STEM-потенціал навчальних екскурсій.

Про матеріал
У роботі розкрито суть екскурсії як потужного засобу реалізації завдань STEM-освіти, алгоритм підготовки її, вимоги до екскурсійних завдань та умови проведення .
Перегляд файлу

 STEM-потенціал навчальних екскурсій.

Британський філософ, математик і громадський діяч Бертран Рассел зазначав «Вміти з розумом розпорядитися дозвіллям-це найвищий ступінь цивілізованості». Сьогодні актуальною є проблема посилення науково-технічного напряму в навчальній діяльності на всіх освітніх рівнях. Екскурсії якраз і є тим чудовим варіантом змістовного дозвілля, який дозволяє наочно показати учням переваги технологічних досягнень; узагальнити вивчений теоретичний матеріал та показати можливості його застосування не на уроці. Екскурсії розглядаються як потужний засіб реалізації завдань STEM- освіти: популяризації інженерно-технологічних професій, формування наукового світогляду, інтеграції матеріалу різних навчальних предметів в межах одного навчального дня, здійснення керованої дослідно-проектної діяльності тощо. Алгоритм підготовки екскурсій маємо такий: вибір місця цільової екскурсії, що визначається загальною темою роботи вчителя; вивчення міжпредметних можливостей шляху до об’єкту і безпосередньо об’єкту; складання екскурсійних завдань (квест, тестування, дослідження і т. д.); ознайомлення учнів із завданнями та видача листів екскурсійних завдань; екскурсія; рефлексія (представлення результатів, захист готових робіт і т. д.).                                                        Використання провідного принципу STEM-освіти-інтеграції-під час екскурсії дає змогу здійснювати модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу предметів природничо-математичного циклу, показувати технологізацію процесів, формувати навчальні компетентності якісно нового рівня.                                                                                                                                                                        Готуючи екскурсійні завдання увага звертаються на таке:                                                                      - статистичну інформацію, яка може бути використана для підготовки математичних або фізичних задач, які необхідно розв’язати в ході екскурсії;                                          - інженерні споруди, що можуть бути цікавими у своєму архітектурному або функціональному рішенні;                                                                                                                 - промисловий дизайн, архітектура, індустріальна естетика, урбоекологія;                                                                                                                                                                                      - можливість взяти участь у майстер-класі, технологічному процесі тощо.                                                                                                                                                                                                                  Все це подається через екскурсійні листи, що містять завдання різного плану і є основою для подальшої рефлексії.                                                                                                                Привчаючи учнів не просто відпочивати під час екскурсій,  а й отримувати інформацію з різних джерел, ми формуємо науковий світогляд, невідємною частиною якого є потреба у засвоєнні нових знань та наявність відповідних умінь і навичок, що нині виступають однією з важливих передумов економічної і соціальної успішності , і є актуальними з огляду на розвиток інформаційних технологій та зниження якості освіти. Основоположник ісламу Мухаммед любив повторювати «Не говори мені наскільки ти освічений-просто скажи скільки ти подорожував». Сьогодні це як ніколи актуально, оскільки, соціальні мережі, рівень кругозору та матеріальний стан багатьох сімей не дозволяють дітям активно досліджувати світ, а відтак – організовані шкільні екскурсії це реальна можливість переведення теоретичних знань у практичну площину.                                                                                     Англійський Просвітник С. Джонсон зазначав «У подорожей є свої переваги. Якщо мандрівник відвідує кращі країни, то він може дізнатися, як поліпшити свою. Якщо ж доля заносить його в гірші країни – він може навчитися любити свою країну.»                                                                                                                                                Отже, STEM потенціал екскурсій може бути забезпечено лише при дотриманні трьох умов, а саме:                                                                                                                                             - чітке бачення очікуваних результатів вчителем;                                                                                    - варіативність завдань та дослідницьких приорітетів при плануванні екскурсії;                                                                                                                                                                                                    - передбачена форма рефлексії після повернення.                                                       

Все разом вчить учня не лише відпочивати, а й БАЧИТИ свою країну.                                                                                                               

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
1259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку