Створення ситуації успіху на уроці зарубіжної літератури

Про матеріал
У матеріалі подано фрагменти інтегрованого уроку зарубіжна література+мистецтво за темою: "Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й. В. Гете. Образ Прометея". Особлива увага приділена організації діяльності учнів з використанням інтерактивних прийомів.
Перегляд файлу

Створення ситуації успіху на уроці зарубіжної літератури

Із досвіду роботи вчителя зарубіжної літератури

Селидівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Малярової В.М.

Тема. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й. В. Гете. Образ Прометея.

Мета (формувати компетентності):

предметні (знання про ідеї волелюбності в ліриці Й.В.Гете; словниковий запас; розвинені зв’язне мовлення та критичне мислення; навички компаративного аналізу поетичних творів; прагнення сповідувати загальнолюдські цінності);

ключові (уміння вчитися: навички оцінювання культурно-мистецьких явищ; комунікативні: навички роботи в групі; інформаційні: навички роботи з джерелами інформації; загальнокультурні: прагнення до літературної освіти, естетичний смак, світогляд)

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.

Створення ситуації успіху при роботі над темою.

  1. Евристична бесіда.

Робота вчителя

Робота учнів

Слово вчителя: ім’я Прометей означає «той, що думає наперед».

Хто такий Прометей?

Відповіді учнів.

У грецькій міфології титан, який викрав з Олімпу вогонь і передав його людям, за що був покараний богами.

Титан мав велике і благородне серце, тому став на допомогу людям.

Чому навчив людей Прометей?

Прометей навчив людей будувати житло, обробляти землю за допомогою тварин.

Прометей навчав смертних рахувати і писати, лікуватися цілющим зіллям, знаходити путь по зорях і лету птахів.

Прометей став символом свободи, боротьби за краще життя.

Що означає вислів «Прометеїв вогонь»?

Вислів «Прометеїв вогонь» уживають у значенні священний вогонь, що горить у душі людини, уживають тоді, коли характеризують дух благородства, мужності й таланту.

 

  1. Виразне читання твору Гете «Прометей» (учитель). Учні: слухають твір і складають сенкан.

Прометей

Волелюбний, мудрий

Протестує, навчає, допомагає

Протистоїть тиранії, є творцем, майстром, втілює творчу енергію

Бунтар

  1. Даю шанс

Робота вчителя

Робота учнів

Індивідуальне домашнє завдання: літературознавча робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сходинки до успіху. Створення міні-проєкту «Образ Прометея у мистецтві» з використанням ІКТ. Діти об’єднуються в групи для дослідження питань.

1 група. Образ Прометея в літературі

https://youtu.be/8viH4QfO6kg - давньогрецький міфи (аудіоказка з картинками)

https://youtu.be/i6MuOBYnpbI - Скрайбінг до трагедії Есхіла «Прометей закутий»

https://youtu.be/JbihxKNzVhY -   «Прометей» Й.В.Гете (читає учень Гірницької ЗОШ І-ІІ ступенів №18 Микита Мілюков)

 

2 група. Образ Прометея в музичному мистецтві. Прометею присвячені симфонічні поеми Л.Бетховена, Ф.Ліста, О.Скрябіна.

http://8next.com/wlit9/4943-zarlit902.html - інформація

https://youtu.be/OKLqYuRgKss - «Поема вогню» О.Скрябіна

 

3 група. Образ Прометея в живописі та скульптурі

Тіціан «Прометей»

C:\Users\user\Desktop\1.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я.Коссирс «Прометей, який несе вогонь на Землю»

C:\Users\user\Desktop\unnamed.jpg

Я.Йорданс «Прометей закутий»

C:\Users\user\Desktop\3.jpg

Г.Моро «Прометей»

C:\Users\user\Desktop\4.jpg

Груповий захист міні-проєктів

Учитель. Образ Прометея є «вічним» для світової  художньої культури,  оскільки він уособлює не лише героїчну самопожертву заради інших, а й залізну волю, міцний дух, нескореність. Титан Прометей став символом одвічних прагнень та ідеалів людства.

 

Створення ситуації успіху на етапі рефлексії.

  1. Установіть відповідність між поетичним образом вірша Й.В.Гете та його ознакою

1 Всевишній                     А «заблудлий»

2 погляд                            Б «сонний»

3 харч                                В «жертовний»

4 дим                                  Г «злиденний»

                                           Д «з жарким вогнем»

  1. Лови помилку. Усі зазначені цілі Прометея щодо людей в однойменному вірші Й.В.Гете правильні, окрім

А здатності покладатися на себе

Б здатності вихваляти богів

В непокірливості

Г прагнення до волі

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон». Як ви вважаєте, чи потрібні Прометеї сьогодні?

 

Використані джерела

  1. Ковбасенко Ю.І. Зарубіжна література: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко.-Київ: Літера ЛТД. 2017
  2. Загоруйко О.Я. Зарубіжна література. 9 клас/ О.Я Загоруйко. – Х.: Вид.група «Основа». 2017
  3. Парашич В.В. Усі уроки зарубіжної літератури. 9 клас./В.В.Парашич. – Х.: Вид.група «Основа». 2017
  4. Андронова Л.Г., Карліна Л.О. Зарубіжна література. 9 клас: зошит для поточного та тематичного оцінювання/ Л.Г.Андронова, Л.О.Карліна. – Харків: ПЕТ, 2018.

 

  1. https://youtu.be/8viH4QfO6kg - давньогрецький міфи (аудіоказка з картинками)
  2. https://youtu.be/i6MuOBYnpbI - Скрайбінг до трагедії Есхіла «Прометей закутий»
  3. https://youtu.be/JbihxKNzVhY -   «Прометей» Й.В.Гете (читає учень Гірницької ЗОШ І-ІІ ступенів №18 Микита Мілюков)
  4. http://8next.com/wlit9/4943-zarlit902.html - інформація

 

  1. https://youtu.be/OKLqYuRgKss - «Поема вогню»
docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В.)
Додано
19 грудня 2020
Переглядів
1776
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку