STEM-урок "Подорожуємо космосом"

Про матеріал
Дана розробка дає можливість здобувачам освіти більше дізнатися про оточуючий нас Всесвіт, навчитися критично оцінювати свої висловлювання і висловлювання своїх однокласників, працювати в команді, брати на себе відповідальність та презентувати, добувати самостійно нові знання.
Перегляд файлу

                 STEM-урок з інтегрованого курсу

«Я досліджую світ», «Української мови», «Образотворчого мистецтва» на платформі критичного мислення КМ

 

 

   ТЕМА  УРОКУ: «ПОДОРОЖУЄМО КОСМОСОМ»

                                            1 клас

 

 

 

 

 

 

 

                                Підготувала і провела

                                ст.вчитель

                                Шосткинської спеціалізованої школи І ст.№13

                                Антоніна Денисенко

 

 

                                Очікувані результати:

-використання здобувачами освіти висловлювань про подорожі та їх тлумачення  (Я досліджую світ)

-робота з картками (Українська мова)

-самостійно здобувати знання і презентувати результати своєї роботи (дослідження)

-моделювання подорожі у космічному просторі

(Технології та образотворче мистецтво)

 

 

 

Форма роботи: робота в групах, колективна

 

 

Інновації: STEM-технології,

                 технологія розвитку КМ

 

 

Обладнання: картки, науковий матеріал, презентація, кольоровий папір, клей, ножиці, серветки для практичної роботи

 

 

Регламент уроку:   1.Організація пізнавальної діяльності (до  5хв)

                                 2.Основна частина                                 (до 25хв)

                                 3.Рефлексія                                             (до 5хв)

 

 

                                           Хід уроку

1.Організація  пізнавальної діяльності здобувачів

                                    Вступна частина

1.Прийом обговорення у загальному колі

-Любі діти, готуючись до уроку-подорожі, ви підготували незвичайні висловлювання та інформацію досвідчених людей про подорожі. (  відповіді здобувачів)

«Подорож як найбільша наука і серйозна наука допомагає нам знайти себе.»

«Подорожі навчають більше, ніж будь що інше.»

«Подорож єдина річ, купуючи яку станеш багатшим.»

«Життя під час подорожі- це мрія в чистому вигляді.»

               (Анатоль Франс, Агата Крісті)

                 Вірш  «Подорож»  Н. Красоткіної

Життя-це унікальна подорож у світ,

Де все нове для тебе й невідоме.

Де ти дивуєшся всьому з дитячих літ,

Бо все довкола гарне і вагоме,

І чарівне, казкове – дивина!

Не світ, а казка, що тут вже казати…

І загадка навколо  - не одна.

Життя не вистачить, щоб розгадати.

То ж треба жити, щоб пізнати все,

На несуттєве просто не зважати.

А час усіх нас по стежках несе,

І треба у житті усе здолати.

Спокус багато, треба все пройти

І обійти, зневажить забаганки.

А головне – себе перемогти

І зустрічати росяні світанки.

І з чистим серцем, щоб душа цвіла,

В житті багато треба зрозуміти.

Щоб подорож казковою була,

І щоб в кінці було чому радіти…

            ( відповіді-роздуми здобувачів освіти)

 

2.Повідомлення теми уроку.

-Діти, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

( відповіді дітей).

-Але спочатку, давайте дізнаємося, як ви налаштовані на роботу на уроці.

Вправа КМ «Створюємо настрій»

1.Я прийшов/прийшла сьогодні на урок, щоб…………..

2.Мені на уроці потрібно бути яким?................................

3.Зі мною поруч хто?..........................................................

4.Вони мене що?  …………………………………………

5.Мені це як?.......................................................................

6.Сьогодні я готовий/готова до чого?..............................

7.Я із задоволенням хочу почути думки кого?..............

8.Я теж вчуся висловлювати що?....................................

_

-Отже, сьогодні ми помандруємо у незвичайну космічну  подорож по Всесвіту і дізнаємося про «життя» у ньому.

