"Конспект уроку з англійської мови для 5-го класу на тему "Моє улюблене свято"

Про матеріал

До вашої уваги надається конспект уроку з англійської мови для 5 класу "Моє улюблене свято" . Урок розроблений за підручником О. Карп’юк (5-й рік навчання).

Перегляд файлу

Відділ освіти Новгород – Сіверської райдержадміністрації

Новгород – Сіверський районний методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

Урок на тему:

«Моє улюблене свято»

 

 

                               Підготувала вчителька англійської мови

Дігтярівського НВК

            Приходько Тетяна Петрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

2015

Тема: Моє улюблене свято.

Мета: вдосконалювати навички вживання нових лексичних одиниць та порядкових числівників; вдосконалювати навички вимови, читання, усного мовлення та письма; розвивати логічне мислення; розвивати мовну здогадку;

Виховувати в учнів повагу до національних традицій та свят.

Обладнання: підручник Оксани Карп’юк «English, картки із завданнями, мультимедійна дошка, презентація з теми, диск – додаток до підручника.

 

Хід уроку

 

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

  1. Привітання і повідомлення теми уроку.

Dear pupils! I am glad to see you here. I am sure you are ready for active work.

Our topic today is “My favourite holiday”. (Слайд №1)

By the end of the lesson you will read and discuss some information, speak about the party you really enjoyed.

I hope you will like to speak about your favourite holidays.

  1. Уведення в іншомовну атмосферу.

Аудіювання і відтворення римування. Учитель декламує римування, учні хором повторюють.(Слайд №2)

Its party time, its party time

Time for games and time for toys,

Time for happy girls and boys,

Time for cakes and gifts for you,

Time to laugh and say “Thank you”.

Анкетування учнів

Are you a party person?

Listen to the questions and choose the correct answer for you.

  1. Do you like parties?
  1. Yes, they are fantastic.
  2. They are OK.
  3. No, I do not like them.
  1. When do you go to party, who do you talk to?
  1. Different people.
  2. One or two friends.
  3. Nobody.
  1. When the music starts, do you dance?
  1. Yes, with different people.
  2. Yes, with a friend.
  3. No, I sit down.
  1. When people play games, what do you do?
  1. I play these games.
  2. I watch other people playing games.
  3. I go home.

Add up the number of times you score A, B or C.

How many As have you got?

How many Bs have you got?

How many Cs have you got?

(Слайд №3)

Now find out whether you are a party person.

If you get mostly:

As- You love parties. You are a real party person.

Bs- you quite like parties.

Cs – you do not like parties.

Учні працюють з анкетою, потім кожний висловлюється, наприклад:

I love parties. I am a party person. I do not like parties.

II.  Основна частина уроку

  1. Перевірка домашнього завдання. Говоріння

Учні прослуховують диск – додаток до підручника та декламують різдвяну пісню Silent Night” ( вправа 5 с. 121 підручника).

  1. Активізація лексичних одиниць теми.

          Усне мовлення.

What words are associated with the word  party?

 

 

(Слайд №4)

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні по черзі називають слова і складають речення з ними, наприклад:

It’s fun to have a party.

Children play games, sing songs, dance at the party.

          (Слайд №5)

          Say these dates in words: 1. 01; 24.08; 01.11; 14.02; 08.03.

Practice the ordinal numerals.

  1. When is your birthday?
  2. When is your mother’s birthday?
  3. When is your father’s birthday?
  4. When do you start school in autumn?
  5. When do you finish school in spring?

(Слайд № 6)

           Match the holidays with their dates and say as in the example.

  1. New Year   a) December, 19
  2. Christmas Day   b) May, 9
  3. Victory Day   c) February, 14
  4. Independence Day  d) August 24
  5. St Valentine’s Day  e) January, 1
  6. St Nicholas Day  f) January, 7

 

(Слайд №7)

Example: The New Year is on the 1st of January.

  1. Робота в парах

(Слайд №8)

Ask and answer in pairs.

  • When is New Year?
  • It is on the 1st of January.
  • What is your favourite holiday?
  • My favourite holiday is … .
  1. Аудіювання.
  1. Pre – Listening Activity. Етап підготовки до аудіювання.

Now you are going to listen to a conversation between two girls, Sally and Ann. After listening to the text twice you’ll answer the questions.  Look at the questions now.

(Слайд №9)

  1. Who is talking?
  2. What are the children’s name?
  3. What are they talking about?
  4. Would she like to come?
  5. When will she come?
  1. While –Listening activity. Етап прослуховування тексту.

Учні двічі прослуховують текст з аудіозапису.

Sally: Ann, would you like to come to a party?

Ann: Well, I would like to but when is it?

Sally: On Saturday.

Ann: What a pity. I am busy next Saturday.

Sally: Why?

Ann: I am going to my grandparents.

Sally: Really? Will you come another time? Is Friday OK for you?

Ann: Yes, thank you, Sally. I’ll come on Friday.

  1. Post –Listening Activity. Перевірки розуміння змісту прослуханого.

Let us check how you understood the text. Answer the questions.

  1. Who is talking? (Girls are talking.)
  2. What are the children’s name? (The children’s names are Ann and Sally.)
  3. What are they talking about? (They are talking about party.)
  4. Would she like to come? ((She would like to come.)
  5. When will she come? (She will come on Friday.)

      5. Усне мовлення. Розмова вчитель – учень.

          - Do you like your birthday?

          - Why do you like it?

      6. The next your task is to read the letter and say if the sentences are true or

          false.

          Dear John!

     You wanted to know about New Year’s Day in our country and our winter holidays.

 New Year’s Day is a very happy holiday. We usually get a fir – tree before this holiday. We decorate it with beautiful toys and lights. Children like to sing and dance round the New Year tree. We also have a big New Year tree at school. We celebrate this holiday at home, together with our family. On New Year Eve Father Frost comes to little children and gives them presents.

 Schoolchildren like this holiday very much because on this day their winter holidays begin. Winter in our country is very cold. There is much snow. Children make snowman, ski and skate. Please write to us about the New Year holiday in your country.

                                       Yours truly,  Dmytro.

  1. This letter is about Christmas.
  2. People usually get a fir – tree before this holiday.
  3. People do not decorate the New Year Tree.
  4. People celebrate this holiday at home together with family.
  5. Schoolchildren like this holiday very much.
  6. Winter in our country is not very cold.

 

  1. Фізкультхвилинка.

(Слайд №10)

  Father Frost, Father Frost, turn around,

                     Snow Maiden, Snow Maiden, touch the ground,

                     Little Jack Frost, Little Jack Frost, show your shoe.

                     Little New Year,  Little New Year that will do.

  1. Тренування учнів у писемному мовленні.

(Слайд №11)

  1. Put the word in the correct order.
  1. is / My mum/ a Christmas/ cake/ making.
  2. a  lot of presents / under/ There/ the Christmas/ are/ Tree.
  3. have got / presents/ my/ I/family/ for.
  4. Christmas/ singing/ carols/ are/we.
  5. decorations  / putting/ is/ My/the/ Christmas Tree/ dad/on.
  1. Робота на картках.

Fill in the blanks with the correct form of the verb in brackets. Use present tenses.

It________ (to be) Saturday afternoon and my sister and I (to be) at my friend’s party. Some children ________(to dance) in the sitting – room now. My friend _______  (to open) a present at the moment. Two children ________(to eat) chocolate cake, and three children____________ (to play) a game. I often_______ (to go) to parties because I ___________(to have) a lot of friends. But I_______________ (to not/ go) to parties on Sundays because I always ____________(to visit) my grandparents.

 

III Заключна частина уроку

Вчитель підбиває підсумки уроку та оцінює учнів.

  1. You were active at the lesson today.

(Слайд №12)

Your homework for the next lesson will be to write composition “My favourite holiday”.

  1. Thank you for your hard work today. The lesson is over. Good- bye.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку