуальна робота в альбомах історій чи групова робота над створенням лепбуків ) (Рекомендуємо увімкнути космічний релакс)
Активність «Як я уявляю інші планети?» Виготовити макет планети або створити малюнок, представити свою роботу. (МИО,ТЕО,МОВ)
Активність «Екскурсія до планетарію» (ПРО)
Активність «Математичний космодром» Сходинки до інформатики 1-2 клас (ІФО, МАО)
Активність «Математичне космічне ралі». (МАО, МОВ)
Обери космічний транспорт на якому братимеш участь у космічному ралі.
Завдання №№ 1-2. Розв'яжи задачі на знаходження невідомого зменшуваного, запиши відповідь у віконечко.
Завдання №№ 3-5. Склади задачу за малюнком, запропонуй однокласникам розв'язати її.
Задача |
Відповідь |
|
№ 1 |
У Центрі підготовки тренували кількох астронавтів. 8 астронавтів відправили в політ, а 7 продовжили тренування. Скільки осіб було в Центрі спочатку? |
осіб було в Центрі спочатку |
№ 2 |
До польоту готові кілька зорельотів. 2 з них стартували, а 5 лишилося. Скільки зорельотів було до старту? |
зорельотів було до старту. |
№ 3 |
Було З'їв Залишилося
? |
тюбиків їжі було в космонавта. |
№ 4 |
Було Надягли Залишилося
? |
скафандрів було спочатку. |
№ 5 |
Було Видали Залишилося
?
|
книжок про космос було в шкільній бібліотеці. |
Активність «Мої космічні відкриття»
Підготовка до польоту в космос: як навчають американських астронавтів https://www.youtube.com/watch?v=04P8BrodE00
Активність «Вікторина» (ПРО) ( можна використати на етапі закріплення вивченого матеріалу або актуалізації набутих знань)
Які ж ви молодці, тепер ви вже багато знаєте про космос і впевнена, що з легкістю дасте відповіді на запитання вікторини:
- Що таке Сонячна система? (Сонце, планети і небесні тіла)
- Що можна побачити у космосі?
- Як називається супутник Землі? (Місяць)
- Що таке Сонце? (Розпечена куля, зірка)
- Скільки планет існує в Сонячній системі? (8 планет)
- Яку форму мають планети? (Форму кулі)
- Чи однакового розміру вони? (Різного)
- Яка планета найбільша за розміром? (Юпітер)
- Яка планета є найменшою? (Меркурій)
- Яку планету називають червоною? (Марс)
- Чому нашу Землю називають «блакитною»? (Більшість території займає вода, з космосу виглядає як кольорова куля переважно блакитного кольору)
- Яка найгарячіша планета? (Венера)
- На якій найнижча температура? (Уран)
- Скільки галактик існує у Всесвіті? (безліч)
- Яку назву має наша зоряна система? (Чумацький шлях)
Вчитель. Супер! Ви гарно попрацювали!
Рефлексія
- Чого нового ви дізналися сьогодні на уроці?
- Найбільшим відкриттям для мене було…
- Про що ви розкажете вдома батькам?
ДОДАТКИ
1