STEM-проєкт "Подорожуємо Україною" Вивчаємо культурно-історичні пам'ятки України.

Про матеріал
STEM-проєкт "Подорожуємо Україною" дає можливість маленьким українцям досліджувати і вивчати історико-культурні пам'ятки України- Сім чудес України. Які відомо далеко за межами нашої Батьківщини.
Перегляд файлу

STEM – урок з інтегрованого курсу

 «Я досліджую світ», «Української мови», «Образотворчого мистецтва» на платформі КМ

 

                           Тема уроку

«Вивчаємо культурно-історичні пам’ятки України.  Подорожуємо Україною», 1 клас

 

 

    

 

                                                                

 

                                                                 

                                                                   Підготувала і провела

                                                                   Ст. вчитель

                                           Шосткинської спеціалізованої школи Іст №13                       

                                                                    Сумської області

                                                                   Антоніна Денисенко

                Очікувані результати:

-використання здобувачами освіти висловлювань про значення України у житті кожного      (українська мова)

-збагачення словникового запасу учнів     (українська мова)

-набуття нових знань про історико-культурні пам’ятки України

                                                    (Я досліджую світ)

-Моделювання (малювання) історико-культурних пам’яток

                                                 (образотворче мистецтво)

 

                                      Форми роботи:

Колективна, індивідуальна

 

                                       Інновації:

STEM-технології, технологія розвитку КМ

 

                                      Обладнання:

Науковий матеріал, презентація змодельованої культурно-історичної пам’ятки, інтер-активна дошка, кольорові фломастери.

 

                                Регламент уроку:

 

  1. Вступна частина (до 5 хв)
  2. Основна частина  (до 25 хв)
  3. Заключна частина (до 5 хв)

 

                    Вступна частина

 

  1. Прийом обговорення у загальному колі.

           « Створюємо настрій»

-Діти, у нас сьогодні незвичайний урок, а для того, щоб він для кожного був цікавим і успішним, створимо кожен для себе настрій.

-Я прийшов сьогодні на урок, щоб……….

-Мені на уроці потрібно бути яким? ………..

-Зі мною поруч хто?  …………………………

-Вони мене що? ………………………………

-Мені це як? ………………………………….

-Сьогодні я готовий до чого? ……………….

-Я із задоволенням хочу почути думки кого? ……….

-Мені приємно побачити результати чого?.................

  (діти ведуть обговорення у колі, висловлюють сої думки)

 

              Вірш «Наш рідний край»

Щоб довелося мандрувати-

Піти по рідній всій землі:

У кожне місто завітати,

У кожнім побувать селі.

То навіть би за сотню років

Цього б не встигли ми зробить:

Простори в нас такі широкі,

А міст і сіл- що не злічить.       М.Познанська

 

-Дійсно, наша рідна земля прекрасна і чудові люди живуть у містах і селах нашої Батьківщини.

-Діти, чого ви очікуєте від уроку?

                 (відповіді здобувачів).

 

ІІ.                        Основна частина.

                   Вправа «Асоціативний кущ»

-Що для вас означає Україна?

 

                                     (відповіді дітей)

  1. -А чи знаєте ви, що в Україні є багато історико-культурних пам’яток, відомих навіть за її межами. Їх дуже багато. Ми сьогодні будемо подорожувати такими пам’ятними місцями- це «Сім чудес України».
  2. Презентація.

1.Хотинська фортеця, яка була збудована на межі ХІІІ-ХVІІІ століть в Хотині Чернівецької області. Розташована на правому березі Дністра, була важливим оборонним і торгівельним пунктом. А з 2000р.утворено державний історико-архітектурний заповідник, який визнано одним із «семи чудес України».

 

               

 

2.Кам’янець-Подільська фортеця Хмельницької області.

Кам’янець-Подільська фортеця- одна з найпопулярніших принад Поділля. Замок перетворився зі звичайного музейного комплексу на живий організм, де майстри займаються традиційними ремеслами: гончарством, різьбярством, випіканням хліба.Перші згадки датовані 1374р.

 

   

 

3.Хортиця. Запорізька Січ.

 

 

 

 

 

Запорізька Січ- укріплення за порогами Дніпра. Сюди тікали від приниження і знущань бідний люд, які почали будувати собі курені-казарми, обводили високими валами з гострими шпилями, на яких стояли гармати. На площі містилася церква, будинки старшин, господарські та військові споруди. Ці люди називали себе козаками-запорожцями-тобто вільна людина.

 

  1. Києво-Печерська лавра.

Києво-Печерська лавра-православний монастирський комплекс-один із найбільших християнських центрів святинь України. Заснована у 1051 році як печерський монастир за межами Києва. Свою назву отримала від печер, де оселилися перші його мешканці.

 

 

5.Софіївський дендропарк. Шедевр світового садово-паркового мистецтва кінця 17-початку 19 століть. Тут росте понад 3300 видів дерев і кущів.

Парк заснований у 1796 році власником міста Умані магнатом Станіславом Потоцьким та названий на честь його дружини Софії.

        

 

 

6.Софія Київська.

Софіївський собор- визначна пам’ятка історії та архітектури України, розташована на Софіївській площі міста Києва, збудований у 1011-1018 роках київським князем Ярославом. Названий на честь святої Софії.

 

7. Херсонес Таврійський. Вважається дата заснування 421-422 рр. до нашої ери греками на північному узбережжі Чорного моря і став важливим торгівельним, ремісничим і політичним центром. Херсонес розміщений в межах сучасного міста Севастополя.

 

 

Отже, Україна Своїми культурно-історичними пам’ятками відома  ще з давніх часів. І нам, її нащадкам, треба берегти нашу історію і вивчати.

 

Закріплення. Гра «Візьми собі на замітку».

-Що нового ви дізналися про історико-культурні місця України?

-Чому так називають ці місця «Сім чудес України»?

-Чи варто вивчати і досліджувати нашу історію?

-Які нові знання ви отримали?

 Практична робота.

 Моделюємо засобами образотворчого мистецтва  історико-культурні пам’ятки України.

       

                (діти виконують роботу)

 

           Презентація робіт з коментарем учня

ІІІ. Заключна частина.

Обговорення у колі досягнень очікуваних результатів.

-Що особливо запам’яталося при виконанні творчої роботи?

 

Люби цей світ, моя дитино,

Свій рідний край, ліси, поля.

Турбуйсь про нього кожну днину,

Бо рідна це твоя земля.

Тут ти живеш і вчишся в школі,

Тут в тебе друзі і сім’я.

Не нищ нічого і ніколи-

ЛЮДИНА ж бо тобі ім’я!

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку