Створення психологічного комфорту, як запорука успішної адаптації учнів

Про матеріал
Процес адаптації дитини до навчання в школі залежить від багатьох факторів. Це і мотивація дитини, і стан її здоров`я, і наявність у дорослих, що працюють з учнем, знань про психологічні особливості дітей різного віку, та прояви шкільного неблагополуччя. Для попередження можливих негативних явищ на цьому етапі, та виявлення труднощів проаналізовані основні чинники успішної адаптації учнів 1-х, 5-х та 10 - го класу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Створення психологічного комфорту, як запорука успішної адаптації учнів

Номер слайду 2

Однією з важливих проблем для успішного навчання в школі є психологічне благополуччя учнів. Психологічний комфорт необхідний не тільки для розвитку дитини і засвоєння нею знань. Від цього залежить фізичний та емоційний стан дітей, що, в свою чергу, теж сприяє успішному навчанню, забезпеченню якісного засвоєння знань.

Номер слайду 3

Адаптація учнів це пристосування учнів до систематичного організованого навчання в школі, що характеризується повноцінною соціалізацією, гармонійним розвитком учнів, успішністю в навчанні.

Номер слайду 4

Чинники успішної адаптації у першому класіПроцес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він впевнений у собі і не відчуває страх. Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою. Дитина приймає внутрішні правила поведінки в навчальному закладі. Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.

Номер слайду 5

Діагностика учнів 1-х класів. Проективні методики «Дерево», «Школа звірів»Індивідуальні та групові консультації Виявлення рівня самооцінки. Дослідження стосунків з колективом (спостереження за класом)

Номер слайду 6

Рівні адаптації ВИСОКИЙ рівень адаптації мають 9 учнів ; Ці діти адаптувалися до школи протягом перших двох місяців навчання, швидко влилися в колектив, освоїлися в школі, набули друзів в класі, у них майже завжди гарний настрій, вони доброзичливі, сумлінно і без напруги виконують всі вимоги вчителя. СЕРЕДНІЙ рівень адаптації мають 19 учнів ; Учні позитивно ставляться до школи її відвідування не викликає негативних емоцій, розуміють навчальний матеріал, якщо вчитель пояснює його детально та наочно; засвоюють основний зміст навчальних програм; зосередженні і уважні при виконанні завдань, але при умові контролю з боку дорослих; зосередженні тільки тоді, коли займаються чимось цікавим; готуються до уроків та готують домашні завдання майже завжди; дружать з багатьма однокласниками. НИЗЬКИЙ рівень адаптації мають не має жодного учня

Номер слайду 7

Труднощі з якими зустрічаються учні 5-го класу Різка зміна умов навчання. Розмаїтість і якісне ускладнення вимог, що висувають перед учнем різні вчителі – «предметники»Зміна позиції старшого учня у початковій школі на наймолодшого в основній вікова криза, а саме переходом від дитинства до підліткового віку. • стан дітей в цей період з педагогічної точки зору характеризується низькою організованістю, іноді недисциплінованістю;зниженням інтересу до навчання та його результатами;зниженням самооцінки;високим рівнем ситуативної тривожності.

Номер слайду 8

Ознаки успішної адаптації пятикласників: Висока мотивація до навчання;Задоволення дитини процесом навчання;Дитина легко справляється з програмою;Самостійність дитини при виконанні нею навчальних завдань, готовність вдатися до допомоги дорослого лише після спроб виконати завдання самому;Задоволення міжособистісними стосунками з однокласниками і вчителем.

Номер слайду 9

Діагностика адаптації учнів 5-х класів Здійснення спостережень за емоційним станом учнів під час освітнього процесу;Соціометрика дослідження (вивчення взаємовідносин між учнями в класі, психологічної атмосфери в колективі, визначення статусу кожного учня) Проведення анкетування “Ставлення до навчальних предметів”, що дає змогу виявити “проблемні” предмети, які можуть викликати дезадаптацію; Проведення анкетування «Мій клас», на визначення особливостей взаємин учнів класного колективу Методика “Сходинки ” (дослідження самооцінки) Методика на визначення шкільної тривожності Філіпса

Номер слайду 10

Результати діагностичної роботи. Самооцінка в учнів 5 класу: високий статус – 29 (63%), середній рівень – 16, низький статус – 5 (43%);За результатами проведеного опитувальника “Ставлення до навчальних предметів” у 5-х класах немає жодного предмету, який викликає відторгнення або неприйняття. Найбільше позитивних виборів отримали такі навчальні предмети: математика, німецька мова, образотворче мистецтво, фізична культура, трудове навчання, інформатика, українська мова. Основний вид мотивації – зовнішній. Спостерігається бажання учнів бути оціненим вчителем, але в свою чергу намагаються не докладати багато зусиль для того, щоб отримати високу оцінку.

Номер слайду 11

Результати діагностики рівень шкільної мотивації характеризується наступними показниками: високий рівень шкільної мотивації 10 хороша шкільна мотивація 16 позитивне ставлення до школи 21 На уроках панує атмосфера доброзичливості, яка гармонійно поєднується з вимогами вчителя. Вчителі-предметники дають можливість дітям мати власну думку, бути активними учасниками навчальної діяльності. В учнів проявляється тривожність середнього рівня : самовираження (26 дітей), ситуації перевірки знань ( 19 учнів), не відповідати очікуванням дорослих (21учень), проблеми і страхи у відносинах з вчителями ( 7 учнів)

Номер слайду 12

Рекомендації вчителям-предметникам щодо успішної адапації учнів до 5 класу ураховувати вікові та індивідуальні психологічні особливості учнів 5 класу; використовувати у своїй роботі принцип наступності між початковою та основною школою; запобігати груповій критиці дитини або її діяльності, а також порівняння її помилок з успіхами інших учнів; порівнювати якість роботи дитини тільки з її попередніми результатами; надавати емоційну підтримку учням словами, поглядом, жестами; демонструвати віру в успіх дитини, акцентувати увагу на успіхах, перемогах;

Номер слайду 13

підтримувати і заохочувати прояви активності в роботі на уроці у скутих, сором’язливих, тривожних дітей, підвищувати їхній статус у класі; посилити мотиваційну складову уроку, впроваджувати у своїй роботі засоби стимулювання та заохочення дітей до пізнавальної діяльності; розвивати рефлексивні уміння учнів, формувати навички самоконтролю та самооцінки; застосовувати різні види, форми та стратегії для залучення до співпраці батьків для вироблення однакових поглядів на процес розвитку, виховання та навчання.

Номер слайду 14

Особливості адаптація учнів 10- го класу. Учні 10 – го класу вже включаються в новий тип діяльності-навчально-професійний. Навчальна діяльність для учнів старших класів є засобом реалізації життєвих планів, тому вона спрямована на структурну організацію і систематизацію індивідуального досвіду шляхом його розширення і поповнення. У цьому віці навчальна інформація може бути осмислена самостійно і учні здатні самі вибирати форми отримання інформації.

Номер слайду 15

Особливості : Це перехідний період від дитинства до серйозного навчання. Період розслаблення між двома серйозними етапами навчання Змінюється соціальне оточення і система діяльності (навчальна ситуація нового ступеня освіти, зміна режиму і навантаження). Особливості віку та специфікою профільного навчання.

Номер слайду 16

Діагностика учнів 10 класу : Анкетування «Я і мій клас» (мета : виявлення обєктів , які виступають для школяра основними джерелами тривоги) методика «Виявлення рівня тривожності підлітків за методикою Кондаша»

Номер слайду 17

Результати :- Чи відчули Ви , що зросло навчальне навантаження. Так – 5 Ні - 9 Важко відповісти-2- У Вас сформувався новий клас, чи задоволені, як у ньому складаються стосунки. Так-16 Почуття, які найчастіше відчувають у школі : спокій, радість, впевненість.

Номер слайду 18

Скільки часу щодня ви витрачаєте на домашнє завдання1 год – 6 учнів2-3 год – 8 Учні зазначили, що у взаєминах з однокласниками переважає : взаєморозуміння, повага і довіра, співпереживання та взаємодопомога.

Номер слайду 19

Рекомендації вчителям – предметникам, що викладають у 10 класіПереконуйте учнів, що успішність навчання залежить лише від них самих, їх готовності брати на себе відповідальність за своє майбутнє. Підтримуйте інінціативність учінів. Для підвищення навичок групової взаємодії, пропонуйте учням розв’язувати спільно проблемні ситуації та обовязковоаналізувати результати своєї роботи. Порівнюйте роботу учня з попереднім результатом. Уникайте критичних зауважень при свідках.

Номер слайду 20

Дякую за увагу !!!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
11 січня
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку