Українська література 6 клас НУШ
Тема уроку: Складання власного міфу ( письмово)
Мета уроку: Розвивати творчі та мовленнєві здібності учнів, креативне
мислення; поглибити вивчене про міф;
формувати вміння розповідати казкову історію, чітко й
послідовно викладати свою думку, розробляти
сюжет міфу, використовуючи уяву, знання про зовнішній світ;
виховувати любов до рідного слова та української міфології.
Тип уроку: урок мовленнєвого розвитку.
Обладнання та матеріали уроку: мультимедійна презентація, інструкції для
створення міфу, інструкції для написання міфу.
Очікувані результати: учень/учениця створює текст на основі власного
досвіду;
аналізує зміст написаного з погляду цілісності тексту;
коригує текст.
Методи, прийоми і форми роботи: інтерактивна вправа «Ціна мого
настрою», «Мозковий штурм», «Творча майстерня», слово
вчителя, бесіда, інструкції для написання творчої роботи,
самостійна робота учнів.
Епіграф уроку: "Історія міфів – це вікна, через які ми можемо заглянути в
світ давніх культур і відкрити для себе безконечні можливості
уяви." - Хосе Хуанес.
ХІД УРОКУ
І. Мотиваційний етап.
1. З’ясування емоційної готовності учнів до уроку.
Якою гривневою купюрою ви можете оцінити свою готовність до уроку?
(номіналом 10,20,50,100,200, 500,1000).
2. Актуалізація суб’єктивного досвіду й опорних знань.
«Мозковий штурм»
* Міф – це…
* Є такі види міфів…
* Люди складали міфи, тому що…
* Героями міфів є…
* Міф від казки відрізняється тим, що…
Коментування епіграфа уроку.
ІІ. Цілевизначення і планування.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
Кроки до створення власного міфу
* Божественність: Героями міфів є боги, які володіють
особливими здібностями і є вищими істотами, що впливають на життя
людей та світ навколо них.
* Героїчний казковий світ: Міфи розповідають про подвиги та пригоди
героїв, які здійснюють незвичайні вчинки і зіштовхуються зі світом
духів, чудовиськ, чарівних предметів та інших надприродних істот.
* Міфологічний конфлікт: Міфи розповідають про боротьбу між
добром та злом, силами світла та темряви.
* Міфологічна форма: Міфи мають початок, розвиток подій і їх
завершення.
* Мораль: Міфи відігравали велику роль у
формуванні релігійних і моральних переконань у суспільстві. Вони
допомагали людям знаходити відповіді на основні життєві питання.
Діти обирають героя свого міфу, описують персонажа,
Звертаючи увагу на його зовнішність, характер, силу.
3.Придумати випробування та пригоди, які головний герой має
пройти для досягнення своєї мети або вирішення проблеми в міфі.
Самостійна робота учнів на чернетках над створенням міфу з використанням інструкції.
Інструкція для написання міфу
Опис героя міфу зазвичай включає його зовнішність, характерні риси та дії, якими він відрізняється від інших персонажів міфу. У своїй роботі можна використовувати такі вказівки:
1. Зовнішність. Описати героя, його зріст, будову тіла, колір волосся, очей, шкіри, одяг.
2. Характерні риси. Описати риси характеру героя, які роблять його унікальним і цікавим. Наприклад, герой може бути мужнім, винахідливим, мудрим, сильним, мрійливим тощо.
3. Завдання. Розкажіть, яке завдання повинен виконати герой.
4. Дії. Опишіть, які дії виконує герой на шляху до своєї мети: зустрічає різних ворогів або друзів, чинить добро або зло.
Довідка. Герой міфу може бути високим, мужнім чоловіком з темним чи світлим волоссям та блакитними чи карими очима. Він має сміливий та впевнений характер і шукає втрачену реліквію для збереження своєї родини. Під час своєї подорожі він зустрічає різних ворогів, долає багато перешкод. Зміцнений досвідом та відвагою, він здатен перемогти всі труднощі та досягти своєї мети.
Удосконалення написаного.
IV. Рефлексія. Підсумок уроку.
VI. Домашнє завдання. Створити ілюстрацію до власного міфу.