-Діти, а що вам вже відомо про планети Сонячної системи?

 (відповіді дітей)

-Дійсно, космос здавна вабив людину, притягував погляд. Люди дуже давно хотіли дізнатися, що ж криється за межами нашої планети. І дуже символічно, що першими побували у космосі не люди, а саме наші вірні, розумні друзі – собаки Стрілка і Білка. І сталося це 19 серпня 1960 року. Корабель виконав 17 обертів навколо Землі.

--Отже, сідайте зручненько, ми розпочинаємо нашу подорож з космодрому.

 

 

 -Перед нами планети Сонячнї системи: їх 8

Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.

Але серед планет ми  можемо побачити багато різних космічних тіл- метеоритів та астероїдів.

Метеорити-тверде тіло космічного походження, що може впасти на землю з космосу.

Астероїди- тверді небесні тіла діаметром від 1 км до 1000км, що постійно рухаються по орбіті в Сонячній системі.

 

 

-Серед планет в Сонячній системі є планети земної групи і планети -гіганти.

                                Планети земної групи

 

Відрізняються від планет- гігантів меншими розмірами і меншою масою. Ці планети рухаються усередині пояса малих планет. Вони близькі за такими фізичними характеристиками, як густина, розміри, хімічний склад, але при цьому кожна планета має свої особливості.

 

Планети-гіганти мають у своєму складі значну частину газу (водень і гелій), які утворилися пізніше за планети земної групи, коли температура навколосонячної туманності опустилася до точки кристалізації газу. Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун великого розміру, навіть самий малий Уран у 15 разів більший за нашу Землю.

Планети-гіганти мають велику кількість супутників. У Юпітера їх 67, у Сатурна – 62, у Урана- 27, а у Нептуна лише – 14.

Для порівняння: у Землі є лише 1 супутник- Місяць. Супутники гігантських планет становлять особливий інтерес для вчених, оскільки на деяких з них може існувати життя.

 

У грудні 1997 року побував у космосі наш космонавт- Леонід Каденюк.

 

 

Діти доповнюють, що їм ще відомо про космічні дослідження.

 

Після набутої інформації на закріплення

                                  Картка-тест

1.З чого починається наша подорож?

А. з автобусної зупинки;

Б. з залізничного вокзал;

В. з космодрому.

2.Скільки планет Сонячної системи?

А. 7;

Б. 8;

В. 6.

3.На які групи поділяються планети?

А. планети-гіганти і планети Земної групи;

Б. планети-гіганти;

В. планети Земної групи.

4. На якій планеті є життя?

А. на Венері;

Б. на Марсі;

В. на Землі.

5.Хто вперше побував у космосі?

А. люди;

Б. тварини;

В. Люди і тварини.

6. Ім’я першого українського космонавта.

А. В. Петренко;

Б. Л. Каденюк;

В. А. Шевченко.

7. З якою метою людина досліджує космічний простір?

На мою думку………………………………………………

 

                             Творча лабораторія

( діти виготовляють космічний засіб, який може вивести дослідника-космонавта на орбіту)

 Презентація своїх робіт.

 

ІІІ. Рефлексія.

1.Вправа «Дайте відповідь»

-Діти, чи подобається вам подорожувати?

-З якою метою люди подорожують?

- Чи потрібно заздалегідь планувати свою подорож?

- Яким видом транспорту ви сьогодні подорожували?

-Продовжіть речення:

ПОДОРОЖ-це………………………………………………

-Чи треба дотримуватися ТБ під час подорожі?

2. Обговорення у колі досягнень очікуваних результатів.

 Всі планети стали в ряд-починається парад!

Раз-Меркурій-мандрівник, два-Венера-ясний лик.

Три-Земля вітає нас, а чотири-красень Марс.

П’ять-Юпітер, шість—Сатурн,

Сім-Уран, за ним- Нептун.

Вісім  Сонячних планет…….

(Діти об’єднуються у коло і проговорюють, чи досягли вони очікуваних результатів, що особливо запам’яталося при виконанні робіт).

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку