Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров`я

Про матеріал
Створення і підтримка мотивації до навчання. Виховування поважного ставлення до оточуючих людей
Перегляд файлу

Тема: Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров`я

Мета: -  розповісти про стилі спілкування ;                                               

  • створювати і підтримувати мотивацію до навчання;
  • формувати вміння  на правильне спілкування
  • розвивати ключові компетентності
  • виховувати поважне ставлення для оточуючих людей.

Тип уроку: комбінований.

Методи: бесіда, мікрофон, вірю-не вірю, кейс-стаді, розгрібання «завалів»

Обладнання: аркуші паперу формату А-4, підручники.

Епіграф: 

Епіграф до уроку: «Треба знати, що й де казати».                                                                                                 

Хід уроку:

I. Організаційний момент. (Соціальна та громадянська)

                 Пролунав для всіх дзвінок.

                  Розпочати час урок.

                  Стали всі рівненько.

                  Вийшли із-за парт.

                 Урок з основ здоров'я

                  Будем починать.

                    Подивилися на мене.

                    Усміхнулися усі.

                   Чи готові до уроку?

                    Молодці!

Бажаю вам на уроці відчути радість і задоволення від роботи, творчої активності, кмітливості і винахідливості. Нехай  цей урок залишить у вас міцні знання, відмінні оцінки і чудовий настрій.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Дитина в момент народження лише кандидат у людину, але вона не може стати людиною в ізоляції: їй потрібно навчитися стати людиною в спілкуванні з людьми .Прослуховування оповідання «Добре слово».

Добре слово.

В однієї жінки була донька Оля. Вона тяжко захворіла: застудилася, почала кашляти. До матері почали приходити родичи: тітка, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: мед, Одного масло, ягоди, горіхи. Оля їла, але нічого не допомагало- дівчинка ледве вставала з ліжка. Одного дня біля хворої зібралися усі родичі. Дідусь Опанас сказав:

  • Чогось їй не вистачає. А чого-сам не зможу зрозуміти. Раптом відчинилися двері. До хати ввійшла прабабуся Олі –столітня Надія.

Про неї родичі забули. Почувши про хворобу правнучки, прабабуся вирішила навідати її. Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик ,узяла Олину руку у свою й сказала:
- Немає в мене ні меду ,ні молока, ні горіхів. Принесла я тобі сердечне бажання.

Єдине в мене бажання, щоб ти видужала. Така сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше,  в очах засяяла радість.

  • Ось чого не вистачило Олі,-сказав дід Опанас.- Доброго слова.

Запитання до учнів.

Що ж потрібно було Олі для того, щоб вона видужала?

Висновок .Так, дівчинці не потрібні були ні ласощі ,ні інші продукти харчування…Інколи ,для того, щоб людина видужала, потрібна увага до хворої людини, небайдужість…

IV. Вивчення нового матеріалу

Спілкування  це взаємодія двох або декількох людей, які обмінюються інформацією або взаємодіють у практичній діяльності.

Трапляються  ситуації,  в  яких  буває  складно  відмовитися  від чогось  чи  попросити  когось  про  послугу.  У  таких  ситуаціях  люди поводяться  по- різному:

  •                   пасивно — нехтують  власними  інтересами  і  за  будь-яку  ціну намагаються  уникнути  конфлікту;
  •                   упевнено (асертивно)   відстоюють  себе  у  такий  спосіб,  щоб  не ображати  інших;
  •                   агресивно — намагаються  відстояти  лише  власну  точку  зору,  не зважають  ні  на  що.

Зазвичай, ми з вами спілкуємось мовою слів – вербальне (мовленнєве) спілкування. Але існує інша мова – невербальна, де кожен жест означає слово. Ви, напевно, бачили передачі, де текст диктора перекладається на мову жестів, розроблену для глухих і глухонімих. Існує театр міміки і жестів, де протягом усього спектаклю не вимовляється жодного слова. Вся вистава складається з поз, міміки і жестів акторів. Виразні рухи говорять про почуття, настрій людини та її ставлення до співрозмовника.

Індивідуальність людини  у взаємодії з іншими реалізують і через стиль спілкування. Стиль спілкування –система принципів, норм, методів ,прийомів діяльності й поведінки індивіда.

Виокремлюють три стилі: авторитарний (ділові, чітка мова, уникнення емоцій),демократичний ( інструкції у формі пропозицій, товариський тон розмови) і ліберальний ( брак співробітництва, заохочень і покарань).

У кожної людини сформовані певні стереотипи комунікативної взаємодії, які визначають її стиль спілкування. На неї відчутно впливають тип поведінки людини, її ставлення до діяльності. Стиль спілкування відображає способи діяльності  певного типу людини. Стиль формується й розвивається в процесі взаємодії.

Уміння спілкуватися передбачає певний рівень психологічної культури,яка включає уміння:

  • розумітися в інших людях;
  • адекватно відгукуватися на поведінку людей;
  • вибирати такі способи звертання, які підходять індивідуальним особливостям тих,хто вступає у спілкування.

Інтерактивна бесіда

-Яку людину можна вважати приємною в спілкуванні?

- Від чого залежить уміння спілкуватися ?

- Чи можна навчитися легкості в спілкуванні?

- Із якими людьми вам приємно спілкуватися? Чому?

-  Чи полегшує життя легкість у спілкуванні ?

Оздоровлювальна  вправа. Руханка.

-Гуси,гуси,гусенятка!

Візьміть мене на крилята.

А я з вами політаю,

З сонечком порозмовляю.

V. Закріплення матеріалу.

Метод «Розгрібання «завалів»» (уміння вчитися впродовж життя)

Даються багато термінів. Завдання учням розділити і впорядкувати окремо ті, які відносяться до пасивного, агресивного та упевненого стилю спілкування.

Пасивне спілкування,.

Говорити невпевнено, несміливо

Голова опущена, погляд боязкий

Готові швидко прийняти чужу точку зору,

не знають чого прагнуть

Агресивне спілкування,

Діють тільки у власних інтересах

Жести різкі, іноді загрозливі

Під час розмови неввічливі

Упевнене спілкування

Поважають думки й почуття інших

Упевнені в собі

Говорять спокійно, доброзичливо

Уважні, ввічливі

Уміють ввічливо, але рішуче відмовитися від небезпечних пропозицій

Метод «Кейс-стаді»

Ви позичили другові наушники на один день, а він не повертає. Вирішіть ситуацію трьома стилями спілкування (пасивним, агресивним та упевненим).

Проблемна ситуація. Вирішення її всіма можливими способами.

VI. Підбиття підсумків уроку

Вправа   Особистий кошик

Учні визначають головні моменти уроку й ті знання, що вони хотіли б узяти із цього уроку у майбутнє життя.

doc
Додано
21 січня 2022
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку