Тема. Створення звітів за однією та кількома таблицями. Групування даних у звітах.
Мета: ознайомити учнів з об’єктом бази даних – звіт; продемонструвати можливості опрацювання та виведення результатів у вигляді друкованого документу; навчити створювати звіти.
План уроку
1. Поняття звіту.
2. Створення звітів у СУБД Access
Нові терміни та поняття: звіт
Теоретичний матеріал
У СУБД Access звіт являє собою форму спеціального типу, призначену для виведення даних на друк.
Звіт створюють за необхідності під час обробки даних на основі однієї або кількох таблиць.
Результатом створення звіту може бути будь-який вигляд текстового документу, наприклад: поштова наклейка, діаграма як графічний зaciб представления результатів обчислень, таблична форма з результатами обчислень та графічним оформлениям (емблеми, фото, логотипи тощо).
Перед створенням звіту необхідно продумати, які початкові дані він буде мати, та які обчислення необхідно здійснити.
Інструктаж з БЖД
Хід роботи
1. Завантажити БД Access.
2. Створити нову БД → назвати «Продуктовий магазин»
3. Створюємо в режимі конструктора дві таблиці:
1 - таблиця з назвою «Товари», 2 - таблиця з назвою «Ціна товару» (як вказано на зразку)
Обов’язково встановити ключові поля у полі з назвою код
4. Створіть зв’язок між двома таблицями за кодом товару:
- за допомогою головного меню «Робота з базою даних» → «схеми даних»
Про правильне створення зв’язку між таблицями свідчитиме стовпчик із знаком плюс (+), при натисканні на нього (-), можна побачити рядок іншої таблиці.
5. На основі двох таблиць утворіть Звіт, за допомогою Майстра звітів
Послідовність дій
1) Оберіть поля для звіту з таблиці «Товари»
З таблиці «Ціна товару»
2) Сортування записів здійснити за кодом товару
3) Макет звіту обрати табличний, орієнтація альбомна
4) Стиль звичайний
5) Задайте ім’я звіту «Звіт про товари учня (учениці) групи … Прізвище та Ім’я»
6) проекспериментуйте зі звітом у режимі Конструктор. У вікні властивостей змініть колір фону верхнього та нижнього колонтитулів та області даних, також змініть шрифт та додайте емблему звіту.
6. Продемонструйте роботу викладачу (2 таблиці із зв’язками, звіт про товари).