Урок. "Множення звичайних дробів".

Про матеріал

6 клас

Математика

Тема. Множення звичайних дробів.

Мета :

Навчальна. Сформувати уявлення учнів про алгоритм знаходження добутку звичайних дробів і розпочати роботу з вироблення вмінь виконувати множення дробів.

Розвиваюча. Розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять.

Виховна. Виховувати цікавість до предмета, бажання вчитися.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Обладнання: підручник, картки з індивідуальним завданням, роздатковий матеріал.

Хіт уроку

1.Організаційний момент.

Заходжу до класу, вітаюсь з учнями, пропоную їм сісти. Мовчки оглядаю готовність учнів до уроку (чи всі сидять за робочими місцями; наявність підручника, зошита, чорновичка, ручки, олівця). Потім оголошую, що помічником учителя сьогодні буде Какалюк Оксана. Вона повинна протягом уроку працювати з дітьми і оцінювати їх, якщо дитина відповіла правильно ставить плюс , якщо ні, то ставить мінус і в кінці уроку дає результат вчителеві.

2.Перевірка домашнього завдання.

Вправа 378

1) 1(3/4)+1/2=1(6/10)+2(1/10)=2(1/10) (м).

2) 2(1/10)+2(1/10)=4(1/5) (м).

Відповідь. 4(1/5) м.

3.Актуалізація опорних знань.

1.Як називаються числа а, в, с у рівності: а*в = с ?

2. Знайдіть площу квадрата зі сторонами 0,3 дм .

3. Знайдіть площу прямокутника зі сторонами 0,8 і 0,6 см ?

4. Скоротіть дріб : а) 15/25; б) 12/51; в) 18/36; г)( 2*5)/(10*4).

5. Обчисліть: а) 7/15+6/25-11/75; б) 2/7+2/7+2/7.

4.Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми познайомимось з алгоритмом множення звичайних дробів.

5. Вивчення нового матеріалу.

Є багато задач для розв'язування яких треба вміти множити звичайні дроби. Наприклад: знайти площу прямокутника чи навіть площу квадрата і тому подібні задачі.

3/10*3/10 =0,3*0,3=0,09=9/100; 8/10*6/10=0,48=48/100=12/25.

Зверніть увагу на добуток чисельників 8*6=48 і добуток знаменників 10*10=100. Який висновок можна зробити ?

Добуток двох звичайних дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку чисельників цих дробів, а знаменник – добутку їх знаменників.

а/в*с/д = (а*с)/(в*д)

Якщо можна скоротити цей дріб , то повинні це зробити, але до спільного знаменника дроби зводити не треба. Наприклад:

8/9*3/4=(8*3)/(9*4)=(2*1)/(3*1)=2/3; 4/5*2/3=(4*2)/(5*3)=8/15.

6. Формування вмінь.

Зараз нам потрібно розгадати цікаве ,, Сонечко,, на множення звичайних дробів. Для цього нам потрібно центр сонечка перемножити з променем за годинниковою стрілкою. Наприклад: 3/7*1= 3/7.

І 3/7*14/19 = 6/19;

3/7*0 = 0; М Л 3/7*7/3 = 1;

Д 3/7*2(1/2) = 15/14;

3 5 Ц 3/7*5/6 = 15/42;

3/7*1(2/3) = 5/7.

О О

А тепер складіть з цих літер слово. ( Молодці )

Вправа 400 (а,б,в)

Обчислити добутки

а) 18/25*5/9 = 2/5;

б) 12/35*21/9 = 4/5;

в) 25/36*27/50 = 1*3/4*25 = 3/100.

Вправа 402

а) 1(1/2)*1(1/3)=3/2*4/3 = 2;

б) 2(1/3)*1(1/2) = 7/3*3/2 = 7/2 = 3(1/2);

в) 3(1/3)*1(1/7) = 10/3*8/7 = 80/21.

7. Підсумок уроку.

Бліцтест

Варіант 1 Варіант 2

Виконайте множення:

а) 1/3*1/5 = 1/15; б) 2/5*2/7=4/35;

в) 1/8*8/15 = 1/15; г) 2/9*15/16 = (1*5)/(3*8)=5/24.

Виконайте множення:

а) 1/2*1/7=1/14; б) 3/4*3/8= 9/32;

в) 3/4*1/3 = 1/4;

г) 5/12*8/15=(1*2)/(3*5)=2/15.

Після перевірки. Як би ти оцінив свої здобутки на уроці: _,, Я все зрозумів, тест показав, що я все роблю правильно.,,

_,,Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді допускаю помилку,,.

_,,Я майже нічого не зрозумів, нове правило для мене дуже складне.

8. Домашнє завдання.

Опрацювати §12. Виконати впр 399, 420, 441.

Додаткові задачі.

Задача 1 . Автомобіль рухається зі швидкістю 3/4 км/хв. Яку відстань подолає він за 2/3 хв? За 1/6 хв ?

Розв'язання.

1)3/4*2/3=1/2 (км) – за 2/3 хв

2)3/4*1/6=1/8 (км) – за 1/6 хв.

Відповідь: 1/2 км і 1/8 км.

Задача 2. Подайте у вигляді добутку двох дробів число: а)1/6; б)3/4; в)9/8; г)1(5/9).

Розв'язання.

а)1/6=1/3*1\2; б)3/4=3/2*1/2; в)9/8=3/2*3/4; г)1(5/9)=14/9=2/3*7/3.

Задача 3. Завдання робітники виконали за три дні. Першого дня вони виконали 2/5 усього завдання, другого – 1/3 усього завдання. Яку частину роботи вони виконали третього дня?

Розв'язання.

1) 1/3+2/5= 11/15 (ч)

2) 1-11/15 = 4/15 (ч)

Відповідь: 4/15 ч.

Перегляд файлу

                                                                      6 клас

                                                                    Математика

Тема. Множення звичайних дробів.

Мета :

Навчальна. Сформувати уявлення учнів про алгоритм знаходження добутку звичайних дробів і розпочати роботу з вироблення вмінь виконувати множення дробів.

Розвиваюча.  Розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять.

Виховна.  Виховувати цікавість до предмета, бажання вчитися.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Обладнання: підручник, картки з індивідуальним завданням, роздатковий матеріал.

                                                                  Хіт уроку

1.Організаційний момент.

      Заходжу до класу, вітаюсь з учнями, пропоную їм сісти. Мовчки оглядаю готовність учнів до уроку (чи всі сидять за робочими місцями; наявність підручника, зошита, чорновичка, ручки, олівця). Потім оголошую, що помічником учителя сьогодні буде Какалюк Оксана. Вона повинна протягом уроку працювати з дітьми і оцінювати їх, якщо дитина відповіла правильно ставить плюс , якщо ні, то  ставить мінус і в кінці уроку дає результат вчителеві.

2.Перевірка домашнього завдання.

                        Вправа 378

  1. 1(3/4)+1/2=1(6/10)+2(1/10)=2(1/10) (м).
  2. 2(1/10)+2(1/10)=4(1/5) (м).

Відповідь. 4(1/5) м.

3.Актуалізація опорних знань.

      1.Як називаються числа а, в, с у рівності: а*в = с ?

      2. Знайдіть площу квадрата зі сторонами 0,3 дм .

      3. Знайдіть площу прямокутника зі сторонами 0,8 і 0,6 см ?

       4. Скоротіть дріб : а) 15/25; б) 12/51; в) 18/36; г)( 2*5)/(10*4).

       5. Обчисліть: а) 7/15+6/25-11/75; б) 2/7+2/7+2/7.

4.Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми познайомимось з алгоритмом множення звичайних дробів.

5. Вивчення нового матеріалу.

   Є багато задач для розв’язування яких треба вміти множити звичайні дроби. Наприклад: знайти площу прямокутника чи навіть площу квадрата і тому подібні задачі.

3/10*3/10 =0,3*0,3=0,09=9/100;             8/10*6/10=0,48=48/100=12/25.

Зверніть увагу на добуток чисельників 8*6=48 і добуток знаменників 10*10=100. Який висновок можна зробити ?

  Добуток двох звичайних дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку чисельників цих дробів, а знаменник – добутку їх знаменників.

            а/в*с/д = (а*с)/(в*д)

   Якщо можна скоротити цей дріб , то повинні це зробити,  але  до спільного знаменника дроби зводити не треба. Наприклад:

8/9*3/4=(8*3)/(9*4)=(2*1)/(3*1)=2/3;           4/5*2/3=(4*2)/(5*3)=8/15.

6. Формування вмінь.

Зараз нам потрібно розгадати цікаве ,, Сонечко,, на множення звичайних дробів. Для цього нам потрібно центр сонечка перемножити з променем за годинниковою стрілкою.                                                                                                                                                                                                              Наприклад: 3/7*1= 3/7.                                                                                                                                                                                                                       

                                         І                                                                                3/7*14/19 = 6/19;

                                                                                                                           3/7*0 = 0;                                           М                                                                 Л                                                    3/7*7/3 = 1;                                    

Д                                                                                                                          3/7*2(1/2) = 15/14;                                       

3     5                                                            Ц                                                    3/7*5/6 = 15/42;

                                                                                                                               3/7*1(2/3) = 5/7.

         О                                         О

           А тепер складіть з цих літер слово. ( Молодці )

                                                                     Вправа 400 (а,б,в)

Обчислити добутки

 а) 18/25*5/9 = 2/5;

б) 12/35*21/9 = 4/5;

в) 25/36*27/50 = 1*3/4*25 = 3/100.

                                                             Вправа 402

а) 1(1/2)*1(1/3)=3/2*4/3 = 2;

б) 2(1/3)*1(1/2) = 7/3*3/2 = 7/2 = 3(1/2);

в) 3(1/3)*1(1/7) = 10/3*8/7 = 80/21.

7. Підсумок уроку.

Бліцтест

      Варіант 1

       Варіант 2

Виконайте множення:

 а) 1/3*1/5 = 1/15; б) 2/5*2/7=4/35;

 в) 1/8*8/15 = 1/15; г) 2/9*15/16 = (1*5)/(3*8)=5/24.

 

Виконайте множення:

а) 1/2*1/7=1/14; б) 3/4*3/8= 9/32;

в) 3/4*1/3 = 1/4; 

г) 5/12*8/15=(1*2)/(3*5)=2/15.

 Після перевірки. Як би ти оцінив свої здобутки на уроці:                                                                                                                       _,, Я все зрозумів, тест показав, що я все роблю правильно.,,                                                                                                                        

_,,Мені  була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді допускаю помилку,,.

_,,Я майже нічого не зрозумів, нове правило  для мене дуже складне.

  8. Домашнє завдання.

Опрацювати §12. Виконати впр 399, 420, 441.

                                                 Додаткові задачі.

Задача 1 .  Автомобіль рухається зі швидкістю 3/4  км/хв. Яку відстань подолає він за 2/3 хв? За  1/6 хв ?

                                                  Розв’язання.

1)3/4*2/3=1/2 (км) – за 2/3 хв

2)3/4*1/6=1/8 (км) – за 1/6 хв.

Відповідь: 1/2 км і 1/8 км.                                                                                                                                                                                            

Задача 2. Подайте у вигляді добутку двох дробів число: а)1/6; б)3/4; в)9/8; г)1(5/9).

                                                       Розв’язання.

а)1/6=1/3*1\2; б)3/4=3/2*1/2; в)9/8=3/2*3/4; г)1(5/9)=14/9=2/3*7/3.

Задача 3. Завдання робітники виконали за три дні. Першого дня вони виконали 2/5 усього завдання, другого – 1/3 усього завдання. Яку частину роботи вони виконали третього дня?   

                                                         Розв’язання.

  1. 1/3+2/5= 11/15 (ч)
  2. 1-11/15 = 4/15 (ч)

Відповідь: 4/15 ч.

 

docx
Додав(-ла)
Карпук Марія
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 березня 2023
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку