STEM – урок з інтегрованого курсу
«Я досліджую світ», «Української мови», «Образотворчого мистецтва» на платформі КМ
Тема уроку
«Вивчаємо культурно-історичні пам’ятки України. Подорожуємо Україною», 1 клас
Підготувала і провела
Ст. вчитель
Шосткинської спеціалізованої школи Іст №13
Сумської області
Антоніна Денисенко
Очікувані результати:
-використання здобувачами освіти висловлювань про значення України у житті кожного (українська мова)
-збагачення словникового запасу учнів (українська мова)
-набуття нових знань про історико-культурні пам’ятки України
(Я досліджую світ)
-Моделювання (малювання) історико-культурних пам’яток
(образотворче мистецтво)
Форми роботи:
Колективна, індивідуальна
Інновації:
STEM-технології, технологія розвитку КМ
Обладнання:
Науковий матеріал, презентація змодельованої культурно-історичної пам’ятки, інтер-активна дошка, кольорові фломастери.
Регламент уроку:
Вступна частина
« Створюємо настрій»
-Діти, у нас сьогодні незвичайний урок, а для того, щоб він для кожного був цікавим і успішним, створимо кожен для себе настрій.
-Я прийшов сьогодні на урок, щоб……….
-Мені на уроці потрібно бути яким? ………..
-Зі мною поруч хто? …………………………
-Вони мене що? ………………………………
-Мені це як? ………………………………….
-Сьогодні я готовий до чого? ……………….
-Я із задоволенням хочу почути думки кого? ……….
-Мені приємно побачити результати чого?.................
(діти ведуть обговорення у колі, висловлюють сої думки)
Вірш «Наш рідний край»
Щоб довелося мандрувати-
Піти по рідній всій землі:
У кожне місто завітати,
У кожнім побувать селі.
То навіть би за сотню років
Цього б не встигли ми зробить:
Простори в нас такі широкі,
А міст і сіл- що не злічить. М.Познанська
-Дійсно, наша рідна земля прекрасна і чудові люди живуть у містах і селах нашої Батьківщини.
-Діти, чого ви очікуєте від уроку?
(відповіді здобувачів).
ІІ. Основна частина.
Вправа «Асоціативний кущ»
-Що для вас означає Україна?
(відповіді дітей)
1.Хотинська фортеця, яка була збудована на межі ХІІІ-ХVІІІ століть в Хотині Чернівецької області. Розташована на правому березі Дністра, була важливим оборонним і торгівельним пунктом. А з 2000р.утворено державний історико-архітектурний заповідник, який визнано одним із «семи чудес України».
2.Кам’янець-Подільська фортеця Хмельницької області.
Кам’янець-Подільська фортеця- одна з найпопулярніших принад Поділля. Замок перетворився зі звичайного музейного комплексу на живий організм, де майстри займаються традиційними ремеслами: гончарством, різьбярством, випіканням хліба.Перші згадки датовані 1374р.
3.Хортиця. Запорізька Січ.
Запорізька Січ- укріплення за порогами Дніпра. Сюди тікали від приниження і знущань бідний люд, які почали будувати собі курені-казарми, обводили високими валами з гострими шпилями, на яких стояли гармати. На площі містилася церква, будинки старшин, господарські та військові споруди. Ці люди називали себе козаками-запорожцями-тобто вільна людина.
Києво-Печерська лавра-православний монастирський комплекс-один із найбільших християнських центрів святинь України. Заснована у 1051 році як печерський монастир за межами Києва. Свою назву отримала від печер, де оселилися перші його мешканці.
5.Софіївський дендропарк. Шедевр світового садово-паркового мистецтва кінця 17-початку 19 століть. Тут росте понад 3300 видів дерев і кущів.
Парк заснований у 1796 році власником міста Умані магнатом Станіславом Потоцьким та названий на честь його дружини Софії.
6.Софія Київська.
Софіївський собор- визначна пам’ятка історії та архітектури України, розташована на Софіївській площі міста Києва, збудований у 1011-1018 роках київським князем Ярославом. Названий на честь святої Софії.
7. Херсонес Таврійський. Вважається дата заснування 421-422 рр. до нашої ери греками на північному узбережжі Чорного моря і став важливим торгівельним, ремісничим і політичним центром. Херсонес розміщений в межах сучасного міста Севастополя.
Отже, Україна Своїми культурно-історичними пам’ятками відома ще з давніх часів. І нам, її нащадкам, треба берегти нашу історію і вивчати.
Закріплення. Гра «Візьми собі на замітку».
-Що нового ви дізналися про історико-культурні місця України?
-Чому так називають ці місця «Сім чудес України»?
-Чи варто вивчати і досліджувати нашу історію?
-Які нові знання ви отримали?
Практична робота.
Моделюємо засобами образотворчого мистецтва історико-культурні пам’ятки України.
(діти виконують роботу)
Презентація робіт з коментарем учня
ІІІ. Заключна частина.
Обговорення у колі досягнень очікуваних результатів.
-Що особливо запам’яталося при виконанні творчої роботи?
Люби цей світ, моя дитино,
Свій рідний край, ліси, поля.
Турбуйсь про нього кожну днину,
Бо рідна це твоя земля.
Тут ти живеш і вчишся в школі,
Тут в тебе друзі і сім’я.
Не нищ нічого і ніколи-
ЛЮДИНА ж бо тобі ім’я!