Тема: Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Способи ефективного навчання і підготовки до іспитів. Планування часу.
Мета: формування ключових компетенцій; здоров’язберігаючої – виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я; вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, предметних компетенцій: : Розширювати в учнів поняття про психічне й духовне здоров’я; продовжити вивчати і закріплювати поняття «ефективне навчання» та «сприйняття»; ознайомитися з поняттями «активне і пасивне навчання»;вивчити основні способи ефективного навчання й підготовки до іспитів; розвивати навички планування часу.
Обладнання: плакат « Сакура», моделі світлофорів, плакати – таблиці «Матриця та Поради Ейзенхауера», список випереджувальних домашніх завдань з теми «Психічна і духовна складові здоров’я», листки А4, фломастери, стікери у формі бутонів вишні, бейджики ( за кількістю учасників тренінгу).
Базові поняття і терміни, навчання, пасивне і активне навчання, сприйняття, планування часу
Форма заняття: тренінг
Учні:
Називають: умови ефективного навчання;
Розпізнають: ознаки активного і пасивного навчання;
Пояснюють: процес сприйняття і засвоєння інформації; переваги активного способу навчання
Уміють: визначити свій стиль навчання, застосувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час.
Хід заняття
І. Організаційний етап. Вправа 1. «Знайомство »
Хід вправи: Всі учасники стають у коло і потискують руку сусіду праворуч,називають себе, бажають хорошого настрою, успіхів у роботі під час виконання вправ тренінгу.
Вправа 2 «Віршовані рядки».
Хід вправи: Тренер сповіщає учням коротко про план проведення тренінгу, просить передбачити нову тему тренінгу і її значення в житті людини, використавши матеріал даного тексту.
« Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу, я пам’ятаю.
Те, що я роблю, я розумію.» Філософ Конфуцій.
Вправа 3. «Наші правила».
Хід вправи: Учні по черзі (естафета по колу) називають правила роботи. Вивішування плаката з правилами.
Вправа 4. «Очікування».
Хід вправи: На стікерах у формі бутонів вишні учні записують свої очікування, озвучують їх і прикріплюють на плакаті «Сакура» і розміщуються за партами.
Вправа 5 «Асоціативний кущ»
Хід вправи: бажаючі три учні на дошці зображують «асоціативні кущі», інші учні працюють в зошитах.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу та його первинне осмислення.
Вправа 6 «Світлофор».
Хід вправи: Учні, вільно рухаючись по кімнаті, формують три групи за кольором світлофора, макети яких розміщені в різних частинах кімнати та сідають за столи у складі своїх груп.
Вправа 7 «Мозковий штурм»
Хід вправи: Учні розміщуються трьома групами і опрацьовують питання: №1 Умови ефективного навчання. №2 – Активне і пасивне навчання.
№3 – Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Готують плакат – шпаргалку з головним текстом чи схемами, малюнками. Скіпери груп , користуючись своїми унаочненнями, сповіщають про суть і зміст опрацьованого питання.
Вправа 8 «Інформаційне сповіщення».
Хід вправи: сповіщення тренера.
Вправа 9 «Роби як я…»
Хід вправи: Учні в групах опрацьовують матеріал підручника, готують свої приклади. Пояснюють поради:
Для успішного тренування пам'яті й запам'ятовування потрібно:
■ мати основні знання, необхідні для розуміння інформації;
■ усвідомлювати свою мету;
■ виявляти максимальну зацікавленість в інформації, бажання її запам'ятати;
■ створювати або обирати сприятливі умови для роботи;
■ мати гарний настрій і зосереджувати увагу на потрібній інформації;
■ регулярно тренувати свою пам'ять.
Вправа 10. « Твої ідеї».
Хід вправи: Опрацюй матеріал таблиці «Організація часу. Матриця і поради Ейзенхауера» та виконай завдання: Заповнити таблицю, виходячи з двох ознак – терміново (не терміново) і важливо (не важливо).
№ |
вид діяльності |
Важ-ливо |
Термі-ново |
квадрат у матриці |
1 |
Заняття у школі. |
|
|
|
2 |
Обговорення нового фільму з друзями . |
|
|
|
3 |
Ігри на компютері. |
|
|
|
4 |
Домовленість про спортивні змагання. |
|
|
|
5 |
Прогулянка на свіжому повітрі |
|
|
|
6 |
Складання плану роботи на тиждень. |
|
|
|
7 |
Виконання домашніх завдань. |
|
|
|
8 |
Розв’язати дрібні проблеми товариша. |
|
|
|
9 |
Допомога мамі вдома |
|
|
|
10 |
Ігри з братиком. |
|
|
|
11 |
Інші заняття (запишіть) |
|
|
|
Поради Ейзенхауера:
Справи у квадраті С і Д можна сміливо відкидати
ІІІ. Закріплення і вторинне осмислення вивченого матеріалу.
Вправа 11 «Індивідуальна робота».
Хід вправи : Учні індивідуально , згідно інструкції «Зошита для практичних робіт» , виконують П.Р.№5 і 6 « Визначення індивідуального стилю навчання» та «Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до іспитів»
Вправа 12. «Зі скарбнички наших ідей» .
Хід вправи: Залежно від типу роботи учень зачитує чи демонструє її.
Вправа 13. «Оцінювання».
ІУ. Підсумок роботи.
Вправа 14. « Продовж речення… Мені на занятті сподобалось …»
Хід вправи: Учням роздають стікери іншого кольору – кольору стиглої вишні і на них пропонують записати на скільки справдились їх очікування щодо тренінгу. Учні прикріплюють їх замість своїх бутонів на плакаті «Сакура» і продовжують запропоноване речення
УІІ. Рефлексія.
Вправа 15 «Продовж речення: Я хочу тобі побажати …».
Хід вправи: Учні сідають у коло і послідовно, по колу, обмінюються побажаннями, звертаючись до сидячого зліва.
УІІІ. Домашнє завдання.