6 клас
Математика
Тема. Множення звичайних дробів.
Мета :
Навчальна. Сформувати уявлення учнів про алгоритм знаходження добутку звичайних дробів і розпочати роботу з вироблення вмінь виконувати множення дробів.
Розвиваюча. Розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять.
Виховна. Виховувати цікавість до предмета, бажання вчитися.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Обладнання: підручник, картки з індивідуальним завданням, роздатковий матеріал.
Хіт уроку
1.Організаційний момент.
Заходжу до класу, вітаюсь з учнями, пропоную їм сісти. Мовчки оглядаю готовність учнів до уроку (чи всі сидять за робочими місцями; наявність підручника, зошита, чорновичка, ручки, олівця). Потім оголошую, що помічником учителя сьогодні буде Какалюк Оксана. Вона повинна протягом уроку працювати з дітьми і оцінювати їх, якщо дитина відповіла правильно ставить плюс , якщо ні, то ставить мінус і в кінці уроку дає результат вчителеві.
2.Перевірка домашнього завдання.
Вправа 378
1) 1(3/4)+1/2=1(6/10)+2(1/10)=2(1/10) (м).
2) 2(1/10)+2(1/10)=4(1/5) (м).
Відповідь. 4(1/5) м.
3.Актуалізація опорних знань.
1.Як називаються числа а, в, с у рівності: а*в = с ?
2. Знайдіть площу квадрата зі сторонами 0,3 дм .
3. Знайдіть площу прямокутника зі сторонами 0,8 і 0,6 см ?
4. Скоротіть дріб : а) 15/25; б) 12/51; в) 18/36; г)( 2*5)/(10*4).
5. Обчисліть: а) 7/15+6/25-11/75; б) 2/7+2/7+2/7.
4.Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми познайомимось з алгоритмом множення звичайних дробів.
5. Вивчення нового матеріалу.
Є багато задач для розв'язування яких треба вміти множити звичайні дроби. Наприклад: знайти площу прямокутника чи навіть площу квадрата і тому подібні задачі.
3/10*3/10 =0,3*0,3=0,09=9/100; 8/10*6/10=0,48=48/100=12/25.
Зверніть увагу на добуток чисельників 8*6=48 і добуток знаменників 10*10=100. Який висновок можна зробити ?
Добуток двох звичайних дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку чисельників цих дробів, а знаменник – добутку їх знаменників.
а/в*с/д = (а*с)/(в*д)
Якщо можна скоротити цей дріб , то повинні це зробити, але до спільного знаменника дроби зводити не треба. Наприклад:
8/9*3/4=(8*3)/(9*4)=(2*1)/(3*1)=2/3; 4/5*2/3=(4*2)/(5*3)=8/15.
6. Формування вмінь.
Зараз нам потрібно розгадати цікаве ,, Сонечко,, на множення звичайних дробів. Для цього нам потрібно центр сонечка перемножити з променем за годинниковою стрілкою. Наприклад: 3/7*1= 3/7.
І 3/7*14/19 = 6/19;
3/7*0 = 0; М Л 3/7*7/3 = 1;
Д 3/7*2(1/2) = 15/14;
3 5 Ц 3/7*5/6 = 15/42;
3/7*1(2/3) = 5/7.
О О
А тепер складіть з цих літер слово. ( Молодці )
Вправа 400 (а,б,в)
Обчислити добутки
а) 18/25*5/9 = 2/5;
б) 12/35*21/9 = 4/5;
в) 25/36*27/50 = 1*3/4*25 = 3/100.
Вправа 402
а) 1(1/2)*1(1/3)=3/2*4/3 = 2;
б) 2(1/3)*1(1/2) = 7/3*3/2 = 7/2 = 3(1/2);
в) 3(1/3)*1(1/7) = 10/3*8/7 = 80/21.
7. Підсумок уроку.
Бліцтест
Варіант 1 Варіант 2
Виконайте множення:
а) 1/3*1/5 = 1/15; б) 2/5*2/7=4/35;
в) 1/8*8/15 = 1/15; г) 2/9*15/16 = (1*5)/(3*8)=5/24.
Виконайте множення:
а) 1/2*1/7=1/14; б) 3/4*3/8= 9/32;
в) 3/4*1/3 = 1/4;
г) 5/12*8/15=(1*2)/(3*5)=2/15.
Після перевірки. Як би ти оцінив свої здобутки на уроці: _,, Я все зрозумів, тест показав, що я все роблю правильно.,,
_,,Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді допускаю помилку,,.
_,,Я майже нічого не зрозумів, нове правило для мене дуже складне.
8. Домашнє завдання.
Опрацювати §12. Виконати впр 399, 420, 441.
Додаткові задачі.
Задача 1 . Автомобіль рухається зі швидкістю 3/4 км/хв. Яку відстань подолає він за 2/3 хв? За 1/6 хв ?
Розв'язання.
1)3/4*2/3=1/2 (км) – за 2/3 хв
2)3/4*1/6=1/8 (км) – за 1/6 хв.
Відповідь: 1/2 км і 1/8 км.
Задача 2. Подайте у вигляді добутку двох дробів число: а)1/6; б)3/4; в)9/8; г)1(5/9).
Розв'язання.
а)1/6=1/3*1\2; б)3/4=3/2*1/2; в)9/8=3/2*3/4; г)1(5/9)=14/9=2/3*7/3.
Задача 3. Завдання робітники виконали за три дні. Першого дня вони виконали 2/5 усього завдання, другого – 1/3 усього завдання. Яку частину роботи вони виконали третього дня?
Розв'язання.
1) 1/3+2/5= 11/15 (ч)
2) 1-11/15 = 4/15 (ч)
Відповідь: 4/15 ч.
6 клас
Математика
Тема. Множення звичайних дробів.
Мета :
Навчальна. Сформувати уявлення учнів про алгоритм знаходження добутку звичайних дробів і розпочати роботу з вироблення вмінь виконувати множення дробів.
Розвиваюча. Розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять.
Виховна. Виховувати цікавість до предмета, бажання вчитися.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Обладнання: підручник, картки з індивідуальним завданням, роздатковий матеріал.
Хіт уроку
1.Організаційний момент.
Заходжу до класу, вітаюсь з учнями, пропоную їм сісти. Мовчки оглядаю готовність учнів до уроку (чи всі сидять за робочими місцями; наявність підручника, зошита, чорновичка, ручки, олівця). Потім оголошую, що помічником учителя сьогодні буде Какалюк Оксана. Вона повинна протягом уроку працювати з дітьми і оцінювати їх, якщо дитина відповіла правильно ставить плюс , якщо ні, то ставить мінус і в кінці уроку дає результат вчителеві.
2.Перевірка домашнього завдання.
Вправа 378
Відповідь. 4(1/5) м.
3.Актуалізація опорних знань.
1.Як називаються числа а, в, с у рівності: а*в = с ?
2. Знайдіть площу квадрата зі сторонами 0,3 дм .
3. Знайдіть площу прямокутника зі сторонами 0,8 і 0,6 см ?
4. Скоротіть дріб : а) 15/25; б) 12/51; в) 18/36; г)( 2*5)/(10*4).
5. Обчисліть: а) 7/15+6/25-11/75; б) 2/7+2/7+2/7.
4.Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми познайомимось з алгоритмом множення звичайних дробів.
5. Вивчення нового матеріалу.
Є багато задач для розв’язування яких треба вміти множити звичайні дроби. Наприклад: знайти площу прямокутника чи навіть площу квадрата і тому подібні задачі.
3/10*3/10 =0,3*0,3=0,09=9/100; 8/10*6/10=0,48=48/100=12/25.
Зверніть увагу на добуток чисельників 8*6=48 і добуток знаменників 10*10=100. Який висновок можна зробити ?
Добуток двох звичайних дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку чисельників цих дробів, а знаменник – добутку їх знаменників.
а/в*с/д = (а*с)/(в*д)
Якщо можна скоротити цей дріб , то повинні це зробити, але до спільного знаменника дроби зводити не треба. Наприклад:
8/9*3/4=(8*3)/(9*4)=(2*1)/(3*1)=2/3; 4/5*2/3=(4*2)/(5*3)=8/15.
6. Формування вмінь.
Зараз нам потрібно розгадати цікаве ,, Сонечко,, на множення звичайних дробів. Для цього нам потрібно центр сонечка перемножити з променем за годинниковою стрілкою. Наприклад: 3/7*1= 3/7.
І 3/7*14/19 = 6/19;
3/7*0 = 0; М Л 3/7*7/3 = 1;
Д 3/7*2(1/2) = 15/14;
3 5 Ц 3/7*5/6 = 15/42;
3/7*1(2/3) = 5/7.
О О
А тепер складіть з цих літер слово. ( Молодці )
Вправа 400 (а,б,в)
Обчислити добутки
а) 18/25*5/9 = 2/5;
б) 12/35*21/9 = 4/5;
в) 25/36*27/50 = 1*3/4*25 = 3/100.
Вправа 402
а) 1(1/2)*1(1/3)=3/2*4/3 = 2;
б) 2(1/3)*1(1/2) = 7/3*3/2 = 7/2 = 3(1/2);
в) 3(1/3)*1(1/7) = 10/3*8/7 = 80/21.
7. Підсумок уроку.
Бліцтест
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Виконайте множення: а) 1/3*1/5 = 1/15; б) 2/5*2/7=4/35; в) 1/8*8/15 = 1/15; г) 2/9*15/16 = (1*5)/(3*8)=5/24.
|
Виконайте множення: а) 1/2*1/7=1/14; б) 3/4*3/8= 9/32; в) 3/4*1/3 = 1/4; г) 5/12*8/15=(1*2)/(3*5)=2/15. |
Після перевірки. Як би ти оцінив свої здобутки на уроці: _,, Я все зрозумів, тест показав, що я все роблю правильно.,,
_,,Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді допускаю помилку,,.
_,,Я майже нічого не зрозумів, нове правило для мене дуже складне.
8. Домашнє завдання.
Опрацювати §12. Виконати впр 399, 420, 441.
Додаткові задачі.
Задача 1 . Автомобіль рухається зі швидкістю 3/4 км/хв. Яку відстань подолає він за 2/3 хв? За 1/6 хв ?
Розв’язання.
1)3/4*2/3=1/2 (км) – за 2/3 хв
2)3/4*1/6=1/8 (км) – за 1/6 хв.
Відповідь: 1/2 км і 1/8 км.
Задача 2. Подайте у вигляді добутку двох дробів число: а)1/6; б)3/4; в)9/8; г)1(5/9).
Розв’язання.
а)1/6=1/3*1\2; б)3/4=3/2*1/2; в)9/8=3/2*3/4; г)1(5/9)=14/9=2/3*7/3.
Задача 3. Завдання робітники виконали за три дні. Першого дня вони виконали 2/5 усього завдання, другого – 1/3 усього завдання. Яку частину роботи вони виконали третього дня?
Розв’язання.
Відповідь: 4/15 ч.