Тематичний план "Кольоровий тиждень в КЗДО"

Про матеріал
Мета, завдання, щоднний план роботи , методи та техніки проведення кольорового тижня
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН

заходів «Кольорового тижня»

практичного психолога

Комунальний заклад дошкільної освіти

(ясла-садок) № 264 комбінованого типу Криворізької міської ради

Литовченко Анастасії Василівни

за період 10.07.2023 ­ 14.07.2023 року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОЛЬОРОВИЙ ТИЖДЕНЬ в ЗДО

Мета проведення кольорового тижня:

       впровадити в практику роботи з дітьми елементи кольоротерапії, як методику покращення здоров'я за допомогою кольорів;

       використати педагогічні можливості кольору для розвитку пізнавальних здібностей дітей, мовлення, мислення, пам’яті, уважності, креативності;

       розвивати естетичний смак, творчий потенціал дітей, збагачувати позитивний емоційний досвід.

Завдання кольоротерапії:

       Створення атмосфери творчості, зацікавленості, невимушеності, експериментування, емоційного переживання, що сприяє колірному відкриттю у дітей.

       Спрямованість на активізацію мислення як способу художнього освоєння дітьми кольору світу.

       Розвиток у дітей сенсорного сприйняття кольору.

       Розкриття резервів дитини у кольорі та вміння винаходити способи колористичного рішення малюнка; створювати свої колірні комбінації, виражати себе через колір.

       Розвивати прагнення до пізнання кольору, краси фарб у природі, мистецтві, навколишньому світі.

       Викликати бажання досліджувати колір, експериментувати з ним, створювати цікаві колірні комбінації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План проведення кольорового тижня

 

Понеділок – жовтий день. Жовтий колір стимулює мозкову діяльність і моторику, стимулює уяву та практично не набридає.

     Його психологічний вплив: знімає негатив, додає впевненості, підвищує сприйнятливість до нового, стимулює творчість, дисциплінованість, допомагає сконцентруватися.

Вівторок – червоний день. Червоний колір підвищує кількість адреналіну в крові, підвищує працездатність, силу та відчуття самовпевненості. Створює відчуття тілесного тепла.

     Його психологічний вплив: додає впевненості, почуття безпеки, формує риси лідера. Допомагає при депресії, страху, подоланні інерції. Покращує настрій і зміцнює волю. Він буде доречним на початку тижня.

Середа – зелений день. Зелений колір заспокійливо діє на нервову систему, знімає головний біль, стомлення, надає відчуття бадьорості.

      Його психологічний вплив: сприяє гармонії, розташуванню до інших людей. Робить врівноваженим, знімає негативні емоції, агресію, внутрішню скутість, розслабляє.

Четвер - синій день. Синій колір знімає збудження та агресію. Також сприяє розвитку розумових здібностей та поліпшує пам'ять, тому він вважається кольором знання.

     Його психологічний вплив: проганяє тривогу, розвиває інтуїцію, очищає мислення, допомагає заглибитися в себе. Знімає напади істерики, м'язову напругу. Допомагає недовірливим, неспокійним, напруженим дітям. Коли діти починають стомлюватися від робочого тижня, синій колір буде їх стимулювати.

     В п’ятницю проводимо різнокольоровий день для закріплення вивченого матеріалу та розвитку вміння бачити красу кольорів у природі.

Особливий інтерес викликатиме в дітей їхній одяг, в якому буде присутній колір дня.

     Психологи рекомендують "кольоротерапію" одягу:

Зелений створює у самого господаря  і всіх оточуючих заспокійливий настрій, дає надію, почуття гармонії, безпеки, вільності.

Червоний допоможе боягузам набратися рішучості та сміливості.

Жовтий посилює концентрацію уважності, стимулює роботу мозку.

Синій  сприяє спогляданню та роздумам, навіває фантазії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План роботи тижня

Понеділок     День посмішок (всі ігри проходять в тематичному кольорі дня)

     Колір : жовтий.

     Девіз : Посміхнись тому, хто зліва, посміхнись тому хто справа, ми – одна  сім'я.

Мета: закріплювати знання жовтого кольору, ознайомлювати з жовтим кольором, розвивати спостережливість, увагу, координацію рухів.

До дітей завітало Сонечко і привіталося жовтим віршиком

1. Жовтий вірш

Жовте сонечко сяє над нами,

Над жовтенькими диво-грушками,

Над жотеньким високим колоссям,

Над дівочим жовтеньким волоссям,

Над жовтенькою динькою в полі

І над соняхом жовтим на волі,

Над всіма квіточками жовтенькими

І над нашими дітьми маленькими.

2. Вправа «Жовті переможці»

Діти шикуються в дві колонки на дві команди. Потім беруть кеглі жовтого кольору і стрибають на одній ніжці до жовтого м’ячика. Перемагає та команда, в якої першої  не залишиться ні однієї кеглі.

3. Пальчикова гімнастика «Сонечко»

Раз, два, три, чотири, п’ять  Будем з сонечком гулять.

(Плескають у долоні.)

Жовте сонечко нам сяє.

Жовтим промінцем моргає. (Стискати, розтискати пальчики.)

З жовтим сонечком веселим Помандруємо у Всесвіт.

(Ходьба на місті.)

4. Виготовлення смайликів-з посмішкою

Сьогодні ми з вами будемо створювати чудовий та веселий настрій. Зараз я роздам кожній дитині кульку жовтого кольору і ви на ній намулюєте на ній веселого смайлика.

5. Музична руханка «А ти лети у далекі світи»

Рефлексія

-         Який сьогодні колір ми вивчили?

-         Що ще буває жовтого кольору?

Ритуал прощання

 

                   Вівторок               День полум’яних сердечок (всі ігри проходять в тематичному кольорі дня)

    Колір : червоний.

Девіз : В маленькому серці любов палає, для зла і зневаги місця немає.

Мета: ознайомлювати дітей з червоним кольором, розвивати дрібну моторику рук, мовлення і творчість. 

До дітей приходить дівчина в червоному костюмі і розповідає червоний вірш

1.Червоний вірш

Червоне плаття я купила,

На бал чарівний поспішила,

А там червоні гарні пані

Катають возики червоні. 

Червоні принци і принцеси,

Червоний весь палац чудесний!

2. Естафета «Червоні олімпійці»

Діти діляться на дві команди. Потім беруть кеглі червоного кольору і біжать до червоного обруча, стрибають в нього і залишають там кеглю. Перемагає та команда, яка перша зможе зібрати усі кеглі в своєму обручі.

3.Фізкультхвилинка

Ми по квіточку червону

Йшли сьогодні дружно в сад, 3

(Ходьба на місці)

А там м’ячики червоні всі стрибають невпопад (Стрибки довкола себе). 

Пальчикова гімнастика «Червоний метелик»

Червоний метелик над полем літав, (Рука на руці, імітація літання).

Веселу він пісеньку квітам співав. 

(Плескають в долоні).

Почула цю пісню червона калина, Червона троянда і ще горобина.

(Стискання і розтискання пальців рук).

4. Гра «Знайди чарівне червоне серце»

Дітям пропонують перетворитися на чарівників та знайти усі червоні сердечки, які сховалися в травичці й створити одне велике серце.

5. Музична руханка «Руки вгору»

Рефлексія

-         Про який колір ми з вами говорили, читали віршик?

-         Чи сподобалось вам збирати тільки червоні квіти?

Ритуал прощання

Психолог. Світ кольоровий навколо мене: червоний, жовтий, синій, зелений!

 

Середа                День подорожі у природу (всі ігри проходять в тематичному кольорі дня)

     Колір : зелений.

     Девіз : Нехай Земля квітує всюди, природу збережімо, люди!

Мета: закріплювати знання зеленого кольору, знайомити з зеленим кольором, розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять. 

До дітей приходить гість в зеленому костюмі і розповідає віршик

1. Зелений вірш

Зелені хвилі котяться в полях, 

Зелені коники стрибають у житах

В зелений колір жабка зелененька

Розмалювала весь ставок рідненький.

Стала вода зелена і красива –

 Зелена рибка радісно поплила, 

Зелені коси верба розпустила,

Зеленим листячком тихенько шелестіла.

2.Вправа «Ми всі спортсмени»

Діти шикуються один за одним. Беруть зелений м’яч, біжать з ним до обруча. Підкидають  м’яч три рази вгору і закидають його в кільце (обруч). І повертаються в кінець, тоді біжить наступний гравець.

3. Фізкультхвилинка

У зеленого жука вуса зелененькі,

(Розведення рук у сторони.)

По зеленій гілочці він повзе маленький. (Повзти пальчиками по ручках-гілочках.)

4. Виготовлення долоньок «Ми за чисте довкілля».

Дітям пропонується подивитися на картинку із зображенням Землі. Кожній дитині роздають долоньку зеленого кольору, а дитині потрібно її приклеїти на аркуш поруч із зображенням Землі.

5. Музична руханка «Літо»

Рефлексія

- Що вам сподобалося на сьогоднішньому занятті?

- Який колір ми вивчили?

Ритуал прощання.

 

Четвер            День прикрас (всі ігри проходять в тематичному кольорі дня)

Колір : синій.

Девіз : Сьогодні у нас день синій, він холодний та спокійний!

Мета: закріплювати знання синього кольору, ознайомити з синім кольором, розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, уміння зіставляти предмети за кольором.

До дітей приходить дівчина в синій сукні і читає синій вірш

1. Синій вірш

Сині хвилі в морі колихались, 

До синеньких хмарок усміхались.

Сині квіти пахли над травою,

В синю даль летіло пташок двоє.

В синім платтячку дівчатко виглядало

В морі синього кита і діждалось.

Синє небо дощиком пролилось – 

Платтячко синеньке намочилось.

2.Вправа «Синіші – найсильніші»

Дітям роздають гантелі зеленого кольору і роблять рухи в різні сторони (вверх, вниз, вправо, вправо). Виконуємо по 10-12 повторів.

2. Пальчикова гімнастика «Лижники»

Указівний і середній пальці витягнути й опустити вниз, підмізинний палець та мізинець притиснути до долоні великим пальцем. Указівний і середній палець поставити на палички для лічби. Не відриваючи пальці від «лиж», дитина їде ковзанами рухами по столі.

В синю даль ми спішимо На лижах синеньких.

По сніжку ми всі йдемо – Діточки маленькі.

4. Вправа « Кольорові браслети».

Дітям пропонують із заготовлених стрічок синього кольору зробити браслет на руку. Треба лише з’єднати дві частини стрічок між собою та наклеїти намистину.

5. Музична руханка «Булька»

Психолог. Діти, що вам запам’яталося на сьогоднішньому занятті?

Ритуал прощання.

 

П’ятниця             День Талановитих дослідників

Різнокольорова

Девіз : Творчість та досліди – джерело радості.

Мета: закріплювати знання основних кольорів, розвивати моторну пам'ять, спряти розвитку уяви, розвивати увагу, зв’язне мовлення, мислення, пам'ять. 

До літей приходить гість в різнокольоровому костюмі і читає вірш

1. Різнокольоровий вірш

Промені веселі вибігли з оселі,

Хмару наздогнали дощик обійняли

Дощ короткочасний втік і стало ясно,

А прозоре світло барвами розквітло,

Випнулось дугою прямо над рікою,

Сяє урочисто райдуга барвиста.

2. Фізкультхвилинка «Скік та скок»

Діти танцюють  та стрибають під музику з різнокольоровими атрибутами (кольорові кеглі, гантелі, стрічки),

3. Дослід з водою «Кольорова водичка»

Для досліду нам потрібна водичка, яка пофарбована основними кольорами: синім, жовтим, червоним, а також три порожні склянки і звичайні серветки. Далі починаємо експеримент. Опускаємо один кінець серветки у кольорову водичку, а інший – у порожню склянку. І ми будемо спостерігати за нашою водичкою, як вона подорожу.

Дослід нам покаже, як підфарбована водичка може подорожувати із склянки в склянку. А результат цього досліду – отримання нових кольорів.

4. Музична руханка «Веселка»

Рефлексія.

Психолог. Діти, що вам запам’яталося на сьогоднішньому занятті?

Які кольори ми з вами вивчили?

Ритуал прощання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
11 січня
Переглядів
438
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку