Уміння вчитися (умови ефективного навчання)

Про матеріал
Формування ключових компетенцій; здоров’язберігаючої – виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я; вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших
Перегляд файлу

 

Тема: Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Способи ефективного навчання і підготовки до іспитів. Планування часу.

 Мета: формування ключових компетенцій; здоров’язберігаючої – виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я; вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, предметних компетенцій: : Розширювати в учнів поняття про психічне й духовне здоров’я;  продовжити вивчати і закріплювати  поняття «ефективне навчання» та «сприйняття»; ознайомитися з поняттями  «активне і пасивне навчання»;вивчити основні способи ефективного навчання й підготовки до іспитів; розвивати навички планування часу.

 Обладнання: плакат « Сакура», моделі світлофорів, плакати – таблиці «Матриця та Поради Ейзенхауера»,  список випереджувальних домашніх завдань з теми  «Психічна  і духовна складові здоров’я»,  листки А4, фломастери,  стікери у формі  бутонів вишні,  бейджики ( за кількістю учасників тренінгу).

Базові поняття і терміни, навчання, пасивне і активне навчання, сприйняття, планування часу

Форма заняття: тренінг

Учні: 

Називають: умови ефективного навчання;

Розпізнають: ознаки активного і пасивного навчання;

 Пояснюють: процес сприйняття і засвоєння інформації;  переваги активного способу навчання

Уміють: визначити свій стиль навчання, застосувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час.

 

Хід заняття

І. Організаційний етап.     Вправа 1. «Знайомство »

Хід вправи: Всі учасники стають у коло і потискують руку сусіду праворуч,називають себе, бажають хорошого настрою, успіхів у роботі під час виконання вправ тренінгу.

Вправа 2 «Віршовані рядки».

Хід вправи: Тренер сповіщає учням коротко про план проведення тренінгу, просить передбачити  нову тему  тренінгу і її значення в житті людини, використавши матеріал  даного тексту.

« Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу, я пам’ятаю.

Те, що я роблю, я розумію.»  Філософ Конфуцій.

Вправа 3. «Наші правила».

Хід вправи: Учні по черзі (естафета по колу) називають правила роботи. Вивішування плаката з правилами.

Вправа 4. «Очікування».

Хід вправи: На стікерах  у формі бутонів вишні учні записують свої очікування, озвучують їх і прикріплюють на плакаті «Сакура» і розміщуються за партами.

Вправа 5 «Асоціативний кущ»

Хід вправи: бажаючі три учні на дошці зображують «асоціативні кущі», інші учні працюють в зошитах.

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу та його первинне осмислення.

Вправа 6 «Світлофор».

Хід вправи: Учні, вільно рухаючись по кімнаті, формують   три групи  за кольором   світлофора, макети яких розміщені в різних частинах кімнати та сідають за столи у складі своїх груп.

Вправа 7 «Мозковий штурм»

Хід вправи: Учні розміщуються трьома групами і опрацьовують питання: №1 Умови ефективного навчання.    №2 – Активне і пасивне навчання.

№3 – Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.  Готують плакат – шпаргалку з головним текстом чи схемами, малюнками. Скіпери груп , користуючись своїми унаочненнями, сповіщають про  суть і зміст  опрацьованого питання.

Вправа 8  «Інформаційне сповіщення».

Хід вправи: сповіщення тренера.

Вправа 9 «Роби як я…»

Хід вправи: Учні в групах опрацьовують матеріал підручника, готують свої приклади. Пояснюють поради:

Для успішного тренування пам'яті й запам'ятовування потрібно:

■  мати основні знання, необхідні для розуміння інформа­ції;

■ усвідомлювати свою мету;

■  виявляти максимальну зацікавленість в інформації, бажан­ня її запам'ятати;

■   створювати або обирати сприятливі умови для роботи;

■ мати гарний настрій і зосереджувати увагу на потрібній ін­формації;

■  регулярно тренувати свою пам'ять.

Вправа 10. « Твої ідеї».

Хід вправи: Опрацюй матеріал таблиці «Організація часу. Матриця  і поради Ейзенхауера» та виконай завдання: Заповнити таблицю, виходячи з двох ознак – терміново (не терміново)  і важливо  (не важливо).

вид діяльності

Важ-ливо

Термі-ново

квадрат

у матриці

1

Заняття у школі.

 

 

 

2

Обговорення нового фільму з друзями .

 

 

 

3

Ігри на компютері.

 

 

 

4

Домовленість  про спортивні змагання.

 

 

 

5

Прогулянка на свіжому повітрі

 

 

 

6

Складання плану роботи на тиждень.

 

 

 

7

Виконання домашніх завдань.

 

 

 

8

Розв’язати дрібні проблеми товариша.

 

 

 

9

Допомога мамі вдома

 

 

 

10

 Ігри з братиком.

 

 

 

11

Інші заняття (запишіть)

 

 

 

Поради Ейзенхауера:

Справи у квадраті С і Д можна сміливо відкидати

  • Справи у квадраті  А можна скоротити, вчасно виконуючи дії з квадрата В
  • Регулярно плануйте справи у квадраті В. (Складання календарного плану дій на певний період – день, тиждень, місяць).

ІІІ. Закріплення і вторинне осмислення вивченого матеріалу.

Вправа 11 «Індивідуальна робота».

Хід вправи : Учні індивідуально , згідно інструкції «Зошита для практичних робіт» , виконують  П.Р.№5 і 6 « Визначення індивідуального стилю навчання» та «Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до іспитів»

Вправа 12. «Зі скарбнички наших ідей» .

Хід вправи: Залежно від типу роботи учень зачитує чи демонструє її.

Вправа 13. «Оцінювання».

ІУ. Підсумок роботи.

Вправа 14.  « Продовж речення… Мені на занятті сподобалось …»

Хід вправи: Учням роздають стікери іншого кольору – кольору стиглої вишні і на них пропонують записати на скільки справдились їх очікування щодо тренінгу. Учні прикріплюють  їх замість своїх бутонів на плакаті «Сакура»  і  продовжують запропоноване  речення

УІІ. Рефлексія.

Вправа 15 «Продовж речення: Я хочу тобі побажати …».

Хід вправи: Учні сідають у коло і послідовно, по колу,  обмінюються побажаннями, звертаючись до сидячого зліва.

УІІІ. Домашнє завдання. 

 

 

docx
Додано
21 січня 2022
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку