Створення ситуації успіху на уроці зарубіжної літератури
Із досвіду роботи вчителя зарубіжної літератури
Селидівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Малярової В.М.
Тема. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й. В. Гете. Образ Прометея.
Мета (формувати компетентності):
предметні (знання про ідеї волелюбності в ліриці Й.В.Гете; словниковий запас; розвинені зв’язне мовлення та критичне мислення; навички компаративного аналізу поетичних творів; прагнення сповідувати загальнолюдські цінності);
ключові (уміння вчитися: навички оцінювання культурно-мистецьких явищ; комунікативні: навички роботи в групі; інформаційні: навички роботи з джерелами інформації; загальнокультурні: прагнення до літературної освіти, естетичний смак, світогляд)
Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.
Створення ситуації успіху при роботі над темою.
Робота вчителя |
Робота учнів |
Слово вчителя: ім’я Прометей означає «той, що думає наперед». Хто такий Прометей? |
Відповіді учнів. У грецькій міфології титан, який викрав з Олімпу вогонь і передав його людям, за що був покараний богами. |
Титан мав велике і благородне серце, тому став на допомогу людям. Чому навчив людей Прометей? |
Прометей навчив людей будувати житло, обробляти землю за допомогою тварин. Прометей навчав смертних рахувати і писати, лікуватися цілющим зіллям, знаходити путь по зорях і лету птахів. |
Прометей став символом свободи, боротьби за краще життя. Що означає вислів «Прометеїв вогонь»? |
Вислів «Прометеїв вогонь» уживають у значенні священний вогонь, що горить у душі людини, уживають тоді, коли характеризують дух благородства, мужності й таланту. |
Прометей
Волелюбний, мудрий
Протестує, навчає, допомагає
Протистоїть тиранії, є творцем, майстром, втілює творчу енергію
Бунтар
Робота вчителя |
Робота учнів |
|
|
1 група. Образ Прометея в літературі
https://youtu.be/8viH4QfO6kg - давньогрецький міфи (аудіоказка з картинками)
https://youtu.be/i6MuOBYnpbI - Скрайбінг до трагедії Есхіла «Прометей закутий»
https://youtu.be/JbihxKNzVhY - «Прометей» Й.В.Гете (читає учень Гірницької ЗОШ І-ІІ ступенів №18 Микита Мілюков)
2 група. Образ Прометея в музичному мистецтві. Прометею присвячені симфонічні поеми Л.Бетховена, Ф.Ліста, О.Скрябіна.
http://8next.com/wlit9/4943-zarlit902.html - інформація
https://youtu.be/OKLqYuRgKss - «Поема вогню» О.Скрябіна
3 група. Образ Прометея в живописі та скульптурі
Тіціан «Прометей»
Я.Коссирс «Прометей, який несе вогонь на Землю»
Я.Йорданс «Прометей закутий»
Г.Моро «Прометей»
Груповий захист міні-проєктів
Учитель. Образ Прометея є «вічним» для світової художньої культури, оскільки він уособлює не лише героїчну самопожертву заради інших, а й залізну волю, міцний дух, нескореність. Титан Прометей став символом одвічних прагнень та ідеалів людства.
Створення ситуації успіху на етапі рефлексії.
1 Всевишній А «заблудлий»
2 погляд Б «сонний»
3 харч В «жертовний»
4 дим Г «злиденний»
Д «з жарким вогнем»
А здатності покладатися на себе
Б здатності вихваляти богів
В непокірливості
Г прагнення до волі
Використані джерела