STEM-урок з інтегрованого курсу
«Я досліджую світ», «Української мови», «Образотворчого мистецтва» на платформі критичного мислення КМ
ТЕМА УРОКУ: «ПОДОРОЖУЄМО КОСМОСОМ»
1 клас
Підготувала і провела
ст.вчитель
Шосткинської спеціалізованої школи І ст.№13
Антоніна Денисенко
Очікувані результати:
-використання здобувачами освіти висловлювань про подорожі та їх тлумачення (Я досліджую світ)
-робота з картками (Українська мова)
-самостійно здобувати знання і презентувати результати своєї роботи (дослідження)
-моделювання подорожі у космічному просторі
(Технології та образотворче мистецтво)
Форма роботи: робота в групах, колективна
Інновації: STEM-технології,
технологія розвитку КМ
Обладнання: картки, науковий матеріал, презентація, кольоровий папір, клей, ножиці, серветки для практичної роботи
Регламент уроку: 1.Організація пізнавальної діяльності (до 5хв)
2.Основна частина (до 25хв)
3.Рефлексія (до 5хв)
Хід уроку
1.Організація пізнавальної діяльності здобувачів
Вступна частина
1.Прийом обговорення у загальному колі
-Любі діти, готуючись до уроку-подорожі, ви підготували незвичайні висловлювання та інформацію досвідчених людей про подорожі. ( відповіді здобувачів)
«Подорож як найбільша наука і серйозна наука допомагає нам знайти себе.»
«Подорожі навчають більше, ніж будь що інше.»
«Подорож єдина річ, купуючи яку станеш багатшим.»
«Життя під час подорожі- це мрія в чистому вигляді.»
(Анатоль Франс, Агата Крісті)
Вірш «Подорож» Н. Красоткіної
Життя-це унікальна подорож у світ,
Де все нове для тебе й невідоме.
Де ти дивуєшся всьому з дитячих літ,
Бо все довкола гарне і вагоме,
І чарівне, казкове – дивина!
Не світ, а казка, що тут вже казати…
І загадка навколо - не одна.
Життя не вистачить, щоб розгадати.
То ж треба жити, щоб пізнати все,
На несуттєве просто не зважати.
А час усіх нас по стежках несе,
І треба у житті усе здолати.
Спокус багато, треба все пройти
І обійти, зневажить забаганки.
А головне – себе перемогти
І зустрічати росяні світанки.
І з чистим серцем, щоб душа цвіла,
В житті багато треба зрозуміти.
Щоб подорож казковою була,
І щоб в кінці було чому радіти…
( відповіді-роздуми здобувачів освіти)
2.Повідомлення теми уроку.
-Діти, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
( відповіді дітей).
-Але спочатку, давайте дізнаємося, як ви налаштовані на роботу на уроці.
Вправа КМ «Створюємо настрій»
1.Я прийшов/прийшла сьогодні на урок, щоб…………..
2.Мені на уроці потрібно бути яким?................................
3.Зі мною поруч хто?..........................................................
4.Вони мене що? …………………………………………
5.Мені це як?.......................................................................
6.Сьогодні я готовий/готова до чого?..............................
7.Я із задоволенням хочу почути думки кого?..............
8.Я теж вчуся висловлювати що?....................................
_
-Отже, сьогодні ми помандруємо у незвичайну космічну подорож по Всесвіту і дізнаємося про «життя» у ньому.
-Діти, а що вам вже відомо про планети Сонячної системи?
(відповіді дітей)
-Дійсно, космос здавна вабив людину, притягував погляд. Люди дуже давно хотіли дізнатися, що ж криється за межами нашої планети. І дуже символічно, що першими побували у космосі не люди, а саме наші вірні, розумні друзі – собаки Стрілка і Білка. І сталося це 19 серпня 1960 року. Корабель виконав 17 обертів навколо Землі.
--Отже, сідайте зручненько, ми розпочинаємо нашу подорож з космодрому.
-Перед нами планети Сонячнї системи: їх 8
Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.
Але серед планет ми можемо побачити багато різних космічних тіл- метеоритів та астероїдів.
Метеорити-тверде тіло космічного походження, що може впасти на землю з космосу.
Астероїди- тверді небесні тіла діаметром від 1 км до 1000км, що постійно рухаються по орбіті в Сонячній системі.
-Серед планет в Сонячній системі є планети земної групи і планети -гіганти.
Планети земної групи
Відрізняються від планет- гігантів меншими розмірами і меншою масою. Ці планети рухаються усередині пояса малих планет. Вони близькі за такими фізичними характеристиками, як густина, розміри, хімічний склад, але при цьому кожна планета має свої особливості.
Планети-гіганти мають у своєму складі значну частину газу (водень і гелій), які утворилися пізніше за планети земної групи, коли температура навколосонячної туманності опустилася до точки кристалізації газу. Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун великого розміру, навіть самий малий Уран у 15 разів більший за нашу Землю.
Планети-гіганти мають велику кількість супутників. У Юпітера їх 67, у Сатурна – 62, у Урана- 27, а у Нептуна лише – 14.
Для порівняння: у Землі є лише 1 супутник- Місяць. Супутники гігантських планет становлять особливий інтерес для вчених, оскільки на деяких з них може існувати життя.
У грудні 1997 року побував у космосі наш космонавт- Леонід Каденюк.
Діти доповнюють, що їм ще відомо про космічні дослідження.
Після набутої інформації на закріплення
Картка-тест
1.З чого починається наша подорож?
А. з автобусної зупинки;
Б. з залізничного вокзал;
В. з космодрому.
2.Скільки планет Сонячної системи?
А. 7;
Б. 8;
В. 6.
3.На які групи поділяються планети?
А. планети-гіганти і планети Земної групи;
Б. планети-гіганти;
В. планети Земної групи.
4. На якій планеті є життя?
А. на Венері;
Б. на Марсі;
В. на Землі.
5.Хто вперше побував у космосі?
А. люди;
Б. тварини;
В. Люди і тварини.
6. Ім’я першого українського космонавта.
А. В. Петренко;
Б. Л. Каденюк;
В. А. Шевченко.
7. З якою метою людина досліджує космічний простір?
На мою думку………………………………………………
Творча лабораторія
( діти виготовляють космічний засіб, який може вивести дослідника-космонавта на орбіту)
Презентація своїх робіт.
ІІІ. Рефлексія.
1.Вправа «Дайте відповідь»
-Діти, чи подобається вам подорожувати?
-З якою метою люди подорожують?
- Чи потрібно заздалегідь планувати свою подорож?
- Яким видом транспорту ви сьогодні подорожували?
-Продовжіть речення:
ПОДОРОЖ-це………………………………………………
-Чи треба дотримуватися ТБ під час подорожі?
2. Обговорення у колі досягнень очікуваних результатів.
Всі планети стали в ряд-починається парад!
Раз-Меркурій-мандрівник, два-Венера-ясний лик.
Три-Земля вітає нас, а чотири-красень Марс.
П’ять-Юпітер, шість—Сатурн,
Сім-Уран, за ним- Нептун.
Вісім Сонячних планет…….
(Діти об’єднуються у коло і проговорюють, чи досягли вони очікуваних результатів, що особливо запам’яталося при виконанні робіт).