STEM - освіта: актуальні питання, перспективи та шляхи впровадження

Про матеріал
Не навчайте дітей так, як навчали вас, - вони народились в інші часи... На відміну від класичної, в нашому розумінні, освіти, за STEM дитина отримує набагато більше автономності. На процес навчання набагато менше впливають стосунки, що склалися між учнем та вчителем, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. За рахунок такої автономності, дитина вчиться бути самостійною, приймати власні рішення та брати за них відповідальність. Навички критичного мислення та глибокі наукові знання отримані в результаті навчання за STEM, дозволяють дитині вирости новатором – двигуном розвитку людства.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала учитель математики Нововодянської ЗОШ І – ІІ ступенів Білозерської міської ради Капля Людмила Миколаївна

Номер слайду 2

Не навчайте дітей так, як навчали вас, - вонинародились в інші часи...

Номер слайду 3

Стрімкі зміни - одна з основних характеристик сучасного суспільства. Інтенсивне впровадження прогресивних технологій в усі сфери життя зумовило безупинне вдосконалювання людської діяльності. Різко зменшується час на втілення нових ідей, знань, технологій у життя. Зростає потреба в нових формах освіти, навчання, набутті навичок.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Головна мета STEM-освіти– це реалізація державної політики з нових вимог Закону України «Про освіту» задля:-посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді й професійної компетентності науково-педагогічних працівників.

Номер слайду 7

Знати – це означає, насамперед, уміти користуватися знаннями В. О. Сухомлинський

Номер слайду 8

Чим STEM відрізняється від звичайної спеціалізованої школи?По-перше, змінюється звична для нас форма викладання, коли урок побудований навколо вчителя. За STEM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб та помилок.

Номер слайду 9

Які навички отримує дитина в процесі навчання?На відміну від класичної, в нашому розумінні, освіти, за STEM дитина отримує набагато більше автономності. На процес навчання набагато менше впливають стосунки, що склалися між учнем та вчителем, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. За рахунок такої автономності, дитина вчиться бути самостійною, приймати власні рішення та брати за них відповідальність. Навички критичного мислення та глибокі наукові знання отримані в результаті навчання за STEM, дозволяють дитині вирости новатором – двигуном розвитку людства.

Номер слайду 10

Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нанотехнологій

Номер слайду 11

STEM-освіта це компетентнісна модель навчання. Серед компетенцій STEM: Розвиток логічн. НУШ, що перетинаються із цілями ого та математичного мислення;Розуміння природи та технологій із позиції точних наук;Освіченість в інформаційно-комунікаційних технологіях, уміння їх використовувати;Здатність креативно мислити та виражати творчі здібності. Однією з засадничих задач STEM-освіти є навчити школярів системного мислення. Серед STEM-вправ часто можна знайти завдання, що охоплюють одразу багато сфер, як от побудування теплиці чи проєктування роботи світлофорів на перехресті. Поєднуючи різні науки та погляди на реальність, STEM-освіта вчить дітей жити у світі, що стрімко розвивається; легко і швидко адаптуватись до новітніх технологій і трендів.

Номер слайду 12

Інтегровані уроки. Особливою формою наскрізного STEM-навчання є інтегрованіуроки/заняття, які спрямовані на:-встановлення міжпредметних зв’язків, що сприяють формуванню вучнів цілісного, системного світогляду;-актуалізацію особистісного ставлення до питань, що розглядають науроці.Інтегровані уроки можна проводити двома шляхами:- через об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів;- через формування інтегрованих курсів або окремих спецкурсівшляхом об’єднання навчальних програм таких курсів/предметів.

Номер слайду 13

Що STEM-освіта дає дітям?Більш ефективне засвоєння навчального матеріалу;Комплексне розуміння предметів та процесів;Цікавий навчальний процес і мотивацію вчитися;Оригінальність, мислення поза шаблоном;Уміння формулювати дослідницьке питання та комплексно шукати рішення;Широкі можливості здобути престижну вищу технічну освіту в найкращих вишах країни та за кордоном та знайти високооплачувану роботу в будь-якій країні світу.

Номер слайду 14

Вчителям STEM-освіта дозволяє: Наочно передавати знання й навички, сприяти самостійності;Використовувати неординарні підходи в навчанні;Навчати більш мотивованих та зацікавлених учнів;Відходити від стандартних систем оцінювання за відтворені знання, натомість – сприяти креативності.

Номер слайду 15

Переваги STEАM-освіти: Навчання за основними напрямками STEM-освіти дозволитьсформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначаютькомпетентного фахівця: уміння побачити проблему; уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків; уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення; оригінальність, відхід від шаблону; здатність до абстрагування або аналізу; здатність до конкретизації або синтезу.

Номер слайду 16

Недоліки та труднощі у використанні STEАM-освіти:- Великі затрати часу на підготовку уроку.- Довготривалість проекту.- Недостатня матеріальна-технічна база

Номер слайду 17

Проект "Симетрія, це краса "Візерунки математики так само, яквізерунки художника або поета, маютьбути чудові: ідеї так само, як кольори абослова, мають гармонійно пасувати одне до одного. Краса є першою вимогою: у світінемає місця для некрасивої математики. Г. Х. Харді

Номер слайду 18

Синхронізація програм:

Номер слайду 19

Етапи проекту:

Номер слайду 20

«STEAM-проєкт. Відсотки у нашому житті.» 

Номер слайду 21

ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕГРОВАНИХ УРОКІВБінарний урок у 9 класі на тему « Вектори,векторні величини, дії над векторами»

Номер слайду 22

ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕГРОВАНИХ УРОКІВМАТЕМАТИКИ, ІНФОРМАТИКИ, ТЕХНОЛОГІЙ   Підготували: Учитель математики Капля Л. М. Учитель інформатики та технологій Лубинець С. В. 

Номер слайду 23

ОСЬ ЧОМУ ВОНА ЦАРИЦЯ, БО ВЕЛИКА ПОМІЧНИЦЯМета проекту – є зацікавити учнів математикою, поглибити і розширити знання та практичні навички учнів, побачити зв”язок математики з життям, розвиває в учнів уміння бачити цікаве, розвиває у них творчі здібності, уяву. Учні займаються пошуком різноманітної інформації, досліджують - збирають матеріал для відповіді на ключове питання. Виховати в них свідоме ставлення до предмету,розвивати творчу уяву, ініціативу, сприяти дослідницькій діяльності учнів. Результатом роботи над проектом буде лепбук. Складається він з 8 сторінок

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Цікавими та захопливими було свято « Фізика – наука практична»

Номер слайду 26

Вправа " Що далі?" Кажуть, що всі знання треба пропустити через себе. Якщо ці знання, вибудете проваджувати на уроках, пропоную віртуально покласти їх до валізи. Якщо ці знання потребують переосмислення , пропоную віртуальнопокласти їх до пральної мащини. Ну, а якщо ці знання зайві та впровадження STEАM-освіти вивважаєте не потрібними пропоную віртуально покласти їх до смітника.

Номер слайду 27

pptx
Пов’язані теми
Математика, Презентації
Додано
24 березня 2023
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку